خانهاخبار
نسخه 4G گلکسی A16 معرفی شد؛ پشتیبانی نرم‌افزاری ۶ساله

نسخه 4G گلکسی A16 معرفی شد؛ پشتیبانی نرم‌افزاری ۶ساله

سامسونگ به تازگی از گوشی اقتصادی جدید خود رونمایی کرده که تا شش سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی را دریافت می‌کند.

۲۷ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

چند هفته پیش، سامسونگ از گوشی Galaxy A16 5G رونمایی کرد و حالا به تازگی غول فناوری کره از نسخه 4G این دستگاه پرده‌برداری کرده که به مانند مدل 5G از پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدتی بهره می‌برد. طبق اعلام رسمی، این محصول تا ۶ سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

مدل جدید سری A به نمایشگر ۶٫۷ اینچی اولد مجهز شده که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. برای تصویربرداری، این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خواهد بود.

گلکسی A16 5g در کنار گلکسی A16 4G

گلکسی A16 5G در سمت چپ تصویر و مدل 4G در سمت راست

سامسونگ تایید کرده که گلکسی A14 4G از ضخامت ۷٫۹ میلی‌متر برخوردار شده و به لطف گواهی IP54، در برابر آب و گردوغبار نیز مقاوم است. وجود گواهی IP یک بهبود مهم برای این دستگاه محسوب می‌شود، چرا که مدل A15 از قابلیت موردنظر بهره نمی‌برد.

قلب تپنده محصول جدید این برند کره‌ای تراشه مدیاتک هلیو G99 است که با حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. البته به لطف درگاه کارت حافظه microSD، کاربران قادر خواهند بود حافظه دستگاه را تا ۱ ترابایت افزایش دهند.

انرژی موردنیاز گوشی سامسونگ توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول در سه رنگ خاکستری، سبز و آبی به فروش خواهد رسید. متاسفانه هنوز قیمت مدل A16 4G مشخص نشده است. 

برچسب‌ها: