رشد بازار تبلتها در سال 2024؛ اپل همچنان پرفروشترین برند است
در سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۱۴۷٫۶ میلیون تبلت روانه بازار شده که رشدی ۹٫۲ درصدی را به نسبت سال قبل از آن نشان میدهد.
موسسه آماری و تحقیقاتی Canalys در جدیدترین گزارش خود به بررسی شرایط بازار تبلتها در سال ۲۰۲۴ میلادی پرداخته است. طبق اطلاعات منتشر شده، در سال گذشته میلادی حدود ۱۴۶٫۷ میلیون تبلت روانه بازار شده که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ میلادی، رشدی ۹٫۲ درصدی را نشان میدهد.
در سهماهه چهارم سال ۲۰۲۴ (ماههای اکتبر تا دسامبر)، حدود ۴۰ میلیون واحد تبلت عرضه شده که به نسبت بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۳، حدود ۵٫۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

همانطور که انتظار میرفت، اپل پرفروشترین برند بازار تبلتها در سال ۲۰۲۴ میلادی بوده است. با عرضه ۵۶٫۹ میلیون آیپد، کوپرتینونشینها سهمی ۳۸٫۶ درصدی از بازار را به خود اختصاص دادهاند. رشد سالانه غول فناوری آمریکایی در این بازار برابر با ۵٫۳ درصد گزارش شده است.
با سهمی ۱۸٫۸ درصدی، سامسونگ در رده دوم لیست پرفروشترین برندهای بازار تبلتها قرار دارد. براساس آمار موسسه Canalys، حدود ۲۷٫۸ میلیون واحد از سری گلکسی تب به فروش رسیده که رشد سالانه ۸٫۲ درصدی را نشان میدهد.

برند هواوی که در جایگاه سوم لیست اشارهشده جای دارد، در سال گذشته میلادی ۱۰٫۷ میلیون تبلت روانه بازار کرده و سهمی ۷٫۳ درصدی را ثبت کرده است. از سوی دیگر، لنوو نیز با سهمی ۷٫۱ درصدی از بازار و با عرضه ۱۰٫۴ میلیون تبلت، رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

در جایگاه پنجم، برند شیائومی دیده میشود که در سال ۲۰۲۴ میلادی ۹٫۲ میلیون تبلت را در دسترس کاربران قرار داده و سهمی ۶٫۲ درصدی را کسب کرده است. شایان ذکر است که در میان تمامی شرکتهای حاضر در لیست، غول فناوری چینی بالاترین میزان رشد فروش (۷۳ درصد) را ثبت کرده که خبر از اسقبال چشمگیر کاربران از محصولات این برند میدهد.