خانهاخبار
بلیط تهران رم؛ کشف واتیکان و موزه‌های واتیکان

بلیط تهران رم؛ کشف واتیکان و موزه‌های واتیکان

رم، پایتخت ایتالیا و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ و هنر است که بازدید از آن، شگفتی‌های بسیاری را به همراه دارد. 

۲ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

واتیکان به‌عنوان کوچک‌ترین دولت مستقل در رم در سراسر جهان شناخته شده و یکی از مشهورترین کشورهای اروپا به حساب می‌آید. مناظر و موزه‌های باشکوه واتیکان باعث شده هر ساله گردشگران زیادی این مکان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند و به خرید بلیط تهران رم بپردازند. این شهر به دلیل ۱۲ قرن عمر پر از بنا‌های قدیمی و خاص است و کشف تمام جذابیت‌های آن بیش از یک عمر طول می‌کشد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای بازدید از واتیکان و موزه‌های دیدنی آن، راهنمایی کنیم.

1.jpg

خرید بلیط تهران رم برای کشف واتیکان

پرواز‌های رم یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین پرواز‌ها در بین گردشگران ایرانی هستند. بنابراین گردشگران برای یک تجربه تابستانی آسان در زمان کوتاه، پرواز به رم و بعد از آن واتیکان را انتخاب می‌کنند. مدت زمان پرواز تقریبا پنج ساعت است. پروازهای ایران به رم به‌صورت مستقیم یا با یک، دو یا چند توقف انجام می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت معتبر علی بابا، لیست بلیط تهران رم از ایرلاین‌های مختلف و با تعداد توقف‌های متفاوت ببینید. در نهایت با بررسی ویژگی هر پرواز نسبت به خرید بلیط مناسب با توجه به شرایط و بودجه خود اقدام کنید.

معرفی واتیکان

واتیکان در قلب رم قرار گرفته و هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت به عنوان کوچک‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. واتیکان، کشوری مستقل است که اداره آن توسط پاپ یا اسقف صورت می‌گیرد. واتیکان را می‌توان مرکز اقتدار کلیسای کاتولیک رومی دانست. بر اساس آخرین برآورد‌های سازمان ملل متحد، واتیکان در حال حاضر ۸۰۷ نفر جمعیت دارد. به همین دلیل به عنوان کم جمعیت‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود.

2.jpg

از نظر جغرافیایی، این کشور کوچک با بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت به دلیل وسعت کوچک خود بسیار منحصربه‌فرد است. تنها در چند ساعت می‌توانید مناظر واتیکان را کشف کنید. این کشور توسط ایتالیا و شهر رم احاطه شده است. بنابراین فضای واتیکان تفاوت زیادی با منطقه‌های دیگر ندارد. در واتیکان، تابستان‌ها کوتاه، گرم و مرطوب است. از طرفی مسافران زمستان طولانی، فضای سرد، مرطوب و تاریک را در واتیکان تجربه می‌کنند. در طول سال دمای هوا از ۲ درجه تا ۳۲ درجه متغیر است.

کشف واتیكان و موزه‌های واتیکان

یکی از شگفتی‌های واتیکان این است که می‌توانید شبانه روز در مساحتی به وسعت ۴۴ کیلومتر مربع، مکان‌های عجیب و غریبی را ببینید. همچنین از ماجراجویی در دل این شهر کوچک و افسانه‌ای، تجربه‌های متفاوتی کسب کنید. موزه‌های واتیکان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری در جهان هستند. در این موزه‌ها، آثاری وجود دارند که کلیسای کاتولیک در طول قرن‌ها جمع‌آوری کرده است. موزه‌های واتیکان شامل حدود ۷۰۰۰۰ اثر هنری و تاریخی هستند که از این تعداد، بازدید از ۲۰۰۰۰ اثر برای عموم غیر ممکن نیست. در ادامه به برخی از این موزه‌ها و باغ‌های واتیکان اشاره می‌کنیم.

موزه اتروسک؛ تکامل هنر و خلاقیت 

موزه گریگوری اتروسک بخشی از موزه‌های واتیکان است و در بیست و دو اتاق، تاریخ هزاران ساله قوم اتروسک را به طرز شگفت‌انگیزی به نمایش می‌گذارد. در این موزه آثاری از عصر آهن تا ادغام تدریجی و نهایی شهر‌های اتروسکی در ساختار دولت روم دیده می‌شود. با بازدید از این موزه، تاریخ قوم اتروسک را در سرامیک، برنز، نقره و طلا می‌بینید.

موزه واتیکان مصر مجموعه آثار باستانی مصر

موزه مصر یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های موزه واتیکان است. در این موزه، تابوت‌های گران‌قیمت هزاره سوم و دوم قبل از میلاد و مجسمه‌های خانه امپراتور هادریان را می‌بینید. پاپیروس‌ها، مومیایی‌ها، کتیبه‌های هیروگلیف و کتاب معروف مصری مردگان همگی در این موزه وجود دارند.

تاریخچه موزه کیارمونتی رم قبل و بعد از مسیحیت

موزه کیارمونتی به افتخار پاپیوس هفتم که آن را در قرن نوزدهم تاسیس کرد، نامگذاری شده است. موزه‌های واتیکان حدود هزار مجسمه از جمله کپی خدایان، پرتره‌های امپراتور‌ها و نماد‌های رومی دارند. یکی دیگر از بخش‌های موزه، گالری لپیداری است که در آن بیش از ۳۰۰۰ لوح سنگی و کتیبه قرار گرفته و فقط در صورت درخواست برای بازدیدکنندگان باز می‌شود.

3.jpg

معماری رنسانس باغ واتیکان

باغ‌های شهر واتیکان با وسعت ۵۷ هکتار، باغ‌ها و ساختمان‌های محوطه سازی شده مربوط به دوره رنسانس هستند. این باغ‌ها فقط شامل مجموعه‌ای از درختان سبز در یک نقاشی قرون وسطایی نمی‌شوند. در باغ‌های واتیکان می‌توانید مجسمه‌ها، فواره‌ها و ساختمان‌هایی را ببینید که قدمت آن‌ها متعلق به قرن ششم است. در کنار تمام این زیبایی‌ها، این سیاست دسترسی محدود است که این باغ‌ها را به یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از آرامش واتیکان تبدیل می‌کند. باغ‌های واتیکان به ندرت شلوغ می‌شوند و مکانی فوق‌العاده برای استراحت و گرفتن آرامش هستند.

پل سنت آنجلو

پل سنت آنجلو روی رودخانه تیبر واقع و با سنگ مرمر تراورتن پوشیده شده است. این پل، پنج طاق دارد که قدمت سه طاق آن مربوط به دوران روم باستان می‌شود. در حال حاضر این پل منحصرا توسط عابران پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن آخر

سفر به واتیکان یا بازدید از دیدنی‌های واتیکان برای هر مسافری که از تاریخ یا هنر لذت می‌برد، جذاب است. شاید واتیکان تفریحگاه‌های ساحلی، تفریحات مجلل یا جنگل‌های استوایی نداشته باشد؛ اما تاریخچه مرموز آن تمام گردشگران را شگفت زده می‌کند. برای تهیه بلیط تهران رم و سفر به رم و واتیکان با یک جستجوی ساده می‌توانید تمام پرواز‌های رم از ایرلاین‌های مختلف را در یک صفحه از سایت علی بابا ببینید. در آخر با توجه به شرایط و بودجه‌ای که در اختیار دارید نسبت به خرید بلیط تهران رم با قیمت مناسب اقدام کنید. یادتان نرود بهار و زمستان زمان خوبی برای سفر به رم هستند. در این فصل‌ها، هزینه‌ها نسبت به تابستان و پاییز کم‌تر می‌شوند. همچنین در پایان تابستان، بهترین آب‌وهوا را تجربه می‌کنید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.