خانهاخبار
بازار گوشی در ابتدای سال جاری رشد قابل توجهی داشته است

بازار گوشی در ابتدای سال جاری رشد قابل توجهی داشته است

سامسونگ با شکست اپل موفق شده که به پرفروش‌ترین برند گوشی در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی بدل شود.

۱۴۰۳/۱/۲۹

پس از چندین ماه که از افت چشمگیر بازار گوشی‌های هوشمند می‌گذرد، حالا به نظر می‌رسد شرایط بازار موبایل بهتر شده و نخستین نشانه‌ها از بهبود اوضاع ظاهر شده است. در این رابطه، وبسایت Canalys در گزارشی خبر از رشد ۱۱ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی داده است.

بازار گوشی در ابتدای سال جاری میلادی

رشد ۱۱ درصدی بازار در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی

به لطف بهبود نسبی و ثبات بیشتر شرایط اقتصاد جهانی، میزان تقاضای کاربران برای گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کرده است.

سامسونگ در سه‌ماهه سال جاری میلادی ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را کسب کرده است. بخش عمده‌ای از موفقیت سامسونگ به فروش بالای سری گلکسی اس ۲۴ مربوط می‌شود. گزارش‌های غیررسمی ادعا کرده‌اند که نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ به لطف قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در  جلب توجه کاربران بسیار موفق ظاهر شده است.

اپل که رقیب دیرینه سامسونگ محسوب می‌شود در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی سهمی ۱۶ درصدی از بازار را در اختیار گرفته و جایگاه دوم برند‌های پرفروش بازار را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، کوپرتینونشین‌ها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی سهمی ۲۱ درصدی از بازار را ثبت کرده بود.

لیست برندهای گوشی پرفروش

لیست برندهای پرفروش در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی

در رده سوم لیست پرفروش‌ترین برندهای بازار شرکت شیائومی قرار گرفته که ۱۴ درصد از سهم بازار را کسب کرده است. به لطف فروش موفق گوشی‌های ردمی، میزان فروش شیائومی رشد داشته است.

برند Transsion (تکنو، اینفینیکس و ای‌تل) که در جایگاه چهارم ثبت شده است پیشرفت بسیار خوبی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی داشته و سهمی ۱۰ درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است. 

موسسه Canalys ادعا کرده که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند درنظر دارند تا حضور فعال‌تری در بازارهای ‌نوظهور مانند آمریکای لاتین و کشورهای جنوب‌شرقی آسیا داشته باشند. ظاهرا در این بازارها تقاضا برای گوشی‌های بالارده افزایش پیدا کرده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)