چت جیپیتی جای گوگل را میگیرد
شرکت Open AI در جدیدترین آپدیت چت جیپیتی، قابلیتی را به آن اضافه کرده که رسما میتواند گوگل را از میدان به در کند.
موتور جستجوی پیشرفته با قابلیتهای ارتقا یافته، جدیدترین قابلیتی است که Open AI به چت جیپیتی اضافه کرده که میتواند پاسخ سوالات کاربران را براساس اطلاعات بهروز پیدا کند. این بدان معناست که کاربران میتوانند بدون ترک چتبات، سوالات خود را در مورد اطلاعات بهروز مانند آبوهوا، امتیازات ورزشی و اخبار جدید بپرسند.
SearchGPT؛ موتور جستجو Open AI و رقیب جدید گوگل
قبلا برای یافتن این اطلاعات باید از موتورهای جستجو جداگانه استفاده میکردید، اما با این ویژگی جدید دیگر نیازی نیست برای یافتن اطلاعات نیاز به گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مراجعه کنید و بهراحتی میتوانید در مورد مطالب بهروز از آن بپرسید و اطلاعات کافی را در کمترین زمان دریافت کنید.
ویژگی جستجو جدید چت جیپیتی برای همه کاربران چت جیپیتی پلاس و همچنین کاربران لیست انتظار SearchGPT در دسترس است. کاربران Enterprise و Education در چند هفته آینده و کاربران رایگان، در ماههای آینده به SearchGPT دسترسی خواهند داشت.
این قابلیت جستجو جدید بهگونهای طراحی شده که کاربران میتوانند بهراحتی، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. بهجای جستجو در چندین لینک و منبع مختلف، میتوانید بهسادگی تنها با یک سوال ساده از SearchGPT بپرسید و آن هم بهترین پاسخ ممکن را برایتان ارائه خواهد کرد. ChatGPT همچنین میتواند با در نظر گرفتن سابقه کامل چتهایتان، پاسخهای مرتبطتری را به شما بدهد.
برای کاربردیتر کردن این ویژگی، توسعهدهندگان با ارائهدهندگان اخبار و داده همکاری کردهاند تا اطلاعات فعلی و طرحهای بصری جدید را برای دستههایی مانند آبوهوا، سهام، ورزش و نقشهها اضافه کنند. اکنون این چتها شامل پیوندهایی به منابع، مانند مقالات خبری نیز میشوند تا کاربر در صورت علاقه، بتواند اطلاعات اضافهتری کسب کند.
با این وضعیت میتوان آیندهای را پیشبینی کرد که در آن، جستجوی هوش مصنوعی برای نسلهای بعدی، راه اصلی دسترسی به اطلاعات خواهد بود. این به ما امکان میدهد تا نوآوریها را در مراحل اولیه آزمایش کرده و در عین حال، از ارزشهای اصلی و یکپارچگی روزنامهنگاری را حفاظت شود.
این مدل جستجو، یک نسخه تنظیمشده از GPT-4o است که با استفاده از تکنیکهای جدید تولید داده مصنوعی، آموزش داده شده است. این مدل زبانی برای پاسخ به سوالات کاربران، از ارائهدهندگان جستجوی شخص ثالث و همچنین محتواهای مستقیما ارائه شده توسط شرکایی مانند Axel Springer استفاده میکند. هر وبسایت یا ناشری میتواند انتخاب کند تا در نتایج جستجوی چت جیپیتی ظاهر شود.
بهطور کلی، هدف این است تا ChatGPT با قابلیتهای جستجوی جدید خود به ابزاری قدرتمندتر برای یافتن اطلاعات تبدیل شود. البته رقابت اصلی آن با گوگل، تازه شروع شده است و دیدن این که آیا میتواند در برابر غول چندین ساله فناوری، دوام بیاورد یا خیر، دیدنی خواهد بود.