خانهاخبار
زمان رونمایی کنسول دستی ROG Ally ایسوس تایید شد

زمان رونمایی کنسول دستی ROG Ally ایسوس تایید شد

اولین کنسول دستی ایسوس در تاریخ ۲۱ اردیبهشت معرفی خواهد شد.
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

حدودا یک ماه پیش ایسوس تایید کرد که قصد دارد به زودی از اولین کنسول دستی خود موسوم به ROG Ally رونمایی کند. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، این برند برجسته تایوانی امروز رسما زمان معرفی از کنسول دستی خود را اعلام کرد. طبق اعلام رسمی ایسوس، کنسول ROG Ally در تاریخ ۱۱ مه سال جاری مصادف با ۲۱ اردیبهشت برای بازارهای جهانی رونمایی خواهد شد. ایسوس جدیدترین محصول خود را در سه شهر نیویورک، لندن و تایپه معرفی خواهد کرد. 

image

همانطور که می‌دانیم، کنسول دستی ROG Ally در دو نسخه تراشه Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme روانه بازار خواهد شد. این دو تراشه متعلق به برند AMD هستند و به طور اختصاصی برای کنسول‌های دستی توسعه داده شده‌اند. در این راستا، دستگاه گیمینگ ایسوس به اولین کنسول دستی جهان بدل خواهد شد که با تراشه‌های جدید AMD روانه بازار می‌شود. 

مشخصات فنی احتمالی ایسوس ROG Ally

گزارش‌های قبلی اذعان داشته‌اند که کنسول دستی ایسوس از نمایشگر ۷ اینچی لمسی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد. نسبت تصویر این نمایشگر برابر با ۱۶:۹ خواهد بود. برای مقاومت بیشتر، نمایشگر کنسول ROG Ally توسط محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. محصول جدید ایسوس همچنین با سیستم عامل ویندوز ۱۱ روانه بازار خواهد شد. 

قلب تپنده ایسوس ROG Ally دو نسخه تراشه Ryzen Z1 و Ryzen Z1 Extreme خواهد بود. نسخه استاندارد این تراشه از پردازنده ۶ هسته‌ای برخوردار است که با پردازنده گرافیکی مبتنی بر RDNA 2 همراه شده است. از آن سو، تراشه Ryzen Z1 Extreme نیز به پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی مبتنی بر RDNA 3 مجهز است.

image

هر دو نسخه کنسول ROG Ally با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی پرسرعت DDR5 و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی SSD PCIe 4.0 روانه بازار خواهند شد. البته برای افزایش حافظه داخلی، ایسوس برای کنسول خود درگاه کارت حافظه microSD‌ را تدارک دیده است. کلید پاور کنسول ایسوس با سنسور اثرانگشت ادغام شده است که با ویژگی Windows Hello نیز سازگار است. 

در بخش اتصالات، کنسول ROG Ally از بلوتوث و وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این دستگاه از شبکه 4G و 5G بهره نخواهد برد. در حال حاضر، حجم باتری اولین کنسول ایسوس مشخص نشده است ولی این برند تایوانی ادعا کرده است که ROG Ally تنها با یک بار شارژ می‌تواند تا ۸ ساعت کاربران را همراهی کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که کنسول ROG Ally احتمالا با برچسب قیمتی بین بازه ۶۵۰ تا ۷۰۰ دلار برای بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.