۷ ویژگی که از گوشی پرچمدار بعدی ناتینگ انتظار داریم
ناتینگ با طراحی خاص و تجربه کاربری متفاوت، جایگاه ویژهای در بازار پیدا کرده است، اما یک پرچمدار واقعی از این برند باید چه قابلیتهایی داشته باشد؟ در این مطلب، ۷ انتظاری که از گوشی پرچمدار بعدی ناتینگ داریم، بررسی میکنیم.
با وجود این که ناتینگ یک شرکت نسبتا نوپا است، اما در چند سال اخیر توانسته گوشیهای هوشمند شگفتانگیز و جذابی را روانه بازار کند. با این حال، این گوشیها در بخشهای میانرده و مقرونبهصرفه هدفگذاری شدهاند. در سال 2025، این شرکت ظاهرا قصد دارد وارد رقابتهای سنگینتر در بخش گوشیهای پرچمدار شود و بههمین دلیل، از حالا پیشبینی کردهاند که در سال 2025، میتوانیم منتظر شاهد یک گوشی پرچمدار ناتینگ باشیم.
ورود به رقابت گوشیهای پرچمدار قطعا برای شرکتی مثل ناتینگ چالشبرانگیز خواهد بود، اما این شرکت تحت رهبری کارل پی، بهطور مداوم ثابت کرده که میتواند با محصولات متفاوت خود متمایز شود. با چنین سابقهای، میتوان تاحدی پیشبینی کرد که در اولین پرچمدار واقعی ناتینگ، چه چیزهایی را خواهیم دید.
سختافزار قدرتمند
یک گوشی پرچمدار باید مشخصات پرچمدار داشته باشد
گوشیهای ناتینگ، تاکنون دارای قطعات داخلی میانرده مناسبی بوده و عملکرد بسیار خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه میدهند. در واقع، همین استراتژی ارائه عملکردی در سطح پرچمدار در عین استفاده از سختافزار و قطعات میانرده، در طول این سالها نکته کلیدی موفقیت ناتینگ با گوشیهای اقتصادی بوده است.
با این حال، انتظار میرود این شرکت برای پرچمدار بعدی، سنگ تمام گذاشته و بهترینها را استفاده کند. تراشهای مانند اسنپدراگون 8 الیت یا حداقل اسنپدراگون 8 نسل 3، از اولین انتظاراتی است که در مورد گوشی پرچمدار آینده ناتینگ میرود. البته قطعا استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 الیت، آن را بهطور مستقیم در برابر غولهایی مانند وانپلاس 13 و گلکسی اس 25 اولترا قرار میدهد، در حالی که مجهز شدن آن به اسنپدراگون 8 نسل 3، آن را در یک سطح پایینتر از گوشیهای پرچمدار فعلی پایدار میکند.
هر دو حالت میتواند مزیتهایی برای پرچمدار بعدی ناتینگ داشته باشد؛ اگر این گوشی به اسنپدراگون 8 الیت مجهز شود، قطعا میتواند رقابت جنجالی با پرچمداران وانپلاس و سامسونگ داشته باشد، در حالی که مجهز شدن آن به اسنپدراگون 8 نسل 3، میتواند آن را به پادشاه بلامنازع رده گوشیهای مجهز به این تراشه تبدیل کند. بهطور کلی، هر دو تراشه عملکرد بهتری نسبت به سیستمرویچیپهایی دارند که ناتینگ در حال حاضر برای دیگر گوشیهای هوشمند خود استفاده کرده است. درنهایت، قدرت پردازشی بالا به این شرکت اجازه میدهد تا قابلیتهای هوش مصنوعی و سیستم دوربین بسیار باکیفیت را برای گوشی پرچمدار آینده خود انتخاب کند.
علاوهبر تراشه سریعتر، اولین گوشی ردهبالا ناتینگ باید از 12 تا 16 گیگابایت رم، حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری 5000 میلیآمپر ساعتی با حداقل شارژ سریع 45 وات بهرهمند شود. در حالی که هیچیک از مدلهای فعلی ناتینگ نمایشگر اولد ندارند، مدل پرچمدار آن میتواند با مجهز شدن به صفحهنمایش جدیدتر با روشنایی بالاتر و بهرهوری انرژی بهتر، متمایز شود.
در حالی که این مشخصات برای یک گوشی اندرویدی در سال 2025 یک استاندارد هستند، میتوانیم آنها را بهعنوان حداقل مشخصات سختافزاری گوشی پرچمدار آینده ناتینگ تلقی کنیم.
