خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی

اگر به دنبال گوشی‌های گیمینگ شیائومی در بازه‌های قیمتی مختلف هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. البته باید بگوییم که این فهرست بر اساس دستگاه‌های موجود در بازار تیر ماه ۱۴۰۳ تالیف شده است.

۲۴ تیر ۱۴۰۳
product-image

شیائومی پوکو ایکس 6 5G ظرفیت 128GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی ردمی نوت 13 ظرفیت 256GB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو X6 پرو ظرفیت 256GB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی 13T پرو ظرفیت 1TB رم 16GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو M5s ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که توانسته با عرضه گوشی‌های قدرتمند و قیمت مناسب سهم زیادی از بازارهای جهانی را کسب کند. این شرکت چینی محصولات متنوعی دارد تا طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران را پوشش دهد.

همچنین با پیشرفت صنعت بازی، عناوین زیادی برای گوشی‌های موبایل منتشر شده و توانسته توجه بسیاری از کاربران را جلب کند؛ بنابراین تقاضا برای خرید گوشی که سخت افزار مناسبی برای اجرای بازی‌های موبایلی داشته باشد، افزایش پیدا کرده است.

در این مطلب برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی در هر بازه قیمتی می‌پردازیم.

فهرست بهترین گوشی‌های مناسب بازی شیائومی

شرکت شیائومی در کنار تولید گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار، سری گوشی‌های بلک شارک را معرفی کرد تا به‌صورت تخصصی روی محصولات گیمینگ تمرکز کند.

با این حال، از سال ۲۰۲۲ دیگر دستگاهی تحت سری BlackShark معرفی نکرد، ولی به این معنی نیست که نمی‌توانید گوشی مناسب بازی شیائومی خریداری کنید. فهرستی که در ادامه می‌خوانید، بر اساس قیمت کم به زیاد مرتب شده و اگر به دنبال دستگاه‌های قدرتمند هستید به انتهای فهرست بروید.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۷ میلیون تومان؛ پوکو M5s

با وجود اینکه یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های یک گوشی گیمینگ برخورداری از سخت افزار قدرتمند است، ولی تمامی کاربران بودجه کافی برای خرید این دستگاه‌ها را ندارند.

گیمینگ روی پوکو m5s
از همین رو اگر با ۷ میلیون تومان به دنبال گوشی هستید که با کمترین هزینه بتوانید بازی‌های روز را با کیفیت قابل قبول اجرا کند، پیشنهادمان به شما خرید شیائومی پوکو M5s است.

پوکو ام ۵ اس از طراحی قابل قبول و زیبایی بهره می‌برد و در ساخت آن از متریال قابل قبولی استفاده شده و وزن آن به ۱۷۸.۷ گرم می‌رسد.

از نظر سخت افزاری باید بگوییم که این میان‌رده به تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G95 مجهز شده که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 بهره می‌برد. این سخت افزار می‌تواند بازی‌های روز را با تنظیمات متوسط اجرا کند و نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید.

نمایشگر در نظر گرفته شده برای پوکو M5s یک پنل AMOLED است که محتوا را با وضوح +Full HD ارائه می‌دهد. همچنین این نمایشگر می‌تواند تا ۱۱۰۰ نیت روشنایی تولید کند که برای کار کردن زیر نور خورشید کاملا مناسب است.

از دیگر نکات مثبت این گوشی می‌توان به پشتیبانی از درگاه کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژ سریع ۳۳ وات اشاره کرد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان؛ ردمی نوت ۱۳ فورجی

در محدوده ۱۰ میلیون تومان، بهترین گوشی که می‌توانید در کنار انجام کارهای روزمره به بازی کردن هم بپردازید، ردمی نوت ۱۳ فورجی است.

این گوشی به تراشه کوالکام اسنپدراگون ۶۸۵ مجهز شده که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد و مجموعه سخت‌افزاری آن را پردازنده گرافیکی Adreno 610 تکمیل می‌کند.

تست گیمینگ ردمی نوت ۱۳

با وجود سخت افزار نه‌چندان قوی می‌تواند اکثر بازی‌های روز را با تنظیمات گرافیکی متوسط اجرا کند و نباید از آن انتظارات بالایی داشته باشید.

در بخش نمایشگر این میان‌رده خوش قیمت شاهد قرارگیری پنل ۶.۶۷ اینچ AMOLED هستیم که محتوا را با وضوح +Full HD به نمایش می‌گذارد.

نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز هم سبب شده تا عملکرد روان و سریعی داشته باشد. همچنین باید بگوییم که این پنل تا ۱۸۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند تا زیر نور مستقیم خورشید خوانایی آن کاهش پیدا نکند.

در پنل پشتی ردمی نوت ۱۳ فورجی سه لنز دوربین قرار گرفته که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو. در بخش جلویی هم می‌توان به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی اشاره کرد.

باتری در نظر گرفته شده برای این میان‌رده ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند تا یک روز کامل دوام بیارود. همچنین حداکثر سرعت شارژ در نظر گرفته شده برای این دستگاه ۶۷ وات است که می‌تواند در ۷۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شود

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۱۵ میلیون تومان؛ پوکو X6

یکی از بهترین گوشی‌های مناسب بازی که می‌توانید تا ۱۵ میلیون تومان خریداری کنید، شیائومی پوکو ایکس ۶ است.

شیائومی برای پوکو X6 تراشه میان‌رده کوالکام یعنی اسنپدراگون 7s نسل دو در انتخاب کرده که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 710 نیروی خود را تامین می‌کند.

تست گیمینگ پوکو ایکس ۶

این سخت افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند تمام بازی‌های منتشر شده در سیستم‌عامل اندروید را با تنظیمات گرافیکی متوسط و بالا اجرا کنند. البته نباید انتظار نرخ‌فریم ثابت ۶۰ را داشته باشید؛ چرا که این تراشه تقریبا عملکرد مشابه به اسنپدراگون ۶۹۵ دارد.

نمایشگر نیز یکی از بخش‌های مهم هر گوشی گیمینگ محسوب می‌شود و باید گفت که پوکو ایکس ۶ شیائومی با وجود اینکه دستگاه گیمینگ به حساب نمی‌آید، اما به نمایشگر باکیفیتی مجهز شده است.

صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ AMOLED با وضوح 1.5K که می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد. همچنین نرخ‌نوسازی در نظر گرفته شده برای این نمایشگر ۱۲۰ هرتز است تا عملکرد روان و سریعی داشته باشد.

در نهایت از دیگر نکات مثبت این گوشی می‌توان دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۴، باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات اشاره کرد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۲۵ میلیون تومان؛ پوکو ایکس ۶ پرو

اگر با کمترین هزینه به دنبال گوشی هستید که بتواند تمامی بازی‌های منتشر شده در سیستم‌عامل اندروید را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند،  بهتر است به فکر خرید گوشی پوکو ایکس ۶ پرو باشید.

تست گیمینگ گوشی پوکو ایکس ۶ پرو

قاتل پرچمدار پوکو به تراشه قدرتمند مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا مجهز شده که لیتوگرافی ۴ نانومتری دارد. پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G615 MC6 قدرت پردازشی این تراشه را تامین می‌کنند.

شیائومی پوکو ایکس ۶ پرو از صفحه نمایشی ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOLED بهره می‌برد که محتوا را با وضوح 1.5K به نمایش می‌گذارد. نرخ‌نوسازی در نظر گرفته شده برای این دستگاه ۱۲۰ هرتز است که به کاربران اجازه دسترسی به نرخ‌فریم‌های بالاتر از ۶۰ می‌دهد.

پوکو برای ایکس ۶ پرو از یک ماژول بزرگ سه‌گانه استفاده کرده که شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

در نهایت باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی قدرتمند ظرفیت معادل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۶۷ وات هم پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۳۵ میلیون تومان؛ شیائومی ۱۳ تی پرو

اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی هستید که بتواند تمامی بازی‌های روز را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند، شیائومی ۱۳ تی پرو می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد

قیمت روز گوشی موبایل شیائومی ۱۳ تی پرو

این دستگاه به تراشه پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مجهز شده که از فرایند تولید ۴ نانومتری بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این تراشه از هشت هسته بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی   Immortalis-G715 MC11 هم مجموعه سخت افزاری این تراشه را تکمیل می‌کند.

در بخش نمایشگر، ۱۳ تی پرو شیائومی از پنل ۶.۶۷ اینچ AMOLED بهره می‌برد که محتوا را با رزولوشن 1.5K نمایش می‌دهد. از نکات مثبت این صفحه نمایش می‌توان به نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، نرخ‌نوسازی ۱۴۴ هرتز، بیشینه روشناییی ۲۶۰۰ نیت و برخورداری از استانداردهای دالبی‌ویژن و +HDR10 اشاره کرد.

در بخش دوربین این قاتل پرچمدار از ماژول دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند که شامل دو حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای عریض، تله‌فوتو و اولتراواید می‌شود.

وظیفه تامین انرژی گوشی موبایل Xiaomi 13T Pro هم بر عهده باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ با حداکثر توان ۱۲۰ وات هم پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۴۵ میلیون تومان؛ شیائومی ۱۴

اگر خوش‌دستی گوشی برایتان اهمیت دارد، خرید شیائومی ۱۴ می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این دستگاه با وجود سخت‌افزار و سیستم‌خنک‌کننده خود عملکرد بسیار خوبی در زمینه اجرای بازی‌های موبایلی دارد.

گیمینگ با گوشی شیائومی ۱۴

مانند سایر گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۳ این دستگاه هم به تراشه اسنپدراگون هشت نسل سه مجهز شده که می‌تواند تمام بازی‌های منتشر شده روی سیستم‌عامل اندروید را با بالاترین کیفیت و نرخ‌فریم اجرا کند.

پردازنده این تراشه قدرت خود را از هشت هسته تامین کرده و پردازنده گرافیکی Adreno 750 هم این مجموعه سخت افزاری چیپ پرچمدار کوالکام را تکمیل می‌کند.

پرچمدار شیائومی از یک پنل ۶.۳۶ اینچ LTPO OLED با وضوح ۱۲۰۰ در ۲۶۷۰ پیکسل استفاده کرده و از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر نکات مثبت این صفحه نمایش می‌توان به محافظ گوریلا گلس ویکتوس، میزان روشنایی ۳۰۰۰ نیت و عمق رنگ ۶۸ میلیاردی اشاره کرد.

برای عکسبرداری شیائومی ۱۴ به یک ماژول با سه دوربین مجهز شده که شامل سه حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنزهای عریض، اولتراواید و تله‌فوتو می‌شود. حفره قرار گرفته در پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

انتخاب‌های جایگزین:

  • شیائومی ردمی K70 پرو
    شیائومی ۱۴ اولترا
    شیائومی ۱۴ پرو
    پوکو F6 پرو

سخن آخر

در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی در بازه‌های قیمتی پرداختیم تا بتوانید متناسب با بودجه خود دستگاه مدنظرتان را خریداری کنید. به‌نظر شما کدام گوشی شیائومی برای بازی کردن مناسب است.

product-image

شیائومی پوکو ایکس 6 5G ظرفیت 128GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی ردمی نوت 13 ظرفیت 256GB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو X6 پرو ظرفیت 256GB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی 13T پرو ظرفیت 1TB رم 16GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی پوکو M5s ظرفیت 128GB رم 6GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

برچسب‌ها: