خانهاخبار
نسل چهارم : چرا با این همه عجله

نسل چهارم : چرا با این همه عجله

تبلیغات وسیعی در هفته های اخیر مبنی بر تولید و طراحی نسل جدید گوشی های تلفن همراه در رسانه ها آغاز گردیده است که آن را با نامهای اختصاری 3GLTE ........
۱۶ مهر ۱۳۸۵
تبلیغات وسیعی در هفته های اخیر مبنی بر تولید و طراحی نسل جدید گوشی های تلفن همراه در رسانه ها آغاز گردیده است که آن را با نامهای اختصاری 3GLTE ، 4G و  NGN و یا به اسم مخفف دیگری معرفی می کنند اما این سوال برای اکثر مردم پیش می آید که چرا این همه عجله؟
این درحالیست که 3G یا نسل سوم همچنان در برخی کشورها در حال نصب می باشد و حتی بوی آن هم به مشام برخی کشورها چون ایران نرسیده است .
به گزارش گروه خبری جی.اس.ام، زیمنس تولید شبکه ی پر سرعت جدید خودرا با نام NGMN آغاز نموده است و موتورلا و اینتل هم برای نسل 4 با سیستم WIMAX  تلاش می کنند . سامسونگ نیز قصد راه اندازی WIBRO را در کره جنوبی دارد . در واقع اکثر شرکتها سعی می کنند تولیدات خود را با شرکت جهانی نسل جدید موبایل(NGM )همسان سازند و بدین صورت تقریباً نسل ها و شبکه های موجود یا باید برچیده شوند و یا مجدداً به روزآوری گردند. به هر حال با ورود HSDPA و HSUPA سرعت ها بالا رفته و آرام آرام مصرف کنندگان در کشورهای پیشرفته خود را برای استفاده از نسل های جدید تر آماده می کنند.