خانهاخبار
سامسونگ در حال توسعه تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ است

سامسونگ در حال توسعه تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ است

به نظر می‌رسد تراشه جدید سامسونگ می‌تواند به راحتی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه را شکست دهد.

۱۴۰۳/۱/۹

در سال ۲۰۲۳ میلادی، سامسونگ تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ را توسعه نداد و تراشه نسل قبلی اگزینوس ۲۲۰۰ نیز انتخاب مناسبی برای سری پرچمدار گلکسی اس ۲۳ نبود. در نتیجه، سه مدل سری گلکسی اس ۲۳ یعنی گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا تنها در یک نسخه تراشه Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy روانه بازار شد. 

امسال اما شرایط تغییر پیدا کرد و سامسونگ تراشه بهبودیافته اگزینوس ۲۴۰۰ را معرفی کرد که در برخی از مدل‌های گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس به کار رفته است. از  سوی دیگر، مدل‌های بازار ایالات متحده و چین این دو گوشی و همچنین گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه در دسترس قرار گرفتند.

Exynos.jpg

حالا اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد سال آینده نیز سری گلکسی اس ۲۵ را در دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون به فروش برساند. با توجه به این موضوع، شایعه شده که سامسونگ فرآیند تولید تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ را آغاز کرده است.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، افشاگری به نام PandaFlash با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرده که اگزینوس ۲۵۰۰ قادر است به راحتی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه را در زمینه‌ پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی شکست دهد. 

علی‌رغم این که این موضوع قدرت بالای تراشه سامسونگ را نشان می‌دهد، نباید فراموش کنیم که این سخت‌افزار رقیب اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهد بود. 

Exynos 1.jfif

نتایج اولیه بنچمارک گیک‌بنچ نشان داده‌اند که اسنپدراگون ۸ نسل چهار تا ۴۶ درصد قوی‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل سه خواهد بود. به علاوه، این تراشه در بخش چند هسته‌ای عملکردی در حد تراشه M3 اپل داشته است. در این راستا، امکان دارد که اگزینوس ۲۵۰۰ نتواند در حدواندازه نسل بعدی اسنپدراگون ظاهر شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالا به پردازنده مرکزی ده هسته‌ای مجهز خواهد بود و از حافظه رم LPDDR5T پشتیبانی خواهد کرد. همچنین سامسونگ احتمالا تغییراتی را در تراشه خود به وجود می‌آورد تا حرارت کمتری از خود تولید کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)