خانهاخبار
مدل «ویژه» گلکسی زد فولد معرفی شد؛ بدنه باریک‌تر و سیستم دوربین بهتر

مدل «ویژه» گلکسی زد فولد معرفی شد؛ بدنه باریک‌تر و سیستم دوربین بهتر

سامسونگ به تازگی از جدیدترین گوشی تاشو خود موسوم به گلکسی زد فولد اسپشیال ادیشن رونمایی کرده که به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و رم ۱۶ گیگابایتی مجهز شده است.

۳۰ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار، سامسونگ امروز از جدیدترین گوشی تاشو خود موسوم به Galaxy Z Fold Special Edition رونمایی کرد. این تاشدنی در تاریخ ۲۵ اکتبر سال جاری میلادی (۴ آبان) برای بازار کره عرضه می‌شود. در مقایسه با مدل زد فولد ۶، این دستگاه از بدنه باریک‌تر، سخت‌افزار بهتر و طراحی جدیدتر بهره می‌برد.

گلکسی زد فولد اسپشیال ادیشن

با وزن ۲۳۶ گرمی و ضخامت ۱۰٫۶ میلی‌متری (حالت بسته‌شده)، تاشدنی غول فناوری کره ۱٫۵ میلی‌متر باریک‌تر و ۳ گرم سبک‌تر از گلکسی زد فولد ۶ است. در این رابطه، مدل ویژه سری زد فولد نازک‌ترین و سبک‌ترین گوشی تاشو این برند محسوب می‌شود.

جدا از بدنه باریک و سبک، نسخه اسپشیال ادیشن از ظاهر جدیدی برخوردار شده که شامل خطوط عمودی در پنل پشتی دستگاه می‌شود. سامسونگ ادعا می‌کند که در ساخت این محصول از شیشه و فلز باکیفیت استفاده شده است. از سوی دیگر، طراحی ماژول دوربین نیز تفاوت جزئی با مدل زد فولد ۶ دارد. 

نمایشگر گلکسی زد فولد اسپشیال ادیشن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی زد فولد جدید به دوربین آن مربوط می‌شود، چرا که غول فناوری کره گوشی خود را به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز کرده است. برای مقایسه، پرچمدار تاشو فعلی این برند تنها از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سایر سنسورهای مدل اسپشیال ادیشن مشابه نمونه‌های به‌کاررفته در نسخه استاندارد هستند. البته اعلام شده این دستگاه قادر خواهد بود تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت کند.

افزون‌بر سنسوری جدید، تاشو جدید سامسونگ از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد که برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI کافی خواهد بود. نسخه استاندارد این گوشی با حافظه رم ۱۲ گیگابایتی روانه بازار شده است. 

ضخامت گلکسی زد فولد اسپشیال ادیشن

کاربران قادر خواهند بود زد فولد اسپشیال ادیشن را تنها در یک کانفیگ حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی خریداری نمایند. برای مقایسه، زد فولد ۶ در دو مدل ۲۵۶ گیگابایتی و ۱ ترابایتی نیز به فروش می‌رسد.

این محصول تاشو از نمایشگر داخلی ۸ اینچی (با نسبت تصویر ۲۰:۱۸) و نمایشگر کاور ۶٫۵ اینچی (با نسبت تصویر ۲۱:۹) برخوردار شده است. هر دو صفحه‌نمایش داخلی و ثانویه این دستگاه از پنل‌های موجود در نسخه استاندارد بزرگ‌تر هستند. 

دیگر تفاوت بین دو تاشدنی پرمیوم سامسونگ به فناوری وای‌فای آن‌ها مربوط می‌شود. علی‌رغم آن که مدل زد فولد ۶ از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند، نسخه اسپشیال ادیشن وای‌فای ۷ را به همراه دارد.

تیزر گلکسی زد فولد اپسشیال ادیشن

قلب تپنده این دستگاه تراشه اختصاصی Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy است که انرژی موردنیاز آن از طریق باتری ۴۲۷۲ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. سامسونگ تایید کرده که این گوشی تا ۷ سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی را دریافت خواهد کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی زد فولد اسپشیال ادیشن با برچسب قیمتی ۲٬۷۸۹٬۶۰۰ وون (۲۰۳۸ دلار) برای بازار کره جنوبی به فروش خواهد رسید. در حال حاضر، هنوز جزئیات عرضه جهانی این دستگاه مشخص نشده است. 

برچسب‌ها: