خانهاخبار
نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ الیت قدرت چشمگیر آن را تایید می‌کنند

نتایج بنچمارک اسنپدراگون ۸ الیت قدرت چشمگیر آن را تایید می‌کنند

تراشه پرچمدار کوالکام در تست‌ چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ بسیار موفق ظاهر شده است.

۲ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

کوالکام اخیراً از تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Elite رونمایی کرد که در گوشی‌های پرمیوم مختلفی مانند وان پلاس ۱۳، شیائومی ۱۵، آنر مجیک ۷، ایسوس راگ فون ۹ و ریلمی جی‌تی ۷ پرو به کار خواهد رفت. تمامی این محصولات در بازه زمانی اواخر ماه‌ اکتبر تا نوامبر سال جاری میلادی (آبان تا آذر ۱۴۰۳) معرفی می‌شوند.

اسنپدراگون ۸ الیت

غول تراشه‌سازی آمریکایی به تازگی نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸ الیت را به اشتراک گذاشته که این تراشه را با سه پردازنده دیگر از جمله A18 پرو (آیفون ۱۶ پرو)، نسخه بهبودیافته اسنپدراگون ۸ نسل سه (گلکسی اس ۲۴ اولترا)، اسنپدراگون ۸ نسل سه و تنسور G4 (پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال)‌ مقایسه می‌کنند. 

شایان ذکر است تست‌های بنچمارک گیک‌بنچ روی دستگاه مرجع کوالکام اجرا شده که از حافظه رم ۲۴ گیگابایتی LPDDR5x و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد. 

بنچمارک گیک بنج اسنپدراگون ۸ الیت

در بخش تک هسته‌ای، مدل جدید اسنپدراگون فاصله خود را به تراشه اپل کاهش داده، ولی A18 پرو همچنان به میزان ۴ درصد عملکرد بهتری از این سخت‌افزار دارد. در مقایسه تنسور G4، تراشه کوالکام ۶۳ درصد بهبود داشته که نشان می‌دهد پردازنده گوگل هنوز در سطح بهترین تراشه‌های بازار قرار ندارد. 

در تست چند هسته‌ای، اسنپدراگون ۸ الیت با فاصله معنا‌داری A18 پرو را شکست داد و امتیاز فراتر از ۱۰٬۰۰۰ را به نام خود ثبت کرد. برای مقایسه، نسخه‌های بهبودیافته و استاندارد اسنپدراگون ۸ نسل سه امتیازی کمتر از ۷۵۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند.

بنچمارک پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ الیت

بنچمارک 3DMark Wild Life تایید می‌کند که پردازنده گرافیکی مدل ۸ الیت به نسبت نسل قبلی ۴۰ درصد قوی‌تر شده است. با توجه به این موضوع، این تراشه قادر خواهد بود بازی‌های گرافیکی را نیز به راحتی اجرا کند. کوالکام همچنین ادعا کرده که عملکرد ری‌تریسینگ پردازنده قدرتمند خود بهبود قابل‌توجهی داشته است.