خانهمقاله‌ها
آشنایی با تغییرات اپلیکیشن Settings در آی او اس ۱۸

آشنایی با تغییرات اپلیکیشن Settings در آی او اس ۱۸

در این مطلب قصد داریم با تغییراتی که اپل در آی او اس ۱۸ روی اپلیکیشن Settings اعمال کرده است، آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

۲۴ تیر ۱۴۰۳

راهنمای بخش تنظیمات آی‌اواس ۱۸ 

اپلیکیشن Settings در آی او اس ۱۸ با تغییرات بزرگی همراه شده است که اگر به آن‌ها عادت کنید، مدیریت آیفون برای شما بسیار راحت‌تر و بهتر خواهد شد.

اپلیکیشن Settings نقش مهمی در آیفون و آیپد را دارا است. بسیاری از کاربران به صورت روزانه برای انجام تغییرات مختلف با آن در تعامل هستند. با هر بار بروزرسانی سیستم عامل‌ها، شاهد تغییراتی در اپلیکیشن Settings هستیم و آی او اس ۱۸ نیز از این قضیه مستثنی نیست. در ادامه با تغییرات رخ داده در نسخه جدید پلتفرم آی او اس و اپلیکیشن Settings آشنا خواهیم شد.

تغییرات اپلیکیشن Settings در آی او اس ۱۸

اپل اکانت!

درست پس از باز کردن اپلیکیشن Settings و مشاهده نام خود در ابتدای صفحه، احتمالا متوجه تغییراتی در کلمات خواهید شد. تا پیش از این، در این قسمت واژه Apple ID را مشاهده می‌کردید که دیگر خبری از آن نیست.

در ماه مارچ، خبرهایی در مورد بروزرسانی و ریبرندینگ بخش تنظیمات شنیده می‌شد و بر اساس آن‌ها، انتظار جایگزین شدن اپل آیدی با اپل اکانت را داشتیم. این اتفاق در نهایت رخ داد و با مراجعه به اپلیکیشن Settings، در زیر نام خود عبارت Apple Account را مشاهده خواهید کرد.

تیتر بخش‌های مختلف

با گشت و گذار در قسمت‌های مختلف، متوجه خواهید شد که در بسیاری از قسمت‌ها، در بالای صفحه نام آن بخش به همراه توضیحاتی آورده شده است.

تغییرات اپلیکیشن Settings در آی او اس ۱۸

در حالی که برخی بخش‌ها مانند وای فای یا بلوتوث برای تمامی کاربران آشنا به نظر می‌رسد، اما اپل توضیحات این بخش‌ها را نیز در زیر نام آن‌ها اضافه کرده است.

در بعضی قسمت‌ها مانند وای فای، سوییچی برای فعال یا غیر فعال کردن به همراه کانکشنی که به آن متصل هستید، آورده شده است.

ترتیب المان‌ها

به عنوان بخشی از تغییرات، می‌توان به جابجا شدن منوها در اپلیکیشن Settings اشاره کرد.

در بالای لیست، اسم شما به همراه تنظیمات Family آورده شده است. قسمت بعدی شامل تنظیمات کانکشن‌های مختلف مانند وای فای و بلوتوث و سوییچ فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیما نیز به قوت خود باقی مانده است. بخش باتری هم به این لیست اضافه شده است.

تغییرات اپلیکیشن Settings در آی او اس ۱۸

تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها، صداها، حالت Focus و Screen Time همچنان در یک گروه باقی مانده، اما جایگاه آن‌ها یک مرحله پایین‌تر رفته است.

دسته‌بندی بزرگ‌تر شامل General، Accessibility و سایر موارد قرار گرفته در آن جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

تنظیمات مربوط به فیس آیدی، SOS و حریم شخصی در یک بخش جداگانه و در جایگاه چهارم قرار گرفته‌اند.

بخش اپ استور، ولت و Apple Pay همچنان در یک جایگاه قرار گرفته‌اند، با این تفاوت که بخش گیم سنتر به آن‌ها اضافه شده است.

اپلیکیشن‌ها

تا پیش از این، شما برای انجام تنظیمات مختلف اپلیکیشن‌ها باید به قسمت بعدی کادر اپ استور می‌رفتید و در این بخش، لیست تمام اپلیکیشن‌ها قرار داشت که باید از میان آن‌ها، به دنبال گزینه مد نظر می‌گشتید.

اما در آی او اس ۱۸، شاهد یک تغییر بزرگ هستیم و آن هم قرار گرفتن تنظیمات تمام اپلیکیشن‌ها در یک بخش جداگانه با نام Apps است.

تغییرات اپلیکیشن Settings در آی او اس ۱۸

با ضربه زدن روی این گزینه، لیست تمام اپلیکیشن‌ها بر اساس حروف الفبای انگلیسی پیش روی شما قرار خواهد گرفت و می‌توانید به راحتی، به دنبال گزینه مد نظر گشته و تغییرات دلخواه را روی آن اعمال کنید.

برچسب‌ها: