رشد چشمگیر کاربران هوش مصنوعی متا تنها در عرض یک سال
هوش مصنوعی متا (Meta AI) توانسته با جذب تعداد کاربر قابلتوجهی در عرض یک سال، در مسیر تبدیل شدن به پرکاربردترین چت ربات جهان قرار بگیرد.
در تابستان، مارک زاکربرگ با انتشار پستی در شبکه اجتماعی تردز اعلام کرد که Meta AI - دستیار هوش مصنوعی که در فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ ادغام شده است، توانسته بیش از 150 میلیون کاربر هفتگی و بیش از 400 میلیون کاربر ماهانه را جذب کند.
کاربران هوش مصنوعی متا تنها در عرض یک سال از مرز 500 میلیون گذشت
هوش مصنوعی متا با چنین اعدادی، در حال تبدیل شدن به پرکاربردترین دستیار هوش مصنوعی مولد در جهان است و اکنون متا به یک نقطه عطف مهم دیگر در این مسیر دست یافته است. Meta AI، درحال تبدیل شدن به پرکاربردترین چت ربات جهان است و براساس یک گزارش جدید هم زاکربرگ اعلام کرد که در حال حاضر، کاربران آن از مرز نیم میلیارد گذشتهاند.
این میزان جذب قابلتوجه، تنها در عرض یک سال پس از راهاندازی دستیار هوش مصنوعی در پاییز گذشته، کسب شده است. همچنین مارک زاکربرگ خاطر نشان کرد که این مسیر رشد کاربری هوش مصنوعی متا، آن را در پایان سال 2024 به آن نقطه عطف مهم و مورد انتظار خواهد رساند. البته زاکربرگ توضیح نداد که شرکت متا، چه اقداماتی را برای کسب این موفقیت در نظر گرفته است.
در حال حاضر، دستیارهای هوش مصنوعی یا رباتهای گفتوگومحوری مانند چت چیپیتی و جمنای وجود دارند، اما بهنظر میرسد دلیل اصلی موفقیت هوش مصنوعی متا، در یکپارچه بودن آن با محبوبترین برنامههای شبکه اجتماعی است که کاربران برای سوال و پاسخ، دیگر نیازی به سویچ کردن بین برنامهها را ندارند.
بهعلاوه،متا در حال تقویت قابلیتهای دستیار خود است و اخیرا گفته شده که موتور جستجوی آن را توسعه میدهند تا Meta AI بتواند سوالهای کاربران در مورد رویدادهای جاری را نیز پاسخ بدهد.
با این حال، هوش مصنوعی متا دارای مرزهایی است که نمیتواند از آنها عبور کند، مانند اتحادیه اروپا که در حال حاضر در دسترس نیست. این عدم دسترسی، بهخاطر تصمیمات اتحادیه اروپا است که معتقدند هوش مصنوعی متا، دادههای کاربران را جمعآوری کرده و حریم خصوصی کاربران را حفظ نمیکند.
اگر متا بتواند از این سد اتحادیه اروپا عبور کند، هدف زاکربرگ برای تبدیل شدن به بهترین دستیار هوش مصنوعی در سطح جهان محقق خواهد شد.
فراتر از هوش مصنوعی متا، اپلیکیشن Meta’s Threads نیز در راه است. طبق گفته زاکربرگ، تردز اکنون نزدیک به 275 میلیون کاربر ماهانه دارد و روزانه بیش از یک میلیون نفر در آن ثبت نام میکنند.