خانهاخبار
کاربران iOS 16 همچنان از باگ‌های آن شکایت دارند

کاربران iOS 16 همچنان از باگ‌های آن شکایت دارند

با وجود گذشت چند ماه از عرضه iOS 16، هنوز هم بسیاری از کاربران از تجربه کردن ایرادهای مختلف در این سیستم عامل دلخور هستند.
۲۷ دی ۱۴۰۱

تبلیغات

home_header

چهار ماه پس از عرضه iOS 16، کاربران این نسخه همچنان گزارش می‌دهند که باگ‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند، از پاپ‌آپ‌های آهسته صفحه کلید و راه اندازی مجدد تصادفی تا اشکالات رابط کاربری، فریز شدن دوربین و موارد دیگر.

اپل iOS 16 را در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور ۱۴۰۱) منتشر کرد و از آن زمان بروزرسانی‌های متعددی را برای رفع باگ‌ها و وصله‌های امنیتی عرضه کرده است. جدیدترین بروزرسانی برای این سیستم عامل، نسخه 16.2 است که در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) منتشر شد. iOS 16.2 برنامه جدید Freeform، گزینه‌های نمایشگر همیشه روشن جدید برای آیفون ۱۴ پرو، ویجت‌های صفحه قفل جدید،پشتیبانی از 5G برای کشور هند و موارد دیگر را ارایه کرد. طبق گزارش‌های کاربران، این بروزرسانی علاوه بر آخرین ویژگی‌ها، باگ‌ها و اشکالات سیستمی بسیاری نیز به همراه داشته است.

image

 

در توییتر، ردیت، انجمن MacRumors و پشتیبانی اپل، کاربران می‌گویند که به دنبال آخرین بروزرسانی iOS، در حال تجربه تعداد زیاد غیرعادی باگ و عملکرد ضعیف سیستم هستند. به گفته این کاربران، مشکلات مذکور دامنه وسیعی دارند، از جمله اشکالات جستجوی Spotlight، ظاهر نشدن صفحه کلید در برنامه‌ها، تخلیه بیش از حد باتری، فریز شدن برنماه دوربین، مشکلات حالت فوکوس، ایرادهای برنامه اپل موزیک، کار نکردن لوازم جانبی هوم کیت و باگ‌های موجود در کارپلی.

در Reddit کاربران گزارش داده‌اند که برنامه‌ها می‌توانند پس از باز شدن مسدود شوند یا در حین استفاده به طور کامل از کار بیافتند. یکی از این کاربران گفته: «این مشکل پس از بروزرسانی به iOS 16.2 برای من شروع شد، زمانی که از یک برنامه استفاده می‌کنم و نه فقط یک برنامه، بلکه در هر برنامه‌ای که هستید ممکن است رخ دهد و برنامه برای چند ثانیه ثابت بماند». یکی دیگر از کاربران هم گفته: «این نسخه واقعا افتضاح است! دقیقا هم زمانی اتفاق افتاد که تصمیم گرفتم امسال به آیفون ۱۴ پرو ارتقا دهم و خیلی تجربه بدی بود».

کاربران همچنین مشکلات مداوم برنامه هوم را پس از بروزرسانی iOS 16.2 گزارش داده‌اند. اتفاقا جالب اینجاست که یکی از ویژگی‌های جدید این بروزرسانی، بازنگری در معماری برنامه هوم بود. اپل این معماری جدید را در ماه ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) معرفی کرد و نوید عملکرد سریع‌تر و مطمئن‌تر هوم کیت را داد. با این حال پس از انتشار نسخه جدید، کاربران مشکلاتی را در مورد کار نکردن لوازم جانبی گزارش کردند که اپل را مجبور به لغو این بروزرسانی کرد.

گزارش‌های کاربران حاکی از آن است که این مشکلات به هیچ مدل آیفون خاصی محدود نمی‌شود، بنابراین با توجه به اینکه iOS 16 برای آيفون ۸ و مدل‌های جدیدتر عرضه شده، ایرادهای مذکور ممکن است در هر مدل آیفون از این لیست رخ دهد. حتی با وجود آخرین آیفون‌های رده بالا، یعنی آيفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس، کاربران با مشکلاتی از جمله کندی دستگاه در هنگام بستن یک برنامه مواجه هستند.

iOS 16.2 ماه گذشته پس از آزمایش توسط توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان عمومی از ماه اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) منتشر شد. در سول دوره آزمایش بتا در ماه‌های مهر، آبان و آذر، اپل پنج بروزرسانی را منتشر کرد که باگ‌ها و مشکلات گزارش شده توسط آزمایش کنندگان را برطرف می‌کرد.

با توجه به ماهیت اشکالاتی که کاربران در iOS 16.2 تجربه کرده‌اند، اپل می‌تواند iOS 16.2.1 را قبل از انتشار iOS 16.3 چند هفته بعد منتشر کند. اپل در حال حاضر iOS 16.3 را با توسعه دهندگان و اعضای بتای عمومی تنها با چند ویژگی جدید آزمایش می‌کند، ویژگی‌هایی که چند روز پیش در مطلبی جداگانه آنها را برای شما عزیزان شرح دادیم.