به گزارش گروه خبری GSM از بازار هند ، در این کشور اپراتورها همانند کشورهای اروپایی گوشی موبایل را با سیم کارت عرضه نمی کنند ، بلکه همانند ایران سیم کارت های GSM از طریق اپراتور عرضه شده و مصرف کنندگان به طور جداگانه گوشی های خود را از خرده فروشی ها خریداری می کنند و این در حالی است که از میان 79.000 گوشی فروخته شده در مدتی مشخص در هند ، 72.000 عدد آن نوکیا بوده است . و این بدین معناست که 75 تا 80 درصد بازار هند در دستان نوکیا می باشد .
نکته دیگر بازار داغ گوشی های دسته دو می باشد که نوکیا نیز خود این بازار را حمایت می کند و در مقابل ، موتورولا اصلا نتوانسته بازار خوبی را در هند کسب نماید . با این که قیمت محصولات نوکیا تقریبا 2 برابر قیمت محصولات متورولا می باشد در کنار این مطلب باید اشاره کرد ، سیستم شبکه هند نیز این روزها در حال تغییر بوده و به شبکه های 3G خواهد پیوست .