خانهاخبار
آیفون ۱۵ به طور مستقیم در هند تولید و به بازار ارسال خواهد شد

آیفون ۱۵ به طور مستقیم در هند تولید و به بازار ارسال خواهد شد

برای اولین بار در تاریخ تولید محصولات اپل، قرار است که این شرکت پس از معرفی آيفون ۱۵، آن را به طور انحصاری در هند تولید و صادر کند.
۱۹ فروردین ۱۴۰۲

مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گزارش داده که اپل قصد دارد پس از معرفی آیفون ۱۵، این گوشی را از هند به کشورهای مختلف ارسال کند. این اولین بار است که یک گوشی تازه معرفی شده، به جای چین مستقیم از هند صادر می‌شود و نشان دهنده این است که اپل در اجرای سیاست تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود و وابستگی کمتر به این چین، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

طبق گزارش‌ها ساخت بدنه آیفون ۱۵ در هند توسط تامین کنندگان محلی مانند Jabil آغاز شده است؛ این شرکت همان تامین کننده‌ای است که در حال حاضر کیس‌های ایرپادز را مونتاژ می‌کند و برنامه‌هایی برای گسترش تولید خود به قلم اپل در آینده دارد. لازم به ذکر است که آیفون ۱۵ پلاس، ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس به طور انحصاری در چین تولید خواهد شد.

image

اپل پیش‌تر مشکلات کنترل کیفیت را با برخی از تامین کنندگان هندی تجربه کرده و به همین علت، تولید کنندگان را به مدل‌ها و گزینه‌های رنگی خاص محدود کرده است. در اوایل سال جاری میلادی، فاینانشال تایمز گزارش داد که از هر دو بدنه آیفون که از خط تولید تاتا در هند خارج می‌شود، تنها یکی از آنها به اندازه‌ای خوب است که برای مونتاژ در فاکسکان ارسال شود، این یعنی ۵۰ درصد ایراد در تولید که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

در سال‌های گذشته، دسته‌های اولیه آیفون‌های جدید به طور انحصاری در چین ساخته می‌شدند و بعد آن برخی مدل‌ها به تدریج در ماه‌های بعد توسط هند تولید می‌شد. با راه‌اندازی خط تولید آيفون ۱۵، ظاهرا اپل انتظار دارد برای اولین بار دستگاه‌های جدیدی را از هر دو کشور به طور همزمان عرضه کند.

اپل مدت‌هاست که به خصوص پس از همه‌گیری کرونا و کشمکش سیاسی میان آمریکا و چین و ضرر مالی زیاد، به فکر تنوع بخشیدن به محل تولید محصولات خود است و به نظر می‌رسد که قصد دارد در این راه با حداکثر سرعت قدم بردارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تلاش‌های اپل در خصوص تغییر تولید از چین به کشورهای دیگر، گزارش کامل بلومبرگ را مشاهده کنید.