خانهمقاله‌ها
چرا نباید هیچ‌وقت سراغ ساعت هوشمند ارزان برویم؟

چرا نباید هیچ‌وقت سراغ ساعت هوشمند ارزان برویم؟

قیمت پایین یک ساعت هوشمند ارزان، همیشه می‌تواند برای خرید وسوسه‌انگیز باشد. اما بنابه برخی دلایل، بهتر است برای همیشه نداشتن یک ساعت هوشمند باکیفیت را به نمونه‌های ارزان ترجیح دهید.

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

مسئله قیمت، همواره از مواردی است که بسیاری از ما در هنگام خرید توجه زیادی به آن می‌کنیم و گاها به‌خاطر محدودیت‌های مالی موجود، به گزینه‌های ارزان روی می‌آوریم. 

این مسئله در خرید ساعت‌های هوشمند هم دور از انتظار نیست و بسیاری از افراد، قیمت را فدای کیفیت کرده و سراغ ساعت‌های هوشمند ارزان می‌روند. در ادامه دلایلی را برایتان شرح خواهیم داد که بهتر است با در نظر گرفتن آنها، برای همیشه داشتن یک ساعت هوشمند باکیفیت را به نسخه‌های ارزان ترجیح دهید.

۱- کیفیت ساخت پایین

اغلب شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند ارزان، برای پایین آوردن قیمت نهایی، از کیفیت ساخت آن می‌کاهند و در نتیجه به استفاده از موادی مانند پلاستیک‌های بی‌کیفیت روی می‌آورند. به‌همین خاطر، این ساعت‌ها دوام کافی نداشته و همواره مستعد آسیب هستند.

cheap smartwatches

همچنین بندهای ساعت نیز در استفاده طولانی مدت می‌توانند باعث ناراحتی مچ شده و مشکلات دیگری را نیز در پی داشته باشند.

۲- عملکرد نادرست سنسورها و سیستم‌های آنالیزگر سلامتی

یکی از دیگر اقدامات شرکت‌ها برای پایین آوردن قیمت نهایی ساعت‌های هوشمند، استفاده از سنسورهای ارزان‌قیمت است که اغلب عملکرد درست و دقیقی نداشته و چندان نمی‌توان به نتایج تحلیل‌های آنها اعتماد کرد.

در نتیجه برای استفاده در آنالیز معیارهای حیاتی مانند ضربان قلب و فشار خون می‌توانند خطرناک بوده و برای فرد مشکل‌ساز باشند.

علاوه‌بر آنها، عملکرد نادرست سیستم‌هایی مانند GPS نیز می‌تواند باعث مشکلی مثل تشخیص نادرست مسافت دقیق پیموده شده شود و در نتیجه گزارش غلطی را به کاربر ارائه دهد. این باعث می‌شود فرد نتواند تحلیل دقیقی از وضعیت اهداف مرتبط با تناسب اندام و سلامتی خود داشته باشد.

۳- عملکرد محدود شده

در حالی که ساعت‌های هوشمند باکیفیت، طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های مختلف مانند سازگاری با اپلیکیشن‌های گوناگون، سیستم اعلان پیشرفته و ادغام یکپارچه با گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهند، مدل‌های ارزان‌قیمت اغلب تا این حد توانایی ندارند.

cheap smartwatches

در واقع ممکن است تنها به‌صورت محدودی از این قابلیت‌ها را پشتیبانی کنند که در استفاده طولانی‌مدت هم با کند شدن دستگاه، دیگر از کار می‌افتند. 

۴- عمر کوتاه باتری

یکی دیگر از مشکلات اساسی ساعت‌های هوشمند در کوتاه بودن عمر باتری آنها است که می‌تواند کاربری روزانه فرد را با شارژ کردن‌های مکرر، مختل کنند. اکثرا علت این موضوع در بهینه‌سازی ناکارآمد سخت‌افزار و نرم‌افزار آنها است.

۵- مشکلات حفظ حریم خصوصی

ساعت‌های هوشمند ارزان، اغلب به‌دلیل استفاده نکردن از سیستم‌های امنیتی معتبر می‌توانند با شیوه‌های نادرست مدیریت داده‌های کاربران، آنها را در معرض خطر قرار دهند. در نتیجه امکان سوء استفاده از این داده‌ها نیز وجود دارد که می‌تواند مشکلات بعدی را برای فرد در پی داشته باشند.

۶- پشتیبانی ضعیف و به‌روزرسانی‌های غیراصولی

وقتی به سراغ یک ساعت هوشمند ارزان‌قیمت می‌روید، احتمال کمی دارد که پشتیبانی درستی از طرف شرکت سازنده و یا حتی به‌روز رسانی‌های آن را دریافت کنید. 

cheap smartwatches

همچنین اگر با مشکلی در دستگاه مواجه شوید، حل آن به‌خاطر نبود پشتیبانی درست می‌تواند چالش‌برانگیز و یا حتی غیرممکن باشد. به‌هر حال، یکی از علل اصلی بالا بودن قیمت ساعت‌های باکیفیت در پشتیبانی کامل از دستگاه و ارائه به‌روزرسانی‌های مرتب برای بهبود قابلیت‌های آن و رفع خطاهای به‌وجود آمده است.

۷- انجام هزینه برای تضمین کیفیت 

بسیاری از افراد ساعت هوشمند را برای ارزیابی اهداف تناسب اندام، مدیریت استرس و نظارت بر سلامت کلی انتخاب می‌کنند. در نتیجه، سرمایه‌گذاری روی خرید یک ساعت هوشمند باعث تضمین کیفیت عملکرد کلی آن و دریافت داده‌های قابل اعتماد می‌شود.

به هر حال ممکن است هزینه اولیه برای خرید ساعت هوشمند باکیفیت کمی بالا باشد اما بهتر است همیشه این را در نظر بگیرید که این ساعت قرار است وضعیت سلامتی را ارزیابی کند و در واقع برای سلامتی خودمان این هزینه را انجام داده‌ایم.

به‌طور کلی بهتر است قبل از خرید ساعت هوشمند، معیارهای خود را در نظر داشته باشید که بتوانید به انتخاب درست و بهینه‌ای برسید.