خانهاخبار
۵ ویژگی اپل موزیک که تا آخر امسال عرضه می‌شوند

۵ ویژگی اپل موزیک که تا آخر امسال عرضه می‌شوند

اپل قرار است امسال ویژگی‌های مهمی را به اپل موزیک اضافه کند، هرچند که همگی آنها به طور یکجا عرضه نخواهند شد.
۲۷ خرداد ۱۴۰۲

با انتشار iOS 17 در پاییز پیش رو، اپل موزیک تعدادی از ویژگی‌های قابل توجه جدید را دریافت خواهد کرد که موجب می‌شود تجربه‌ای فراگیرتر و لذت‌بخش‌تر از این اپلیکیشن را به دست آورید. در این مطلب قرار است تمام تغییرات و پیشرفت‌هایی را که می‌توانیم انتظار داشته باشیم هنگام عرضه iOS 17 در اپل موزیک ببینیم، بررسی خواهیم کرد.

image

 

پلی لیست‌های مشترک

شاید یکی از مورد درخواست‌ترین ویژگی‌هایی که امسال برای اپل موزیک عرضه می‌شود، پلی لیست‌های مشترک باشد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دوستان خود دعوت کنند که آهنگ‌های دلخواه خود را به پلی لیست مشترکشان اضافه کنند یا آنها را ویرایش کنند. سرویس‌های استریم رقیب مانند اسپاتیفای  مدت‌هاست که این قابلیت را دارند، بنابراین خبر خوبی است که اپل سرانجام صدای مشترکین اپل موزیک را شنیده است.

وقتی شخصی آهنگی را به پلی لیست اضافه می‌کند، عکس پروفایل او در کنار آن آهنگ نمایان می‌شود تا متوجه شوید که چه کسی این آهنگ را اضافه کرده، از طرف دیگر افرادی که به پلی لیست دعوت می‌شوند نیز می‌توانند با استفاده از ایموجی به آهنگ‌های مورد علاقه خود واکنش نشان دهند.

image

 

اپل می‌گوید پلی لیست‌های مشترک در بروزرسانی اواخر سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود، بنابراین ممکن است این ویژگی در هنگام عرضه نسخه اول iOS 17 به صورت عمومی در پاییز امسال، منتشر نشود.

قابلیت Crossfade

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سرویس‌های رقیب اپل موزیک دارند، قابلیت Crossfade است که با آن می‌توانید به آرامی میان آهنگ‌ها جابجا شوید بدون آنکه موسیقی متوقف شود و حالا این افکت جذاب قرار است به اپل موزیک بیاید.

image

 

اگر اولین نسخه بتای توسعه دهنده iOS 17 را اجرا می‌کنید، باید توجه داشته باشید که تلاش برای فعال کردن Crossfade در قسمت تنظیمات اپل موزیک، موجب از کار افتادن این برنامه می‌شود، بنابراین واضح است که باید صبر کنید تا اپل در نسخه‌های بعدی بتا، این باگ را رفع کند.

شیرپلی برای کارپلی

در iOS 17 هنگام پخش موسیقی از طریق کارپلی، یک گزینه SharePlay جدید وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از یک آیفون به غیر از آیفونی که به ماشین متصل است، آهنگ پخش کنید.

image

 

پس از اینکه نوتیفیکیشن مربوطه را بپذیرید یا کد QR را اسکن کنید، حتی مسافرانی که در صندلی عقب نشسته‌اند هم می‌توانند موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنند و در پخش آهنگ‌ها مشارکت کنند.

پشتیبانی دوربین برای قابلیت کارائوکه

اگر پیش‌تر از اپل موزیک سینگ استفاده نکرده‌اید، باید گفت که این ویژگی به طور اساسی از اشعار داخلی برنامه‌ها استفاده می‌کند و صدای خواننده اصلی را کم می‌کند تا شما بتوانید از روی اشعار با صدای خود روی آهنگ دلخواه بخوانید.

image

 

در iOS 17 شما همچنین می توانید تصویر خود را هم بر روی تلویزیون در کنار اشعار آهنگ تماشا کنید. دلیل این موضوع پشتیبانی اپل موزیک سینگ از ویژگی Continuity (دوربین تداومی) است، که به شما امکان می‌دهد به صورت بی‌سیم آیفون یا آیپد خود را به مک یا اپل تی وی 4K متصل کنید و از آن به عنوان دوربین استفاده کنید.

رابط کاربری بازطراحی شده

رابط کاربری اپل موزیک امسال بهبودهای خوبی را به طور کلی تجربه خواهد کرد. پخش کننده موسیقی اکنون دارای انیمشین‌های متحرک تمام صفحه برای آلبوم‌هایی است که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه با کنترل‌های پخش موسیقی در پایین ترکیب شوند.

image

 

علاوه بر این، هنگامی که پخش کننده موسیقی را مینیمایز می‌کنید، جلوه عمقی به خود می‌گیرد که به نظر می‌رسد در حالی که در برنامه حرکت می‌کنید، روی باقی رابط کاربری شناور است. در نهایت هم اپل با استفاده از فونت بزرگتر برای آهنگ‌هایی که اشعار آنها سینک نشده است، خواندن اشعار این آهنگ‌ها آسان‌تر از قبل کرده است.