خانهاخبار
امکان استفاده از Passkey به گوگل کروم اضافه شد

امکان استفاده از Passkey به گوگل کروم اضافه شد

دنیای پسورد‌ها و رمز‌های عبور در حال پیشرفت است و حالا می‌توان به جای وارد کردن رمز، از گوشی برای لاگین کردن در اکانت‌ها استفاده کرد!
۲۰ آذر ۱۴۰۱

پشتیبانی از Passkey ها به تازگی به گوگل کروم اضافه شده و به این ترتیب شما می‌‌توانید با امنیت بیشتری نسبت به پسوردها از اکانت‌های خود در این مرورگر محافظت کنید.

به کمک Passkey ها شما می‌توانید از آیفون یا گوشی اندرویدی خود به جای رمز عبور برای ورود به سایت‌ها استفاده کنید. افرادی که از نسخه‌های جدید آی او اس یا اندروید استفاده می‌کنند، می‌توانند هنگام ورود به سایت‌های مختلف از سیستم تأیید هویت بایومتریک دستگاه استفاده کنند تا هویت خود را از این طریق احراز نمایند.

از این پس در مرورگر گوگل کروم می‌توانید با اسکن یک QR کد توسط آیفون یا گوشی اندرویدی، وارد وب سایت دلخواه خود شده و دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور اکانت‌تان نخواهید داشت. بد نیست بدانید این ویژگی در ابتدا روی نسخه آی او اس مرورگر گوگل کروم عرضه شده و در آینده نزدیک، به نسخه اندروید نیز اضافه خواهد شد.

image

 

از آن جا که پس کی‌ها بر اساس یک استاندارد خاص طراحی شده‌اند، در نسخه دسکتاپ این مرورگر می‌توانید از آیفون یا گوشی اندرویدی خود برای لاگین کردن استفاده کنید. در این روش، Passkey ایجاد شده به هیچ عنوان از دیوایس شما خارج نخواهد شد و به این ترتیب هیچ شخص دیگری به جز شما امکان ورود به اکانت‌تان را نخواهد داشت. در این حالت دو کلید ایجاد شده که یکی روی وب سایت و دیگری روی دیوایس شما قرار می‌گیرد و هماهنگی میان این دو کلید، رمز ورود به اکانت کاربران خواهد بود.

شرکت‌هاو نرم‌افزارهای دیگر مانند 1Password، پی پال، مایکروسافت و eBay نیز با این سیستم هماهنگ شده و کاربران می‌توانند از Passkey ها برای دسترسی به اکانت‌شان استفاده کنند. برای دسترسی به این گزینه روی مرورگر گوگل کروم، باید آن را به آخرین نسخه آپدیت کنید.