خانهمقاله‌ها
راز سبز یا آبی بودن پیام‌ها در آیفون چیست؟

راز سبز یا آبی بودن پیام‌ها در آیفون چیست؟

هنگام ارسال پیام‌ها در آيفون، برخی از آن‌ها به رنگ سبز و بعضی دیگر به رنگ آبی هستند. دلیل این اتفاق چیست؟

۳ خرداد ۱۴۰۳

اگر از کاربران آیفون باشید، مطمئنا تا به حال حین ارسال پیام به دوستان یا افراد متفرقه، متوجه شده‌اید که برخی از آن‌ها به رنگ سبز و بعضی دیگر به رنگ آبی درمی‌آیند. آیا می‌دانید دلیل این اتفاق چیست؟

چگونه متوجه شویم یک پیام به عنوان iMessage ارسال شده است؟

پیام‌هایی که با بالن سبز رنگ همراه هستند، به عنوان اس‌ام‌اس ارسال شده و هزینه‌ای را برای شما به همراه خواهند داشت. اما در مقابل پیام‌هایی که با بالن آبی رنگ ارسال می‌شوند، با عنوان آی مسج شناسایی شده و از آن جا که از طریق اینترنت ارسال می‌شوند، هزینه‌ای را برای شما در پی نخواهند داشت. البته که باید بدانید آی مسج‌ها تنها میان دیوایس‌های اپلی رد و بدل می‌شوند و به این ترتیب، شما نمی‌توانید به دارندگان محصولات اندرویدی آی‌مسیج ارسال کنید.

کیبورد آیفون

مزایای استفاده از آی‌مسج چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از iMessage، رایگان بودن آن است. چرا که از طریق وای فای یا امواج سلولار ارسال می‌شود و مانند اس‌ام‌اس، هزینه‌ای برای شما در بر نخواهد داشت. اگر از پلن‌های مختلف اپراتورها استفاده می‌کنید که ارسال پیام در آن‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود، این موضوع برای شما اهمیتی نخواهد داشت. همچنین برای ارسال و دریافت آی مسج، احتیاجی به داشتن آنتن نیست و تنها کافی است امواج وای فای در دسترس شما باشد. مزیت دیگر این ویژگی، عدم نیاز به شماره تماس برای استفاده از آن است. به این ترتیب می‌توانید سرویس آی‌مسیج را از طریق اپل آیدی خودتان راه‌اندازی کرده و از این طریق، دیگر افراد نمی‌توانند به شماره شما دسترسی داشته باشند.

البته مواردی که اشاره کردیم، تنها امکاناتی نیست که در ازای استفاده از iMessage در اختیار شما قرار می‌گیرد. به عنوان یکی ویژگی دیگر، می‌توان به امکان اطلاع از زمان رسیدن و خوانده شدن پیام اشاره کرد. به این ترتیب در قسمت زیرین پیام ارسال شده، عبارت Delivered و Read به همراه زمان روی دادن این اتفاق درج می‌شود. همچنین اگر شخص مقابل در حال تایپ کردن جواب باشد، یک حباب طوسی رنگ مانند تصویر زیر ظاهر می‌شود و از این طریق شما می‌توانید متوجه شوید که فرد مورد در حال تایپ کردن است و می‌توانید منتظر پاسخ خود بمانید.

آی مسج

از جمله دیگر امکانات، می‌توان به ارسال پیام به همراه افکت‌های بصری جذاب اشاره کرد. کافی است انگشت خود را روی آيکون ارسال نگه داشته و افکت دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین اپل امکان اضافه کردن استیکر روی پیام‌های ارسالی یا دریافتی را محقق کرده و از سمت دیگر، امکان گزارش آب و هوا، ارسال پول یا اشتراک گذاری جزئیات در مورد رزرو رستوران نیز در دسترس خواهد بود.

آی مسج

از جمله امکانات دیگر، می‌توان به امکان ارسال فایل با حجم بالا اشاره کرد. بسیاری از اپراتورها، امکان ارسال فایل از طریق MMS را به حجم‌های کم محدود کرده‌اند، اما آی مسج اجازه ارسال فایل تا ۱۰۰ مگابایت را به شما می‌دهد. این موضوع یک ویژگی بزرگ به حساب می‌آید. چرا که سیستم MMS با محدودیت ۳ مگابایتی همراه بوده و اگر فایل شما ۳.۱ مگابایت حجم داشته باشد، نمی‌توانید آن را ارسال کنید.

امکان ایجاد گروه و ارسال پیام در آن‌ها از طریق آی مسیج نیز تجربه جالبی خواهد بود. اما اگر یکی از دوستان شما از گوشی اندرویدی استفاده کند، این موضوع کمی عجیب خواهد شد.

البته اپل به ندرت قابلیت‌های جدید به سیستم iMessage اضافه می‌کند و به همین دلیل، نمی‌توان آنچنان که باید و شاید به عنوان یک اپلیکیشن پیام‌رسان روی آن حساب باز کرد.

چرا پیام‌ها با بالن آبی رنگ ارسال نمی‌شوند؟

اگر شما و طرف مقابل از دیوایس اپلی استفاده می‌کنید، اما همچنین پیام‌های شما با بالن سبز رنگ ارسال می‌شوند، احتمالا قابلیت iMessage روی گوشی شما فعال نشده است. به مسیر Settings> Messages بروید. حال مانند تصویر زیر مطمئن شوید که سوییچ مربوط به iMessages در وضعیت روشن قرار داشته و همچین سوییچ Send as SMS را نیز فعال کنید که اگر در مکانی به سر می‌بردید که امکان دسترسی به وای فای یا شبکه سلولار میسر نبود، پیام شما از طریق سرویس مخابراتی و در قالب اس‌ام‌اس ارسال شود.

فعال کردن آی مسج

برچسب‌ها: