خانهاخبار
سری آنر مجیک ۷ به تراشه اسنپدراگون ۸ الیت مجهز می‌شود

سری آنر مجیک ۷ به تراشه اسنپدراگون ۸ الیت مجهز می‌شود

به لطف تراشه قدرتمند کوالکام، سری پرچمدار آنر قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی را به همراه خواهد داشت.

۱ آبان ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

شب گذشته، کوالکام از جدیدترین تراشه پرچمدار خود موسوم به Snapdragon 8 Elite رونمایی کرد که با مشخصات فنی قابل‌توجهی مانند هسته‌های اختصاصی Oryon، پردازنده گرافیکی بهبودیافته و واحد پردازش عصبی جدید همراه شده است. این پردازنده ۳ نانومتری در بهترین محصولات پرمیوم اندرویدی قرار خواهد گرفت.

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند شیائومی و وان پلاس جزو نخستین برندهایی خواهند بود که گوشی‌های پرچمدار خود را با این سخت‌افزار روانه بازار می‌کنند. حالا اما آنر نیز به تازگی تایید کرده که نسل جدید گوشی‌های پرمیوم این برند به تراشه اسنپدراگون ۸ الیت مجهز خواهند بود.

معرفی سری آنر مجیک ۷

مدل جدید اسنپدراگون یکی از قوی‌ترین تراشه‌های حال حاضر بازار موبایل به شمار می‌رود که علاوه‌بر قدرت پردازشی قابل‌توجه، در زمینه اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز عملکرد خوبی خواهد داشت. 

همراه با سری مجیک ۷، آنر درنظر دارد از تمام توان سخت‌افزار کوالکام بهره ببرد تا ویژگی‌های هوش مصنوعی مختلفی را در دسترس قرار دهد. در این راستا، غول فناوری چین تایید کرده نسل جدید سری مجیک از یک دستیار هوش مصنوعی موسوم به AI Agent برخوردار می‌شود که به صورت محلی (On-Device) پردازش‌ها را انجام می‌دهد.

ویژگی AI Agent این دستگاه‌ها می‌تواند عادات و علایق کاربر را شناسایی کند و وظایف روزانه مانند رزرو بلیط، مرتب‌سازی تقویم و دسته‌بندی نوتیفیکیشن‌ها را انجام دهد. البته این قابلیت توانایی درک و پردازش تسک‌های پیچیده را نیز دارد و به دستورهای صوتی پاسخ می‌دهد.

تراشه اسنپدراگون ۸ الیت

هوش مصنوعی گوشی‌های آنر قادر خواهند بود تجربه بازی کاربر را بهبود دهند. در این راستا، غول فناوری چین ادعا می‌کند واحد پردازش عصبی پرچمدارهای این برند به رندر هرچه بهتر جزئیات گرافیکی و بازی‌ها کمک خواهد کرد و فشار وارده به پردازنده گرافیکی را کاهش می‌دهد. با استفاده از این ویژگی، کیفیت بازی‌ها بهبود پیدا می‌کند و گیم‌پلی روان‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در خبری مشابه، افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station اذعان داشته که مدل پرو سری مجیک ۷ از لنز تله‌فوتو پریسکوپی بهره خواهد برد. از سوی دیگر، نسخه استاندارد سنسور تله‌فوتو را به همراه خواهد داشت.

سری مجیک ۷

گوشی‌های جدید آنر از شارژ ۱۰۰ واتی فوق‌سریع پشتیبانی خواهند کرد و به سنسور اثرانگشت اولتراسونیک مجهز خواهند شد. شایعه شده مدل استاندارد و پرو به ترتیب از نمایشگر‌های با رزولوشن تصویر 1.5K و 2K بهره خواهند برد. 

در نهایت باید اشاره کرد که سری آنر مجیک ۷ در تاریخ ۳۰ اکتبر سال جاری میلادی (۹ آبان ۱۴۰۳) معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها: