خانهاخبار
جشن 20 سالگی شبکه GSM

جشن 20 سالگی شبکه GSM

به گزارش گروه خبری GSM، 20 سال پیش در هفتم سپتامبر قرادادی تاریخی بین 15 اپراتور مخابراتی در 13 کشور بسته شد که نتیجه آن توسعه شبکه جهانی موبایل GSM شد که در حال حاضر این شبکه بیش از 5/2 میلیارد کاربر در 218 کشور مختلف دنیا دارد،
۱۸ شهریور ۱۳۸۶

به گزارش گروه خبری GSM، 20 سال پیش در هفتم سپتامبر قرادادی تاریخی بین 15 اپراتور مخابراتی در 13 کشور بسته شد که نتیجه آن توسعه شبکه جهانی موبایل GSM شد که در حال حاضر این شبکه بیش از 5/2 میلیارد کاربر در 218 کشور مختلف دنیا دارد، طی این قراداد اولین سیستم دیجیتالی موبایلی در اروپا و کمی پس از آن اولین سیستم موبایل دیجیتالی جهان راه اندازی شد. علاوه بر این قرارداد، تکنولوژی مخابراتی را در مسیری قرار داد که همچنان شاهد رشد و توسعه آن در جهان هستیم.

GSM در ابتدا مختصر شده Group Special Mobile بود که هدف از راه اندازی آن ارائه یک استاندارد دریجیتالی موبایل در اروپا به جای سیستم های آنالوگ بود اما پس از آن با گسترش دامنه این سیستم نام آن به Global System For Mobile Communication یا سیستم ارتباطی موبایل تغییر یافت.

رئیس هیان مدیره شبکه GSM گفت: قرار داد 1987 بنای اساسی شبکه موبایل جهانی امروز را پایه گذاری کرد و این یکی از بزرگترین موفقیت های تکنولوژی های سال های اخیر است.