GSM-logo
خانهاخبار
اپل قیمت آیفون‌ها را در بازار چین کاهش داد

اپل قیمت آیفون‌ها را در بازار چین کاهش داد

اخیرا اپل تصمیم به کاهش قیمت برخی مدل‌های آیفون در چین گرفته است، تا با رقابت شدید بازار و رفتار مصرف‌کنندگان سازگار شود. با افزایش قیمت‌های هواوی و برنامه‌های حمایتی دولت، آینده فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور پیچیده‌تر شده است.

۱۶ دی ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

از روز شنبه، چهارم ژانویه، مصرف‌کنندگان در چین شاهد یک تغییر نادر و مهم در قیمت گوشی‌های آیفون خواهند بود. این تغییر که به‌علت رقابت شدید در بازار و نیاز به جلب نظر مشتریان ایجاد شده، شامل کاهش قیمت برخی مدل‌های آیفون به میزان حداکثر ۵۰۰ یوان (تقریباً ۶۸.۵۰ دلار) است.

Apple-cuts-iPhone-prices-in-the-worlds-largest-smartphone-market

این کاهش قیمت به‌ویژه روی جدیدترین مدل‌های آیفون، یعنی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، اعمال شده است. در شرایطی که قیمت معمول این دو مدل به ترتیب ۷۹۹۹ یوان (معادل ۱۰۹۶ دلار) و ۹۹۹۹ یوان (معادل ۱۳۶۶ دلار) بوده، این کاهش می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تصمیم‌گیری خریداران داشته باشد.

خوشبختانه، علاوه بر جدیدترین مدل‌ها، برخی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون و همچنین سایر محصولات اپل نیز در این هفته شامل این کاهش قیمت خواهند شد. این اقدام مشابهی است که اپل در سال گذشته نیز در چنین زمانی انجام داده بود و معمولاً به عنوان یک استراتژی قبل از جشن‌های سال نو چینی صورت می‌گیرد. طبق گفته‌های ویل وونگ، مدیر ارشد تحقیق در شرکت بین‌المللی IDC، به نظر می‌رسد استراتژی اپل برای تطبیق با تغییرات رفتاری مصرف‌کنندگان چینی به طور قابل توجهی تغییر کرده است. در حال حاضر، بازار مصرف، تمایل به خرید بر اساس ارزش بیشتر را نشان می‌دهد و این دلیل اصلی جذابیت حراج قیمت‌ها به شمار می‌رود. در صورت عدم پذیرش چنین استراتژی، اپل ممکن است با خطر از دست دادن سهم بازار خود به رقبای جدید و موجود روبرو شود.

با نگاهی به وضعیت اقتصادی چین، که به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می‌شود، مشاهده می‌شود که این کشور در حال حاضر با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه است. برنامه‌ای که سال گذشته به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان برای ارتقاء لوازم خانگی و خودروها آغاز شده بود، حالا به حوزه تجهیزات الکترونیکی متحرک، شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند نیز گسترش یافته است. چین به عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان، همچنان نقش حیاتی در این صنعت ایفا می‌کند. در سال گذشته، آیفون برای مدتی از بین پنج برند برتر گوشی در چین خارج شد، اما در سه ماهه بعدی دوباره به این لیست بازگشت. در این مدت، برند ویوو به عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در چین شناخته شد و شاهد افزایش فروش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته بود. همچنین، فروش اپل در این دوره حدود ۰.۳ درصد کاهش یافته، در حالی که فروش هواوی به رشد ۴۰ درصدی دست یافته است. این چهارمین ماه متوالی است که اپل با کاهش فروش در بازار چین مواجه بوده و این امر نگرانی‌هایی را در مورد آینده شرکت ایجاد کرده.

برچسب‌ها: