خانهاخبار
آنر ۹۰ پرو با طراحی جذاب و نمایشگر اولد رسما معرفی شد

آنر ۹۰ پرو با طراحی جذاب و نمایشگر اولد رسما معرفی شد

محصول پرمیوم آنر از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک و نمایشگر ۱۶۰۰ نیتی بهره می‌برد.
۸ خرداد ۱۴۰۲

همانطور که قبلا نیز تایید شده بود، سری آنر ۹۰ شامل دو مدل آنر ۹۰ و آنر ۹۰ پرو امروز به صورت رسمی برای بازار چین معرفی شد. گوشی‌های جدید آنر به عنوان نسخه‌های نسل جدید سری آنر ۸۰ که ماه نوامبر سال گذشته میلادی معرفی شد، روانه بازار خواهد شد. در این مطلب، به معرفی و بررسی مشخصات فنی نسخه پرمیوم سری آنر ۹۰ یعنی آنر ۹۰ پرو خواهیم پرداخت. 

گوشی جدید آنر از ظاهری زیبا و مدرنی بهره می‌برد که با طراحی دو رنگ پنل پشتی همراه شده است. به علاوه، آنر ۹۰ پرو از دو ماژول بیضی‌شکل دوربین بهره می‌برد که به طور جداگانه و به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته‌اند. آنر طراحی ماژول دوربین آنر ۹۰ پرو را Dual ring Design می‌نامد و با الهام از جواهرات ساخته شده است. پنل پشتی گوشی آنر از جنس شیشه‌ است و از فریم فلزی بهره می‌برد. وزن و ضخامت آنر ۹۰ پرو به ترتیب برابر با ۱۹۲ گرم و ۸٫۱ میلی‌متر است. 

image

پنل جلویی آنر ۹۰ پرو میزبان نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی است که از چهار طرف خمیده است و از رزولوشن تصویر 1.5K پلاس، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی حداکثری ۱۶۰۰ نیتی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین از قابلیت‌هایی مانند تنظیم نور ۳۸۵۰ هرتزی PWM، نمایش ۱٫۰۷ میلیارد رنگ و پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 برخوردار است. با نسبت نمایشگر به بدنه ۹۴٫۴ درصدی، آنر ۹۰ پرو تجربه کاربری تمام صفحه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به لطف فناوری Circadian Night Display، نمایشگر آنر ۹۰ پرو با تولید رنگ‌های طبیعی به چشم آسیبی نمی‌رساند. 

قلب تپنده آنر ۹۰ پرو به مانند نسل قبلی آن تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک خواهد بود که با حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی تا ۵۱۲ گیگابایت به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، آنر ۹۰ پرو از شبکه 5G، بلوتوث نسخه ۵٫۲، سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر و اندروید ۱۳ برخوردار است. 

image

برجسته‌ترین ویژگی آنر ۹۰ پرو دوربین اصلی آن است که از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP3 سامسونگ با گشودگی دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد. دیگر دوربین دستگاه لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 است که با سنسور تله‌فوتو ۳۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲٫۵ برابری، گشودگی دیافراگم f/2.2 و لرزشگیر اپتیکال همراه می‌شود. برای ثبت تصاویر سلفی، آنر ۹۰ پرو به دو دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی اصلی و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق تجهیز شده است که ناچ کپسولی‌شکل نمایشگر جای گرفته‌اند. 

در نهایت باید اشاره کرد که آنر ۹۰ پرو در چهار رنگ نقره‌ای، آبی، سبز و مشکی روانه بازارخواهد شد. کانفیگ پایه گوشی پرمیوم آنر شامل حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود و با قیمت ۳۲۹۹ یوآن (۴۶۶ دلار) به فروش خواهد رسید. کانفیگ رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۳۵۹۹ یوآن (۵۰۸ دلار) عرضه خواهد شد. کانفیگ قدرتمند رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی با برچسب قیمتی ۳۸۹۹ یوآن (۵۵۰ دلار) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.