دوربینهای عالی
نیازی به شکست دادن بهترینها ندارد
عملکرد دوربین، همواره یکی از نقاط ضعف گوشیهای ناتینگ بوده است. در حالی که این شرکت از زمان نسخه اصلی ناتینگ فون 1، پیشرفتهایی در کیفیت عکاسی داشته است، با گذشت سالها همچنان جای پیشرفت دارند و این دقیقا موقعیتی است که ناتینگ میتواند آن را تبدیل به یک نقطه قوت کند.
شایعات حاکی از آن است که ناتینگ فون 3a، اولین گوشی این شرکت خواهد بود که احتمالا لنز تلهفوتو دارد. با این حال، سیستم دوربین مشابه برای برجسته شدن گوشی پرچمدار آینده ناتینگ، قطعا کافی نخواهد بود؛ چراکه سیستم دوربین ناتینگ فون 3a احتمالا وابسته به قیمت آن خواهد بود و این یعنی نمیتوانیم انتظار سیستم فوقالعادهای را از آن داشته باشیم.
ناتینگ باید در اولین گوشی پرچمدار مورد انتظار از سنسورهای دوربین جدیدتر و بزرگتر استفاده کند تا کیفیت تصاویر آن در حد پرچمداران باشد. این ارتقا میتواند شامل استفاده از یک دوربین تلهفوتو با زوم 3 یا 5 برابری با کیفیت بالا برای محدوده زوم همهکاره باشد.
ترکیب سنسورهای بزرگتر و پردازش بهبودیافته به پرچمدار ناتینگ این امکان را میدهد تا تصاویر فوقالعادهای را نسبت به دیگر مدلهای میانرده این شرکت ثبت کند. البته این ارتقا باید برای دوربین سلفی هم لحاظ شود که عملکرد فعلی آن در گوشیهای سری فون، کاملا متوسط بوده و نیاز به تقویت قابلتوجه دارد. در واقع، کلا بخش دوربین و ارتقاهای آن، امروزه به یکی از اصلیترین ابزار برندها برای متمایز کردن گوشیهای پرچمدار جدید تبدیل شده و ناتینگ هم میتواند با پیروی از چنین استراتژی، سود سرشاری را کسب کند.
با توجه به این که تقریبا تمام گوشیهای اندرویدی اکنون دارای دوربینهای باکیفیتی هستند، ناتینگ جایی برای اشتباه ندارد. بهترین گوشی آن نباید در بخش دوربین، لنگ بزند و لزومی هم ندارد که بتواند گوشیهای آیفون یا پیکسل را شکست دهد، اما باید توانایی رقابت کردن با آنها را داشته باشد. به هر حال، با توجه به این که ناتینگ، تاکنون به طراحی گوشی پرچمدار نپرداخته است، تولید گوشی با سیستم دوربینی در حد گوشیهای پیکسل یا آیفون، خودش میتواند پیروزی بزرگی برای این برند نوپا باشد.
دسترسی گستردهتر
عرضه محدود فایده چندانی برای ناتینگ نخواهد داشت
صرفنظر از این که گوشی پرچمدار ناتینگ چهقدر خوب بهنظر میرسد، بعید است که در تعداد زیادی فروش داشته باشد. این به دلیل حضور محدود این شرکت در برخی از بزرگترین بازارهای گوشیهای هوشمند جهان است. البته ناتینگ، تاکنون بهدلیل محصولات صوتی شناخته شده، حضور فعالی در ایالات متحده داشته و این میتواند مسیر را برای عرضه گوشی پرچمدار بعدی این برند در آمریکا هموارتر کند.
شرکت تحت رهبری کارل پی با گوشیهای هوشمند بیشتر بر اروپا و بخشهایی از آسیا تمرکز کرده است، جایی که مشتریان به دستگاههای ارزان قیمت و میانرده علاقه بیشتری دارند. در بازارهایی مانند هند و آلمان که از این شرکت از طرفداران خوبی برخوردار است، گوشی پرچمدار آن احتمالا در تعداد قابلتوجهی به فروش خواهد رسید.
با این حال، این به تنهایی کافی نخواهد بود. در واقع، یکی از دلایل اصلی موفقیت برندهای بزرگی مانند سامسونگ و گوگل، بازاریابی حرفهای و هدفگذاری شده برای کشورهای مختلف براساس میزان فروش پیشبینی شده است و بههمین دلیل، برای این که ناتینگ بتواند در آینده هم به عرضه گوشی پرچمدار خود ادامه دهد، باید اولین گوشی پریمیوم را تا حد امکان در بازارهای بیشتری عرضه کند. با چنین سیاستی، میتواند میزان استقبال و بازخورد کاربران را نسبت به گوشی پرچمدار خود ارزیابی کرده و در عرضه مدلهای آینده، این اطلاعات میتواند در پیشبینیهای دقیقتر نقش موثری داشته باشند.
علاوهبر این، عرضه گوشی پرچمدار در اغلب مناطق، باعث میشود تا افراد بیشتری متوجه پیشنهادات ناتینگ شوند و این به ایجاد اعتبار برند برای عرضه محصولات آینده کمک میکند. درواقع، ارائه دسترسی گسترده به گوشی پرچمدار آینده، باعث دیده و برجسته شدن ناتینگ در میان دیگر برندهای چینی بهصورت جهانی میشود.
ناتینگ بهدنبال جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه برای ادامه رشد چشمگیر خود است، هرچند گفته میشود این شرکت قصد دارد حضور خود در بازار آمریکا را تنها از سال ۲۰۲۶ گسترش دهد.
طراحی برجسته
ناتینگ به آتشبازی پنل پشتی ادامه میدهد
طراحی گوشیهای هوشمند در طول سالها به تدریج خستهکننده شده و اگر دقت کرده باشید، برند مطرحی مانند سامسونگ، سالها است طراحی فعلی را سری گلکسی اس 22 حفظ کرده و شاید در آن زمان بهعنوان یک طراحی جدید بسیار مورد استقبال قرار میگرفت، اما امروزه تبدیل به یک نقطه ضعف در انتخاب پرچمداران فعلی سامسونگ تبدیل شده است.
با این حال، علاوهبر گوشیهای گیمینگ که برای طیف خاصی از مشتریان تولید میشوند، گوشیهای ناتینگ تنها گوشیهایی هستند که با طراحی خود متمایز میشوند. این منحصربهفرد بودن ناشی از چراغهای Glyph و استفاده هوشمندانه این شرکت از پوشش شفاف برای پنل پشتی است.
برای گوشی پرچمدار آینده این برند، انتظار میرود ناتینگ دوباره به سراغ این نقاط قوت نرفته و طراحی را به ویژگی برجسته دستگاه آینده تبدیل کند. در عین حال، این شرکت باید استفاده از چراغهای Glyph را محدود کرده و آنها را با ظرافت بیشتری ترکیب کند تا به جای طراحی بیش از حد پر زرقوبرق، ظاهری باکیفیت و خاص به گوشی بدهد.
درواقع، اگر ناتینگ دوباره به سراغ همین طراحی فعلی با چراغهای Glyph و اندکی تغییرات جزئی برود، پتانسیل کسب امتیاز از طراحی برجسته و متفاوت را از دست خواهد داد؛ هرچند این طراحی موفق بوده باشد. به همین دلیل، نوآوری حتی در طراحی هم اگر بهطرز درست و اصولی انجام شود، میتواند مورد استقبال قرار گرفته و فروش بالایی را برای گوشی بهارمغان بیاورد.
البته از طرفی هم، گوشیهای پرچمدار در طول این سالها نشان دادهاند هر قدر طراحی ساده و در عین حرفهای داشته باشند، بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند. این میتواند زمینه خوبی برای ناتینگ باشد که در طراحی پرچمدار آینده، بهجای استفاده از مدلهای سابق، آن را با استانداردهای فعلی هماهنگ کند.
قابلیتهای هوش مصنوعی متقاعد کننده
همین ابتدا در نظر داشته باشید که حرف اول را در گوشیهای هوشمند 2025، هوش مصنوعی میزند
سیستمعامل Noting، یکی از نقاط قوت کلیدی در گوشیهای ناتینگ است که تجربه جذابی از اندروید را ارائه داده و قابلیتهای مفیدی را در خود جای داده است. در حالی که سامسونگ و گوگل، با گوشیهای پرچمدار اخیر خود، هوش مصنوعی را در گوشیهای هوشمند گستردهتر کردهاند، ناتینگ فقط قابلیت Circle to Search را با آپدیت Nothing OS 3.0 مبتنیبر اندروید 15 به گوشیهای خود اضافه کرده است.
ظاهرا این شرکت در حال کار روی چندین قابلیت هوش مصنوعی است که برخی از آنها را احتمالا با سری ناتینگ فون 3a در رویداد MWC 2025 عرضه خواهد کرد. برای شروع، ادغام جمنای نانو، یک امر ضروری است که باعث میشود گوشیهای آن در حد پرچمداران اندرویدی قرار بگیرند. این میتواند در آینده هم مفید باشد، زیرا گوگل ویژگیهای بیشتر مبتنیبر هوش مصنوعی را به اندروید اضافه خواهد کرد و پرچمداران آینده این شرکت با مجهز شده به آنها، میتوانند تجربه کاربری فوقالعادهای را فراهم کنند.
علاوهبر ادغام یکپارچه جمنای، گوشی پرچمدار ناتینگ باید ویژگیهای مشترک هوش مصنوعی مانند خلاصهسازی یادداشتها، دستیار مکالمه و رونوشت تماسها را حداقل داشته باشد. البته چیزی انقلابی نیستند، اما این قابلیتهای هوش مصنوعی میتوانند در استفاده روزمره مفید باشند.
همچنین، انتظار داریم ناتینگ، چندین ویژگی پیشرفتهتر هوش مصنوعی را به Nothing OS اضافه کند. چنین قابلیتهای متنوعی میتوانند در متمایز و برجسته کردن گوشی پرچمدار آینده این شرکت موثر باشند و با ارائه سرویسهای هوشمند باکیفیتی، مشتریان بیشتری را میتواند جذب کند.
بهروزرسانی نرمافزاری طولانیتر
یک گوشی پرچمدار امروزه باید پشتیبانی نرمافزار بلند مدتی داشته باشد
همه گوشیهایی که تاکنون ناتینگ عرضه کرده است، وعده سه سال بهروزرسانی سیستمعامل و چهار سال دریافت آپدیتهای امنیتی را دارند. با این حال، چنین پشتیبانی نرمافزاری نمیتواند برای گوشی پرچمدار آینده این برند کافی بوده و برای رقابت کردن با همتایان خود، حداقل باید 5 سال پشتیبانی سیستمعامل اصلی را داشته باشد.
البته این احتمال هم وجود دارد که گوشی آینده مورد انتظار ناتینگ، در حد یک قاتل پرچمدار معرفی شود و در چنین صورتی، اگر یک سال بیشتر هم برای دریافت آپدیتهای امنیتی پشتیبانی کند، همان 4 سال میتواند رضایتبخش باشد.
صرفنظر از این که پشتیبانی ناتینگ، چهار یا پنج سال باشد، این شرکت باید یک قدم بالاتر از سیاست فعلی برای ارائه سه سال بهروزرسانی سیستمعامل اصلی در دستگاههایی فعلی را انتخاب کند. با این حال، پشتیبانی نرمافزاری طولانیتر تنها بخشی از این امتیاز مثبت است. ناتینگ باید آپدیتهای بیشتری برای گوشی پرچمدار آینده عرضه کند. این برند در حال حاضر، تنها در هر دو یا سه ماه یکبار، اقدام به عرضه آپدیتهای نرمافزاری میکند و این روند باید بهتر و منظمتر انجام شود. انتظار میرود عرضه آپدیتهای نرمافزار ناتینگ در آینده، به حداقل در هر دو ماه یکبار برسد.
هر دو بخش بهروزرسانی نرمافزار به یک اندازه مهم هستند. در بلندمدت، اگر ناتینگ میخواهد گوشی پرچمدارش بهخوبی شناخته شود، تنها راه آن ارائه بهروزرسانیهای نرمافزاری منظم است.
قیمتگذاری رقابتی
ناتینگ میتواند رقابت را کاهش دهد
ناتینگ با قیمتگذاری اولین گوشی پرچمدارش در محدوده گلکسی اس 25 اولترا یا آیفون 16 پرومکس، به ضرر خود عمل خواهد کرد. این شرکت در بخشهای پریمیوم و پرچمدار، همان اعتبار برند رقبای خود را ندارد و باید قیمت محصولش را پایینتر از آنها تنظیم کند.
اگر ناتینگ از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 سال گذشته استفاده کند، گوشی پرچمدارش بیشتر در دسته پریمیوم قرار میگیرد تا یک پرچمدار واقعی. این استراتژی به شرکت اجازه میدهد تا با توجه به قیمت پایینتر این تراشه، گوشی را رقابتیتر قیمتگذاری کند. دلیلی وجود ندارد که یک پرچمدار حتماً بالای ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد.
قیمتگذاری رقابتی میتواند به جذب اولین خریداران مشتاق کمک کرده و آنها را به تجربه Nothing OS ترغیب کند. این رویکرد در بلندمدت میتواند کاربران بیشتری را وارد اکوسیستم محصولات ناتینگ کند.
۲۰۲۵ میتواند سالی باشد که ناتینگ به جریان اصلی بازار راه پیدا کند
با گزارشهایی مبنیبر عرضه سه گوشی توسط ناتینگ در سال جاری، ۲۰۲۵ میتواند سال بزرگی برای این شرکت باشد. گوشی پرچمدار ناتینگ در این مسیر نقش کلیدی خواهد داشت، بنابراین اجرای درست آن برای شرکت حیاتی است. با توجه به تجربه کارل پی و محصولاتی که ناتینگ تاکنون معرفی کرده، اولین گوشی پرچمدار این شرکت میتواند علیرغم رقابت شدید، جایگاه خود را در بازار پیدا کند.
برچسبها: