خانهاخبار
هواوی نوا ۱۳ پرو به تراشه Kirin 8000 مجهز می‌شود

هواوی نوا ۱۳ پرو به تراشه Kirin 8000 مجهز می‌شود

افشاگری برجسته مشخصات فنی کلیدی میان‌رده موردانتظار هواوی را فاش کرده است.

۲۹ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

هواوی اخیراً تایید کرد که در تاریخ ۲۲ اکتبر سال جاری میلادی (۱ آبان ۱۴۰۳) از سری Huawei Nova 13 رونمایی خواهد کرد. حالا به تازگی افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station بخشی از مشخصات فنی مدل پرو این سری میان‌رده را به اشتراک گذاشته است.

مشخصات فنی نوا ۱۳ پرو

افشاگر DCS نتایج گیک‌بنچ گوشی Nova 13 Pro را منتشر کرده که خبر از عملکرد پردازشی دور از انتظار آن می‌دهد. در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این بنچمارک، محصول غول فناوری چینی به ترتیب امتیازهای ۹۹۷ و ۲۹۰۰ را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، مدل Nova 12 Pro در تست‌های مشابه امتیازهای ۱۳۰۰ و ۴۱۰۰ را کسب کرده که بالاتر از نتایج مدل نسل جدید این گوشی هستند. 

بنچمارک گیک‌بنچ هواوی نوا ۱۳ پرو

قلب تپنده نوا ۱۳ پرو تراشه Kirin 8000 خواهد بود که در گوشی تاشو نوا فلیپ نیز به کار رفته است. این پردازنده از یک هسته Cortex-A77 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی، سه هسته Cortex-A77 با فرکانس ۲٫۱۹ گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸۴ گیگاهرتز بهره می‌برد. 

دیگر مشخصات فنی نوا ۱۳ پرو

میان‌رده این برند چینی به نمایشگر با رزولوشن تصویر 1.5K و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهد شد. برای تصویربرداری، این دستگاه از دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد که شامل یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر می‌شود. از سوی دیگر، پنل جلویی گوشی هواوی میزبان دو دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

هواوی نوا ۱۳ و نوا ۱۳ پرو

نسل جدید نوا احتمالا‌ً با سیستم‌عامل HarmonyOS NEXT و قابلیت اتصال ماهواره‌ای عرضه خواهد شد. از دیگر جزئیات فنی این گوشی می‌توان شارژ ۱۰۰ واتی، سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی را نام برد. 

برچسب‌ها: