خانهمقاله‌ها
راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان

انتخاب بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان با توجه به تنوع بالای محصولات و حضور برندهای مختلف در این بازه قیمتی، کار چندان آسانی نیست.

این فهرست بر اساس گوشی‌های موجود در بازار ایران در تاریخ در شهریور ماه ۱۴۰۳ به‌روزرسانی شده است.

۷ فروردین ۱۴۰۳
product-image

سامسونگ گلکسی A05 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی ردمی A3 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

موتورولا موتو E13 ظرفیت 32GB رم 2GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

از برندهای سامسونگ، شیائومی و هواوی گرفته تا موتورولا تمامی این شرکت‌ها چندین گوشی تا ۵ میلیون تومان وارد تولید کرده‌اند. از طرفی دیگر با توجه به روند افزایش قیمت گوشی موبایل، بسیاری از کاربران قصد دارند تا چندین سال از دستگاه خود استفاده کنند.

در چنین موقعیتی هر کاربر باید متناسب با نیاز خود گوشی مدنظرشان را خریداری کنند. در ادامه فهرستی از بهترین گوشی های بازار تا ۵ میلیون تومان روبه‌رویتان قرار می‌گیرد که بر اساس قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند و مناسب برای کاربری‌های مختلف هستند.

فهرست بهترین گوشی های موبایل تا ۵ میلیون تومان

بهترین گوشی به دستگاهی گفته می‌شود که با صرف کمترین هزینه بتواند از پس انتظارات و نیازهای ما برآید. 

گوشی‌هایی که در بازه قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان قرار می‌گیرند، از نظر سخت افزار گزینه مناسبی برای کارهای روزمره و سبک به حساب می‌آیند و می‌توانند انتخاب قابل قبولی برای دانش آموزان و سالمندان به‌شمار روند.

 این دستگاه‌ها حداقل از دو حسگر دوربین بهره می‌برند و توانایی عکس‌های مناسب برای اشتراک‌گذاری داخل شبکه‌های اجتماعی دارند.

در بخش نمایشگر این گوشی‌ها اکثرا از پنل‌های IPS LCD با وضوح Full HD استفاده می‌شود و در برخی از مدل‌های ممتاز پنل AMOLED به‌کار می‌رود؛ پنلی به‌دلیل نمایش رنگ‌ها به صورت اشباع شده و کنتراست بالا گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به تماشای فیلم و سریال با گوشی موبایل علاقه دارند.

برای افرادی که به دنبال کارایی بالا هستند؛ سامسونگ گلکسی A05

شرکت سامسونگ در تولید گوشی‌های اقتصادی با کارایی و امکانات بالا عملکرد درخشانی دارد. جدیدترین میان‌رده اقتصادی این شرکت گلکسی A05 است که با توجه به برچسب قیمتی خود امکانات مناسبی ارائه می‌دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی A05

در بخش نمایشگر این گوشی قیمت مناسب شاهد پنل PLS LCD هستیم که توانایی ارائه وضوح +HD دارد. چنین وضوحی در این محدوده قیمتی نکته منفی به حساب نمی‌آید و نمایشگر 6.7 اینچی هم نکته مثبتی محسوب می‌شود.

در قلب تپنده A05 سامسونگ تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک به‌نام Helio G85 قرار گرفته که به دلیل برخورداری از پردازنده هشت هسته‌ای می‌تواند به راحتی از پس کارهای روزمره و سبک برآید. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 امکان اجرای بازی‌های سه بعدی و سبک را فراهم می‌کند.

در پنل پشتی این گوشی اقتصادی دو حسگر دوربین میزبانی می‌شود که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی. داخل ناچ V-شکل هم دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود.

ماندگاری باتری گوشی گلکسی A05 به‌لطف باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مطلوب است و می‌تواند تا یک روز کامل شما را همراهی کند. در مجموع اگر تا ۴ میلیون تومان قصد دارید برای خرید گوشی هزینه کنید و می‌خواهید که بیشترین کارایی را داشته باشد تا بتوانید از تمامی امکانات یک گوشی هوشمند استفاده کنید، خرید گلکسی A05 را پیشنهاد می‌کنیم.

اگر طراحی و کیفیت ساخت برایتان مهم است؛ موتورولا موتو G04

یکی گوشی‌های جدیدی که تا ۵ میلیون تومان وارد بازار شده و از مشخصات فنی مطلوبی بهره می‌برد، Moto G04 است. موتو G04 از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد و با توجه به برچسب قیمتی، کیفیت ساخت مناسبی دارد.

قیمت روز گوشی موتورولا

در جلوی موتو G04 یک پنل ۶.۵ اینچ IPS LCD قرار گرفته که محتوا را با وضوح +HD نمایش می‌دهد. نکته مثبت این صفحه نمایش برخورداری از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز است که منجر به روان‌تر شدن تعامل کاربران می‌شود.

سخت افزار به‌کار رفته در Moto G04 برای استفاده‌های روزمره و سبک مانند وب‌گردی یا چک کردن سوشال مدیا مناسب است؛ این عملکرد روان به‌لطف تراشه جدید و ۱۲ نانومتری Unisoc T606 امکان پذیر شده که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 می‌شود.

در پنل پشتی می‌توان به دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی اشاره کرد و حفره پنل جلویی هم از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه می‌تواند تا یک روز کامل شما را همراهی کند و اگر ماندگاری باتری برایتان اهمیت دارد، موتو G04 می‌تواند به‌خوبی از پس انتظاراتتان برآید. همچنین باید اشاره کنیم که این دستگاه از شارژ با حداکثر توان ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

اگر امکانات شخصی‌سازی و رابط کاربری برایتان اهمیت دارد؛ گوشی ردمی A3 شیائومی

شرکت شیائومی در اکثر بازه‌های قیمتی حضور دارد و توانسته مطابق با نیازهای اکثر کاربران حرکت کند. یکی از محصولات اقتصادی این شرکت گوشی Redmi A3 شیائومی نام دارد که از طراحی زیبا و مدرنی بهره می‌برد.

قیمت روز گوشی شیائومی

این دستگاه در ابعاد ۱۶۸.۳ در ۷۶.۳ میلی‌متر با ضخامت ۸.۳ میلی‌متر تولید شده و وزن آن هم به ۱۹۳ گرم می‌رسد که با توجه به پرچسب قیمتی آن نکته منفی به حساب نمی‌آید.

در بخش جلویی آن صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۱ اینچی قرار گرفته که محتوا را با حداکثر وضوح +HD به نمایش می‌گذارد.

همچنین باید بگوییم که میزان روشنایی در نظر گرفته شده برای این پنل ۵۰۰ نیت است که مقدار مناسبی برای یک پنل IPS به حساب می‌آید.

از دیگر نکات مثبت این نمایشگر می‌توان به برخورداری از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز اشاره کرد که تجربه روان و سریعی برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

این گوشی با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط‌کاربری MIUI از جعبه خارج می‌شود تا مشکلی بابت نصب برنامه‌ها در این دستگاه وجود نداشته باشد.

همچنین از نظر سخت افزاری باید اشاره کنیم که شیائومی A3 به تراشه مدیاتک هلیو G36 مجهز شده که به علت بهره‌مندی از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 از قدرت کافی برای انجام کارهای سبک برخوردار است.

دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای این گوشی اقتصادی ۸ مگاپیکسل و برای عکس‌های سلفی نیز از حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

در نهایت باید به باتری گوشی Redmi A3 شیائومی اشاره کنیم که با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد.

اگر صفحه نمایش و سخت افزار برایتان اهمیت دارد؛ گوشی موتورولا موتو E13

شرکت موتورولا یکی از برندهای موفق در زمینه تولید گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده است. شاید موتورولا E13 را بتوان یکی از بهترین گوشی‌های موبایل تا 5 میلیون تومان دانست. این دستگاه برای از طراحی نسبتا مدرن و زیبایی بهره می‌برد و از نظر کیفیت ساخت هم عملکرد قابل قبولی دارد.

motorola-moto-e13.jpg

در بخش جلویی موتو E13 یک پنل ۶.۵ اینچ IPS LCD قرار گرفته که از وضوح +HD برخوردار است و می‌توان گفت برای استفاده‌های روزمره مانند گشت‌و‌گذار داخل شبکه‌های اجتماعی یا وب‌گردی مناسب خواهد بود.

این گوشی به تراشه Unisoc T606 مجهز شده که از یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی تک هسته‌ای Mali-G57 استفاده می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم موتو E13 به اسلات مجزای کارت حافظه مجهز شده تا کاربران بتوانند فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهند.

پنل پشتی این گوشی از یک ماژول دوربین میزبانی می‌کند که متشکل‌اند از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش LED برای کمک به حسگر برای عکاسی در محیط‌های تاریک.

در نهایت باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که با استفاده‌های سبک می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. همچنین این دستگاه از شارژر با حداکثر توان ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند که داخل جعبه دستگاه قرار گرفته است.

سخن آخر

گوشی‌هایی که در فهرست فوق قرار گرفته‌اند، در رده قیمتی خود ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند از پس انتظارات کاربران برآیند.  البته باید بگوییم که این گوشی‌ها برای کاربری سنگین و اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیستند و نباید از آن‌ها توقع زیاد داشته باشید. 

امیدواریم که این مطلب برایتان کاربردی و مفید واقع شده باشد. به‌نظر شما بهترین گوشی ۴ تا ۵ میلیون چیست؟ در بخش کامنت‌ها، نظرات خود را بنویسید.

product-image

سامسونگ گلکسی A05 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

شیائومی ردمی A3 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده
product-image

موتورولا موتو E13 ظرفیت 32GB رم 2GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده