خانهاخبار
سری اوپو فایند X8 از راه رسید؛ تراشه قدرتمند و دوربین‌های پیشرفته

سری اوپو فایند X8 از راه رسید؛ تراشه قدرتمند و دوربین‌های پیشرفته

نسل جدید سری فایند با ویژگی‌های مهمی مانند کلید اختصاصی دوربین، تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ و باتری‌های حجیم همراه شده است.

۴ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

اوپو به تازگی و با برگزاری رویدادی از سری پرچمدار Find X8 رونمایی کرد که در دو مدل استاندارد و پرو روانه بازار می‌شود. این گوشی‌های پرچمدار به قابلیت‌های مهمی مانند تراشه قدرتمند، نمایشگر باکیفیت، سیستم دوربین پیشرفته و باتری‌های حجیم مجهز شده‌اند.

طبق اعلام رسمی، نسل جدید فایند تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک را به همراه دارد از گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 / IP69 بهره می‌برد. این گوشی‌ها ویژگی اسلایدر هشدار را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از شارژ باسیم ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. 

نمایشگر اوپو فایند X8

اوپو تایید کرده سری پرچمدار خود از لوازم جانبی مغناطیسی جدیدی به نام Oppo Mag برخوردار شده که شامل یک پاوربانک فوق‌باریک، یک پاوربانک ۲۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۸۰ واتی و یک شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی با فن‌ خنک‌کننده می‌شوند. 

به لطف رابط کاربری ColorOS 15، محصولات غول فناوری چینی از قابلیت‌های تصویربرداری تازه‌ای پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، این دستگاه‌ها می‌توانند انعکاس موجود در تصاویر را حذف کنند تا عکس واضح‌تر شود. به علاوه، ویژگی‌ Shadowless Snapshot به کاربر اجازه می‌دهد تا تنها با بالابردن دست خود، تصاویر را بدون هرگونه تاری ثبت کند.

قابلیت تصویربرداری اوپو فایند X8 پرو

اوپو فایند X8 پرو

مدل X8 پرو به نمایشگر ۶٫۷۸ اینچی اولد با لبه‌های خمیده مجهز شده که از رزولوشن تصویر ۲۷۸۰ در ۱۲۶۴پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این پنل قادر است به روشنایی حداکثری ۴۵۰۰ نیتی دست پیدا کند. 

فریم اوپو فایند X8 پرو

برای تصویربرداری، این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6، لنز فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی با میدان‌دید ۱۲۰درجه‌ای، سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۶ برابری استفاده می‌کند.

سنسور تله‌فوتو اوپو فایند X8 پرو

وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی است. به علاوه، انرژی موردنیاز X8 پرو توسط باتری حجیم ۵۹۱۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود.

رنگ بندی اوپو فایند X8

یکی از ویژگی‌های مهم این پرچمدار کلید اختصاصی عکاسی آن موسوم به Quick Button محسوب می‌شود که از عملکرد مشابه Camera Control سری آیفون ۱۶ بهره می‌برد. برای ثبت تصاویر، کاربر باید این دکمه بفشارد و برای فعال‌سازی حالت زوم نیز باید انگشت خود را روی آن بکشد.

سیستم دوربین اوپو فایند X8 پرو
 

اوپو فایند X8

نسخه استاندارد نسل جدید سری فایند X نمایشگر اولد کوچک‌تر ۶٫۵۹ اینچی را به همراه دارد که از رزولوشن تصویر ۲۷۶۰ در ۱۲۵۶پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۴۵۰۰ نیتی بهره می‌برد.

ضخامت و وزن این گوشی برابر با ۷٫۸۵ میلی‌متر و ۱۹۳ گرم اعلام شده است. پرچمدار اوپو انرژی موردنیاز خود را از باتری ۵۶۳۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت می‌کند. 

تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰

سیستم دوربین این دستگاه شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری است. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، کاربران دوربین ۳۲ مگاپیکسلی را در اختیار خواهند داشت. 

رنگ بندی اوپو فایند X8 پرو

قیمت و زمان عرضه سری فایند X8

در حال حاضر، مدل‌های جدید سری فایند تنها برای بازار چین عرضه‌ شده‌اند، ولی اوپو تایید کرده که این گوشی‌ها برای بازارهای جهانی نیز در دسترس قرار خواهند گرفت. 

برای کانفیگ پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، فایند X8 با قیمت ۴۱۹۹ یوآن (۵۹۰ دلار)‌ را به همراه خواهد داشت. مدل پرو در کانفیگ مشابه با برچسب قیمتی ۵۲۹۹ یوآن (۷۴۵ دلار) به فروش خواهد رسید. 

برچسب‌ها: