خانهاخبار
روند نزولی بازار گوشی‌های هوشمند کماکان ادامه دارد

روند نزولی بازار گوشی‌های هوشمند کماکان ادامه دارد

وبسایت تحلیلی Canalys در گزارش جدید خود ادعا کرده است بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.
۲۹ فروردین ۱۴۰۲

در چند ماه گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند در شرایط چندان مناسبی قرار نداشته است و مشکلاتی مانند تورم جهانی و اوضاع ناپیدار اقتصادی سبب شده است ان بازار از رونق بیفتد. حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد روند کاهشی بازار گوشی‌های هوشمند همچنان ادامه‌دار بوده است و بازار هنوز به شرایط مناسب خود بازنگشته است. 

شرکت آماری-تحلیلی Canalys در گزارش جدید خود به بررسی شرایط بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی پرداخته است. طبق اطلاعاتی که این وبسایت گردآوری کرده است، فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است. در این راستا، بازار گوشی‌های هوشمند برای پنجمین فصل متوالی با روند نزولی مواجه است. 

image

در جدول پرفروش‌ترین برند‌های گوشی‌های هوشمند، سامسونگ در رتبه اول قرار گرفته است و پس از آن نیز برند اپل رده دوم را به خود اختصاص داده است. شیائومی علی‌رغم فروش ضعیف محصولات خود در جایگاه سوم ایستاده است. البته در مقایسه با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲، تنها برند اپل موفق شده است که سهم خود از بازار را افزایش دهد. از آن سو، دو برند سامسونگ و شیائومی به نسبت سال گذشته میلادی رشدی منفی به ثبت رسانده‌اند. آمار سهم برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند در جدول زیر مشخص شده است.

image

شایان ذکر است تحلیلگر شرکت Canalys ادعا کرده است که کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ قابل پیش‌بینی بوده است. در این راستا، به نظر می‌رسد برندهای مطرح بازار بیشتر بر روش‌های بازارریابی سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند. با این وجود، آمار تقاضای مصرف‌کنندگان در سطح پایینی قرار دارد. در نتیجه، تولید‌کنندگان مجبور شده‌اند که تولید محصولات خود را کاهش دهند تا موجودی انبارها را تخلیه کنند. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که براساس پیش‌بینی‌های تحلیلگران، بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و تولید‌کنندگان نیز در زمینه تولید فعال‌تر خواهند شد.