خانهاخبار
5 چیزی که طرفداران اپل از سری آیفون 17 انتظار دارند

5 چیزی که طرفداران اپل از سری آیفون 17 انتظار دارند

با گذشت حدودا یک ماه از معرفی سری آیفون 16 با انبوهی از ویژگی‌ها جدید، حالا نوبت به انتظارات از سری آیفون 17 رسیده و طرفداران اپل، منتظر هستند دوباره ارتقاهای جذابی را در پرچمداران آینده مشاهده کنند.

۲۹ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

اپل آیفون 16 پرو ظرفیت 256GB رم 8GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

در میان ارتقاهایی که طرفداران اپل از سری آیفون 17 انتظار دارند، مطمئنا اپل بخش بسیار بزرگی از آن‌ها را در پرچمداران آینده خود در نظر خواهد گرفت. در این مطلب هم به بررسی مهم‌ترین انتظاراتی می‌پردازیم که اپل احتمالا برای طرفداران در پرچمدار آینده قرار خواهد داد.

نمایشگری با نرخ نوسازی بالاتر برای همه مدل‌ها

تا حدودی خنده‌دار است که در عصر حاضر، برای گوشی‌های پرچمدار اپل همچنان از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 60 هرتز استفاده شده است. این در حالی است که گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، نمایشگرهای 120 هرتزی دارند و از این لحاظ، این مورد تبدیل به یک نقطه قوت برای گوشی‌های برتر اندرویدی شده است.

iPhone 17

نمایشگر 60 هرتزی آیفون 16 باعث شده تا با وجود همه بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، باز هم در اجرای بازی‌هایی که به نرخ نوسازی بالاتری نیاز دارند، عملکرد چشم‌گیری نداشته باشد.

بنابراین از این لحاظ، استفاده از نمایشگر 120 هرتزی، یکی از انتظاراتی است که طرفداران اپل برای سری آیفون 17 در نظر دارند و با توجه به شایعات هم می‌توان گفت که به احتمال بسیار، اپل از نمایشگر 120 هرتزی استفاده خواهد کرد.

سرعت شارژ بالاتر

در حال حاضر، آیفون 16 با سرعت 20 وات شارژ می‌شود و این سرعت از مدل‌های قبلی حفظ شده است. در نتیجه طرفداران اپل منتظر هستند که در آیفون‌های آینده، شاهد سرعت شارژ بالاتری باشند.

iPhone 17

اپل در سال 2023، پورت USB-C را با درگاه لایتنینگ جایگزین کرد و یکی از مزایا آن، پتانسیل بالای آن برای پشتیبانی از سرعت شارژ بالاتر است. البته فعلا این پتانسیل حتی در مدل‌های آیفون 16 دیده نشده است، اما احتمالا اوضاع در سری آیفون 17 تغییر خواهد کرد.

فضای ذخیره‌سازی بیشتر در مدل‌های پایه

استفاده از فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر منجربه افزایش قیمت می‌شود، اما برای استفاده در مدل‌های پرو فضای 128 گیگابایتی در مدل‌ پایه آن نمی‌تواند کافی باشد.

iPhone 17

 به‌هر حال، کاربران حرفه‌ای انتظار دارند اپل فضای ذخیره‌سازی را مدل‌های پایه آیفون 17 پرو افزایش دهد و این محدودیت که باید همه مدل‌های پرو سال آینده، ظرفیت مشابهی داشته باشند را برطرف کند.

استفاده از تراشه A19 در تمامی مدل‌ها

تراشه A19 احتمالا براساس فرآیند 2 نانومتری ساخته خواهد شد و این می‌تواند عملکرد آن را در مقایسه با تراشه A18، به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد.

iPhone 17

بنابراین اپل هم برای ارائه محصولی با سرعت بالاتر، قطعا از تراشه جدیدتر و بهینه‌تر استفاده خواهد کرد.

قابلیت‌های منحصربه‌فرد سری آیفون 17 برای Apple Intelligence

احتمالا یکی از مواردی که طرفداران اپل از سری آیفون 17 انتظار دارند، آینده هوشمندی است که با پرچمداران جدید به‌دست خواهند آورد. مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی اپل، در حال حاضر تنها به‌صورت نسخه بتا در دسترس هستند و اولین گروه از این ویژگی‌ها، تنها در این ماه به‌صورت رسمی روی آیفون‌ها قرار می‌گیرند.

iPhone 17
 

اپل به‌روزرسانی‌های بسیاری را برای سال 2025 در نظر گرفته است که در نتیجه، بخشی از آن‌ها برای سری آیفون 17 خواهد بود.

برچسب‌ها: