خانهاخبار
قیمت آیپد پروهای ۲۰۲۴ اپل ممکن است اشک شما را دربیاورد!

قیمت آیپد پروهای ۲۰۲۴ اپل ممکن است اشک شما را دربیاورد!

تغییر استراتژی اپل به استفاده از پنل‌های اولد در نسل جدید آیپد پروهای خود، احتمال دارد قیمت‌های آنها را حتی تا ۸۰ درصد بالاتر ببرد.
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

گزارشی جدید از کره ادعا کرده که مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۴ با نمایشگر اولد می‌توانند بسیار گران تر از آیپد پرو‌های فعلی و حتی گران‌تر از برخی از مک بوک پروهای موجود در حال حاضر باشند.

بر اساس منابع صنعتی به نقل از نشریه The Elec، اپل در حال حاضر استراتژی قیمت‌گذاری خود را برای دو مدل آیپد پرو با صفحه نمایش اولد در سال آینده در نظر گرفته است که با برآوردهای فعلی، به ترتیب از ۱۵۰۰ دلار و ۱۸۰۰ دلار برای مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی شروع می‌شود.

image

 

این موضوع باعث می‌شود تا دستگاه ۱۱ بیش بیش از ۸۰ درصد گران‌تر از آیپد پرو ۱۱ اینچی فعلی با نمایشگر ال ای دی Liquid Retina باشد که از قیمت ۷۹۹ دلار شروع می‌شود. در مورد مدل ۱۳ اینچی هم این میزان افزایش به ۶۰ درصد می‌رسد که با صفحه نمایش Liquid Retina XDR از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود.

تخمین‌های قیمت این دستگاه‌ها حتی قیمت برخی از مدل‌های مک بوک پرو را که در حال حاضر به فروش می‌رسند، تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال مک بوک ایر ۱۳٫۶ اینچی با تراشه M2 از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود، در حالی که مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M2 از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود.

بر اساس گزارش امروز، واکنش منابع صنعتی به این افزایش قیمت‌ها متفاوت بوده است؛ برخی با توجه به تغییر فن‌آوری به اولد که مشتریان وفادار اپل را جذب می‌کند، این افزایش را معقول دانسته‌اند، در حالی که برخی دیگر معتقد هستند این افزایش قیمت‌ها موجب می‌شود تا حفظ میزان فروش قبل، بسیار سخت شود.

گفته می‌شود دلیل اصلی این افزایش‌ها، هزینه‌های بسیار بیشتری است که صرف خرید پنل اولد می‌شود. از طرف دیگر اپل در حال حاضر با سامسونگ و ال جی دیسپلی درباره قیمت عرضه پنل‌ها در حال مذاکره است و مشخص نیست که تا چه حد بتواند قیمت‌ها را تعدیل کند.

به گفته The Elec، قیمت عرضه پنل‌های اولد برای دستگاه‌های ۱۰ اینچی موجود حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار است، در حالی که هزینه فرآیندهای مربوط به ساخت پنل‌های ۱۱ اینچی و ۱۳ اپل ممکن است به ۲۷۰ و ۳۵۰ دلار برسد.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که تخمین‌های فعلی قیمت برای آیپد پروهای اولد ممکن است در آینده تغییر کند. پنل‌های اولد که قرار است توسط ال جی و سامسونگ تحویل شوند هنوز در مرحله توسعه هستند، بنابراین قیمت‌ها نهایی نشده است.

با این حال طبق گزارش‌ها، نگرانی‌هایی در میان تامین کنندگان پنل‌های سامسونگ، ال جی و BOE وجود دارد که چگونه قیمت‌ها و پیش‌بینی ارسال آیپد پروهای اولد اپل می‌تواند بر سود و سرمایه‌گذاری خط تولید تاثیر منفی بگذارد. سامسونگ قرار است روی خطوط تولید نسل هشتم پنل‌های اولد سرمایه‌گذاری کند که از نظر تئوری باید منجر به پنل‌های ارزان‌تر شود، اما آنها پیش‌تر برای مک بوک‌های اولد آینده اپل در نظر گرفته شده‌اند که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

AJ

۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اشک این ملت با همون قیمت پوکو ایکس 3 شیائومی هم درمیاد چه برسه به محصولات اپل موقه شنیدن قیمت های اپل همه چیز این ملت درمیاد توی مملکتی زندگی میکنیم ک باید اندازه یه پراید به یه گوشی پرچمدار پول بدیم و اون پول رو با یکی دو سال کارگری و هیچی نخوردن درمیارن در صورتی ک توی برخی کشورهای عربی مثل کویت با حقوق سه چهار روز یک کارگر میشه یه آیفون 14 پرومکس خرید / واقعا این زندگی نیست ک ملت ایران دارن میکنن فقط زنده هستن ولی زندگی نمیکنن