خانهاخبار
!معجزه اینترنت نسل 6: دانلود 20 فیلم در یک ثانیه

!معجزه اینترنت نسل 6: دانلود 20 فیلم در یک ثانیه

تیم تحقیقاتی دانشگاه کالج لندن موفق به دستیابی به سرعت ارتباطات 6G با سرعت 938 گیگابیت بر ثانیه شده‌اند، که بسیار بیشتر از سرعت مورد انتظار 5G است. پتانسیل بزرگ شبکه‌های 6G برای رشد و توسعه آینده است. این دستاوردها باعث افزایش امید به بهبود عملکرد و ویژگی‌های شبکه‌های آینده می‌شود.

۲۹ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

محققان در حال آزمایش نسل بعدی استاندارد ارتباطات سلولی 6G موفق به دستیابی به سرعت شگفت‌انگیز 938 گیگابیت بر ثانیه شده‌اند. برای مقایسه، استاندارد فعلی 5G به طور نظری قادر به ارائه سرعت دانلود 20 گیگابیت بر ثانیه است.
اگرچه شبکه‌های 5G در واقعیت سرعت‌های متوسطی بسیار پایین‌تر از این رقم را ارائه می‌دهند، انتظار می‌رود که شبکه‌های 6G آینده نیز در زمان راه‌اندازی عمومی به همین صورت عمل کنند. اما آنچه در اینجا قابل اندازه‌گیری است، برتری سرعت حداکثری است. تیم تحقیقاتی دانشگاه کالج لندن با استفاده از ترکیبی وسیع‌تر از فرکانس‌ها در بازه 5 تا 150 گیگاهرتز به این نرخ انتقال شگفت‌انگیز دست یافته است. این تلاش موفق‌تر از آزمایش اخیر محققان ژاپنی است که سرعتی 20 برابر بیشتر از استاندارد فعلی 5G را ثبت کرده‌اند.

6G

این موضوع نشان‌دهنده پتانسیل عظیم شبکه‌های 6G برای رشد و توسعه است، هرچند که داده‌های آزمایشگاهی معمولاً با واقعیت‌های پیاده‌سازی شبکه توسط اپراتورها که با محدودیت‌های مختلفی مواجه هستند، تفاوت دارند. سرعت 938 گیگابیت بر ثانیه به این معناست که می‌توان در یک ثانیه مجموعه‌ای از 20 فیلم با کیفیت بالا را دانلود کرد؛ مقایسه‌ای که به طور عجیبی به عنوان معیار سرعت شبکه‌ها استفاده می‌شود، در حالی که امروزه بیشتر افراد فیلم‌ها را استریم می‌کنند یا بازی‌های با کیفیت بالا انجام می‌دهند.
استاندارد 6G هنوز در حال شکل‌گیری است و پیش‌بینی می‌شود اولین پیاده‌سازی‌های تجاری تا سال 2030 انجام شود، زمانی که مجموعه نهایی فناوری تأیید شود. اپراتورها و تولیدکنندگان تجهیزات سلولی آماده هستند تا به محض دریافت مجوز از نهاد استانداردسازی 3GPP، اقدام کنند.
در این میان، هر چه تعداد دستاورد تیم دانشگاه کالج لندن بیشتر شود، احتمال اینکه نتیجه نهایی استاندارد 6G از آنچه که اکنون در مقایسه با سرعت‌ها و ویژگی‌های شبکه 5G انتظار می‌رود، بسیار بهتر باشد، افزایش خواهد یافت.