خانهاخبار
مشخصات فنی سری لپتاپ‌های گلکسی بوک ۳ سامسونگ فاش شد

مشخصات فنی سری لپتاپ‌های گلکسی بوک ۳ سامسونگ فاش شد

خانواده لپتاپ‌های جدید سامسونگ شامل 5 مدل خواهد بود که در اندازه‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اینچی عرضه خواهند شد.
۲۷ دی ۱۴۰۱

همانطور که می‌دانیم، سامسونگ در تاریخ ۱ فوریه مصادف با ۱۲ بهمن رویدادی را در شهر سانفرانسیسکو ایالات متحده برگزار خواهد کرد که در آن شاهد رونمایی از سری پرچمدار جدید این برند موسوم به سری گلکسی اس ۲۳ خواهیم بود. به علاوه، نسل جدید لپتاپ‌های سامسونگ که سری گلکسی بوک ۳ نام خواهد داشت نیز همراه با این گوشی‌های پرچمدار معرفی خواهند شد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، امروز پوستری رسمی از سری گلکسی بوک ۳ فاش شد که طراحی یکی از مدل‌های این سری را از فریم کناری نشان می‌دهد. به علاوه، برخی از مشخصات فنی سری گلکسی بوک ۳ نیز لو رفت که خبر از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و نمایشگر باکیفیت می‌دهد.

image

پوستر سری گلکسی بوک ۳

طبق این گزارش، سری گلکسی بوک ۳ از پنج مدل مختلف شامل گلکسی بوک ۳، گلکسی بوک ۳ ۳۶۰، گلکسی بوک ۳ پرو، گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ و گلکسی بوک ۳ الترا بهره خواهد برد. در این راستا، گلکسی بوک ۳ و بوک ۳ ۳۶۰ در یک نسخه نمایشگر ۱۵ اینچی عرضه خواهد شد. از آن سو، گلکسی بوک ۳ پرو در دو نسخه نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه بازار خواهد شد. مدل‌های بالارده گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ و گلکسی بوک ۳ الترا تنها در مدل نمایشگر ۱۶ اینچی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

image

طراحی گلکسی بوک ۳ الترا در پایگاه اطلاعاتی FCC

جدا از تفاوت‌ها در بخش نمایشگر، سری گلکسی بوک ۳ به پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل مجهز خواهند بود که از بین مدل‌های آن گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ در دو مدل پردازنده اینتل Core i5-1340P و اینتل Core i5-1360P به فروش خواهد رسید. پردازنده گرافیکی این لپتاپ نیز از نوع آنبرد و مدل اینتل Iris Xe است. گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ همچنین در کانفیگ‌های تا حافظه رم ۱۶ گیگابایتی DDR5 و تا حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی PCIe 4.0 NVMe SSD قابل سفارش خواهد بود.

image

گلکسی بوک ۲ پرو ۳۶۰

شایان ذکر است گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ از نمایشگر امولد ۱۶ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ و با پشتیبانی از قلم هوشمند اس پن برخوردار خواهد بود. منبع تغذیه این دستگاه باتری ۷۶ وات‌ساعتی است که توسط آداپتور شارژ ۶۵ واتی شارژ می‌شود. گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ با وزن ۱٫۶ کیلوگرمی و ضخامت ۱۳ میلی‌متری دستگاهی سبک و قابل حمل محسوب می‌شود.