خانهمقاله‌ها
راهنمای تغییر ریجن اپل آیدی (اپل اکانت)

راهنمای تغییر ریجن اپل آیدی (اپل اکانت)

در این مطلب قصد داریم با هم نحوه تغییر دادن ریجن اپل اکانت (اپل آیدی) را مرور کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

چگونه ریجن اپل آیدی خود را تغییر دهیم؟

برخی مواقع ممکن است به هر دلیلی اعم از دانلود اپلیکیشنی که در کشوری خاص فقط ارائه شده، بخواهید ریجن اپل آیدی خود را تغییر دهید. خوشبختانه اپل اجازه این کار را به شما می‌دهد. ساز و کار انجام این کار را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

صفحه مشخصات اپل آیدی

چگونگی تغییر ریجن آیفون

اگر برای انجام این کار آماده هستید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

قدم اول: وارد اپلیکیشن Settings شوید.

قدم دوم: از قسمت بالای صفحه روی بنر نام خود ضربه بزنید.

قدم سوم: حالا مانند تصویر زیر به قسمت Media & Purchases بروید.

مراحل تغییر ریجن اپل آیدی

قدم چهارم: در صفحه جدید روی View Account ضربه بزنید.

قدم پنجم: اگر از شما برای ورود به اپل آیدی (اپل اکانت) درخواست شد، این کار را انجام دهید.

قدم ششم: حالا مانند تصویر زیر روی Country/Region ضربه بزنید.

مراحل تغییر ریجن اپل اکانت

نکته: اگر اشتراک‌های اپل (مانند اپل موزیک) را داشته باشید، ممکن است در این قسمت با پیغام خطا مواجه شوید. لذا قسمت Subscriptions را چک کرده و مشکل را حل کنید و سپس به سراغ مرحله بعد بروید.

قدم هفتم: روی گزینه Change Country or Region ضربه بزنید.

قدم هشتم: کشور مد نظر خود را انتخاب کنید.

قدم نهم: در قسمت شرایط و مقررات روی Agree ضربه بزنید.

قدم دهم: نحوه پرداخت در کشور جدید را انتخاب کنید و آدرس دقیق و درستی را به عنوان آدرس اپل آیدی (اپل اکانت) خود در نظر بگیرید و روی Next ضربه بزنید.

در صورت تغییر ریجن اپل اکانت، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

اگر به کشور جدیدی مسافرت یا مهاجرت کرده‌اید، باید ریجن اپل آیدی خود را تغییر دهید تا با شرایط جدید هم‌خوانی داشته باشد. انجام این کار همان طور که مشاهده کردید بسیار ساده است، اما ممکن است برخی پیچیدگی‌ها را با خود به دنبال داشته باشد.

ریجن انتخاب شده برای اپل اکانت باید با محل زندگی شما تناسب داشته باشد. به این ترتیب برخی قابلیت‌ها و امکانات از این طریق در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال برخی فیلم‌ها و سریال‌ها در تمام کشورها در دسترس نیست و برخی امکانات نیز بر اساس قوانین بعضی کشورها، برای همه کاربران ارائه نشده است.

زمانی که شما ریجن خود را انتخاب می‌کنید، به اپل نشان می‌دهد که تابع قوانین آن کشور هستید. اگر به کشور جدیدی مسافرت یا مهاجرت کرده و ریجن اپل آیدی خود را تغییر دهید، ممکن است برخی قابلیت‌ها، فیلم‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها دسترسی داشتید، از دسترس شما خارج شود.

پیش از تغییر ریجن آیفون چه کارهایی باید انجام دهیم؟

  • غیر فعال کردن اشتراک‌ها: شما پیش از تغییر ریجن، باید اشتراک‌های خود مانند سرویس اپل موزیک را غیر فعال کنید. امکان تهیه اشتراک پس از تغییر ریجن وجود خواهد داشت.
  • پول‌های درون اپل آیدی را خرج کنید! تا زمانی که حتی ۱ سنت درون اپل آیدی شما وجود داشته باشد، امکان تغییر ریجن را نخواهید داشت. لذا باید موجود خود را به پایان برسانید.
  • لغو عضویت‌ها: پیش خرید سرویس‌های مختلف خود را پیش از تغییر ریجن لغو کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید پیش‌خرید خود را مجددا ثبت کنید.
  • دانلود اپلیکیشن یا محتوا: از آن جا که تمامی موارد در تمامی کشورها در دسترس نیست، محض اطمینان پیش از تغییر ریجن، اپلیکیشن یا محتوایی که فکر می‌کنید در کشور مقصد در دسترس نیست را پیش از تغییر ریجن دانلود کنید.
  • اطمینان از سیستم پرداخت مورد تأیید: مطمئن شوید که در کشور مقصد، یک روش پرداخت درست و مطمئن را در اختیار داشته و بتوانید آن را به اپل ارائه دهید.

برچسب‌ها: