اپل همچنان قلب بازار جهانی تبلتها را در دست دارد
با وجود کسب سود قابلتوجه توسط آمازون در سه ماهه سوم سال، اما اپل همچنان در بازار جهانی تبلتها پیشتاز است.
بازار جهانی فروش تبلتها در سه ماهه سوم سال جاری با رشد قوی 20.4 درصدی نسبت به سال گذشته توانست به عدد 39.6 میلیون دستگاه برسد. بخشی از دلیل این افزایش شدید، اعداد ضعیفی بود که بازار تبلتها در سال گذشته کسب کرده بود. سال 2023، برای اپل هم اولین سالی بود که پس از معرفی اولین آیپد در سال 2010، هیچ تبلت جدیدی رونمایی کرد.
اپل تاکنون در سال جاری از دو مدل آیپد پرو جدید با نمایشگر اولد و تراشه M4 رونمایی کرده است. همچنین امسال دو مدل آیپد ایر عرضه شدند که هر دو به تراشه M2 مجهز شده بودند. اپل همچنین یک نسخه 13 اینچی جدید را به سری آیپد ایر 2024 اضافه کرد.
در حال حاضر، خط تولید آیپد ایر 2024 هم مدل 11 و هم 13 اینچی دارد و از این لحاظ شبیه سری آیپد پرو است. آیپد ایر 13 اینچی میتواند گزینه مناسبی برای کاربرانی باشد که میخواهند یک آیپد با نمایشگر بزرگ داشته باشند، اما نمیخواهند برای نمایشگر اولد هزینه بالایی بپردازند. علاوهبر اینها، در همین ماه گذشته هم آیپد مینی با تراشه A17 Pro رونمایی شد.
طبق گزارشها، آیپد همچنان در صدر بازار تبلتها باقی مانده است، چراکه توانسته در سه ماهه سوم حدود 12.6 میلیون دستگاه بهفروش رساند. در سال 2024، سهم اپل از بازار فروش تبلتها با کاهش 6 درصدی به 31.7 درصد در سه ماهه مشابه سال گذشته رسید.
بررسی جایگاه شرکتها از سهم بازار فروش تبلتها در سه ماهه سوم سال جاری
سامسونگ یک سه ماهه قابلتوجه را با افزایش 18.3 درصدی در تعداد تبلتهای بهفروش رفته در سه ماهه سوم سال داشته است. در این سه ماهه شاهد بودیم که سامسونگ توانست با عرضه گلکسی تب اس 10 اولترا و گلکسی تب اس 10 پلاس همراه با قابلیتهای هوش مصنوعی، توجه بازار را به سمت خود جلب کند.
در این فروش قابلتوجه سه ماهه سوم سامسونگ، مدلهای ارزانقیمت مانند گلکسی تب A9 هم نقش چشمگیری داشتند. این عملکرد نسبتا رضایتبخش باعث شد تا سامسونگ پس از اپل، در رتبه دوم جای بگیرد.
پس از سامسونگ، آمازون توانست با 4.6 میلیون تبلت بهفروش رفته طی سه ماهه سوم، در رده سوم قرار بگیرد. این شرکت توانست تعداد تبلتهای خود را در طول سه ماهه سوم بیش از دو برابر افزایش دهد. این باعث شد تا سهم بازار جهانی تبلتهای آمازون از 6.6 درصد به 11.6 درصد افزایش پیدا کند. در این افزایش قابلتوجه سهم فروش، مدل Fire HD 8 با قابلیتهای هوش مصنوعی بهروز شده بالاترین تاثیر را داشت.
پس از آمازون، هواوی توانست با افزایش 44.1 درصدی در فروش تبلتها طی سه ماهه سوم که بیش از دو برابر نرخ رشد بازار جهانی تبلتها در این سه ماهه بود، به جایگاه چهارم برسد. این شرکت چینی توانست در طول سه ماهه سوم، 3.3 میلیون دستگاه تبلت بهفروش رساند و سهم خود از بازار جهانی تبلتها را به 8.2 درصد افزایش دهد.
بهطور کلی، گفته میشود 39.6 میلیون دستگاه تبلت در سه ماهه سوم به سرتاسر جهان ارسال شده است که این رقم برای سه ماهه سوم سال گذشته، 32.9 میلیون دستگاه بود.
فروشندگان و تولیدکنندگان برتر تبلت برای افزایش حضور خود در بازارهای جهانی، سیاستهای مختلفی مانند همکاری با موسسات آموزشی و درمانی را در نظر میگیرند. همچنین در نظر گرفتن ویژگیهای مبتنیبر هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری، رشد آنها را در سراسر جهان تسهیل کرده است.
نوآوریهای اخیر در زمینه هوش مصنوعی، مشتریانی را جذب کرده است که مایل به پرداخت هزینه بالاتر برای دسترسی به آن هستند. در همین مسیر، خریداران علاقه دارند تا قابلیتهای هوشمند دستگاهها را در اولویت قرار دهند.
برچسبها: