خانهاخبار
احتمال معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل در رویداد WWDC خرداد ماه بیشتر شد

احتمال معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل در رویداد WWDC خرداد ماه بیشتر شد

راس یانگ امروز طی توییتی مواردی را تشریح کرده که نشان می‌دهد احتمال زیادی دارد که اپل مک بوک ایر ۱۵ اینچی خود را در WWDC امسال یا حتی زودتر معرفی کند.
۲۲ فروردین ۱۴۰۲

راس یانگ تحلیلگر حوزه صفحه نمایش، امروز در توییتی که منتشر کرده، گفته است که تولید پنل مک بوک ایر ۱۵ اینچی با صفحه نمایش بزرگتر در فوریه (بهمن ۱۴۰۱) آغاز شده و در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۱) نیز افزایش یافته است و افزایش بیشتر آن برای آوریل (فروردین) برنامه‌ریزی شده است. با خبر شروع تولید، یانگ  گفته که او زمان دقیق معرفی این محصول را نمی‌داند، اما برآورد می‌کند که ممکن است در اواخر آوریل و اوایل می (اردیبهشت) این اتفاق رخ دهد.

یانگ پیش‌تر هم اظهار کرده بود که مک بوک ایر ۱۵ اینچی می تواند در ماه آوریل (فروردین) عرضه خواهد شد، اما جدول زمانی تخمینی او ممکن است کمی عقب بیافتد. در این مرحله به نظر می‌رسد که اپل نسخه جدیدی از مک بوک ایر را فقط از طریق بیانیه مطبوعاتی معرفی کند.

image

از طرف دیگر با توجه به اینکه WWDC کمتر از دو ماه دیگر عرضه می‌شود، شاید منطقی باشد که اپل مک بوک ایر ۱۵ اینچی را در رویداد جهانی توسعه دهندگان در ۵ ژوئن معرفی کند و کمی بعد از آن این محصول را وارد بازار کند.

در هر صورت به نظر می‌رسد یک مک بوک ایر بزرگتر در نیمه اول امسال عرضه شود و این دستگاه قرار است به نسخه ۱۳٫۶ اینچی بپیوندد. شایعات حاکی از آن است که مک بوک ایر مذکور می‌تواند دارای نمایشگر ۱۵٫۵ اینچی باشد که آن را به اندازه مک بوک پرو ۱۵٫۴ اینچی که اکنون متوقف شده است، می‌کند. اندازه آن چیزی بین مک بوک ایر ۱۳٫۶ اینچی و مک بوک پرو ۱۶ اینچی مقرون به صرفه خواهد بود و به کسانی که می‌خواهند دستگاهی باریکتر، سبکتر و مقرون به صرفه‌تر با اندازه صفحه نمایش بزرگتر داشته باشند، گزینه‌ای را می‌دهد که مناسب‌تر از مک بوک پرو گران‌تر خواهد بود.

از نظر طراحی انتظار می‌رود مک بوک ایر ۱۵ اینچی همان طراحی مدل فعلی M2 را داشته باشد که می‌تواند در کنار نسخه جدید ۱۵ اینچی تازه‌سازی شود. اینکه مک بوک ایر جدید به طور دقیق از چه تراشه‌ای استفاده می‌کند، همچنان مشخص نیست، اما اگر آماده معرفی برای رویداد WWDC امسال باشد، احتمالا شامل تراشه‌های نسل فعلی M2 و M2 Pro یا سری تراشه M3 خواهد بود.

اگر می‌خواهید در مورد تمامی گزارش‌ها و شایعات مک بوک ۱۵ اینچی بدانید، به لینک مطلب مرتبط ما مراجعه کنید.