شبکه اجتماعی تردز تنها در ماه نوامبر 35 میلیون کاربر جدید داشته است
شبکه اجتماعی تردز اعلام کرده که با جذب 35 میلیون کاربر جدید در ماه نوامبر، رشد قابلتوجهی در پایگاه کاربران خود داشته است.
شبکه اجتماعی تردز بهتازگی اعلام کرده که در ماه نوامبر رشد قابلتوجهی در تعداد کاربران خود داشته است. این اپلیکیشن رسانههای اجتماعی تنها در ماه یک، 35 میلیون کاربر جدید را تجربه کرده است و علاوهبر این، در سه ماه گذشته هم هر روز بیش از یک میلیون ثبتنام جدید داشته است.
آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، در اواسط ماه رقم 15 میلیون ثبتنام جدید را برای ماه نوامبر اعلام کرد. علاوهبر این، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا هم اخیرا به سرمایهگذاران اطلاع داده که تعداد کاربران فعال ماهانه این پتلفرم از 275 میلیون کاربر گذشته است.
شبکه اجتماعی تردز، در واقع بهعنوان جایگزینی و برای رقابت با ایکس (توییتر سابق) ایجاد شده است. این تنها پلتفرم رسانه اجتماعی مشابهی نیست که اخیرا از لحاظ تعداد کاربران در حال رشد بوده است. شبکه اجتماعی بلواسکای هم یکی دیگر از این پلتفرمها است که مورد توجه کاربران قرار گرفته و تعداد ثبت نامهای آن اخیرا از مرز 20 میلیون کاربر عبور کرده است.
در زمان عرضه، شبکه اجتماعی تردز در حدود یک روز توانست 20 میلیون کاربر داشته باشد. البته بخشی از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی متا است و بههمین دلیل، این توانایی را دارد که بین بسیاری از افرادی که از فیسبوک و اینستاگرام میآیند، محبوب شود. همچنین فیسبوک و اینستاگرام، پستهاییی را از برنامه تردز برای یافتن کاربران جدید بهعنوان تبلیغات این شبکه اجتماعی به کاربران نمایش میدهند و قابلیتهای جذاب تردز هم باعث شده تا کاربران به سمت آن کشیده شوند.
شبکههای اجتماعی تردز و بلواسکای، هر دو در حال حاضر در مسیر رشد قرار دارند و تردز هم رقیب خود را دست کم نمیگیرد. تردز، این پلتفرم رسانه اجتماعی متا اخیرا فیدهای سفارشی را معرفی کرده و به کاربران اجازه میدهد تا فید پیشفرض را تغییر دهند که این ویژگی میتواند برای کاربران بسیار سودمند باشد.
اکنون پتلفرمهای رسانه اجتماعی برای جلب توجه بیشتر کاربران درگیر رقابت شدید هستند و هر قابلیتی منحصر بهفردی که تنها یکی از آنها دارد، بهطور بالقوه میتواند در جذب کاربر بیشتر موثر باشد.
امروزه، با متنوع شدن پلتفرمهای رسانه اجتماعی، کاربران دیگر مجبور نیستند تنها یک پلتفرم را انتخاب کنند و این تنوع بهوجود آمده هم رقابت بیشتری بین پلتفرمهای حاضر بهوجود آورده تا آنها هم برای کسب سود بیشتر و افزایش کاربران، کیفیت سرویسها و قابلیتهای آنها را ارتقا دهند که در نهایت بهنوعی، سود دوطرفی بین کاربران و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خواهد بود.
بهطور کلی، رقابت در رسانههای اجتماعی باعث میشود تا این پلتفرمها همواره مجبور باشند ویژگیهای بیشتری به برنامههای خود اضافه کنند تا کاربران هم تمایلی به این پلتفرمها داشته باشند. درنتیجه، متا و دیگر شرکتها هم در تلاش هستند روزانه، پلتفرمهای خود را گسترش داده و ایرادات آنها را برطرف کنند.