خانهاخبار
هدست ویژن‌پرو اپل به اتاق‌های جراحی رسید

هدست ویژن‌پرو اپل به اتاق‌های جراحی رسید

جراحان دانشگاه کالیفرنیا، هدست ویژن‌پرو را برای استفاده در جراحی‌های کم‌تهاجمی مورد آزمایش قرار دادند که نتایج آن، شگفت‌انگیز است.
 

۲۷ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

در این آزمایش، جراحان دانشگاه کالیفرنیا برای بیش از 20 عمل کم‌تهاجمی، تماما از هدست ویژن‌پرو استفاده کرده‌اند.

سانیاگو هورگان، جراح و مدیر مرکز جراحی در UCSD در مصاحبه اخیر خود به عملکرد شگفت‌انگیز هدست ویژن‌پرو اشاره کرده است. به‌گفته هورگان، ویژن‌پرو می‌تواند متحول‌کننده‌تر از هر دستگاه رباتیک دیگری باشد که برای استفاده در جراحی‌ها طراحی شده است. 

در حالی که هدست ویژن‌پرو برای مصرف‌کنندگان معمولی گران است، اما در مقایسه با اکثر تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها مقرون‌به‌صرفه بوده و گستردگی در دسترس بودن آن هم باعث می‌شود تا تمامی بیماستان‌ها مشکلی در تامین آن نداشته باشند.

هدست ویژن‌پرو در اتاق‌های عمل 

در طی جراحی‌های لاپروسکوپی، پزشکان یک دوربین را از طریق یک برش کوچک وارد بدن کرده و تصاویر دوربین را روی نمایشگر مشاهده می‌کنند. پزشکان در حالی که بیمار را عمل می‌کنند، باید به نمایشگر نیز توجه داشته باشند و این فرآیندی است که هدست ویژن‌پرو آن را ساده‌تر می‌کند.

Apple Vision Pro

 

هورگان می‌گوید کادر پزشکی، باید در حین انجام جراحی به مواردی مانند سی‌تی‌ اسکن و موارد حیاتی دقت نظر داشته باشند و در عوض می‌توان تمام این اطلاعات را از طریق ویژن‌پرو مشاهده کرد. 

این امر باعث می‌شود تا پزشکان هم مجبور نباشند برای دقت نظر داشتن روی موارد مختلف، بدن خود را در حالت‌های ناراحت‌کننده قرار دهند و هدست اپل به این نوع هم کار جراحان را ساده‌تر کرده و تمرکز آن‌ها را افزایش می‌دهد.

وضوح بالا نمایشگرهای LED ویژن‌پرو باعث می‌شود تا تصاویر در بالاترین کیفیت ممکن پخش شوند و این می‌تواند یکی از نکات مهم برای استفاده از هدست‌ها در جراحی‌ها باشد. 

در جراحی‌هایی که ویژن‌پرو استفاده شده است، پزشکان و تمامی کادر درمان از هدست به‌جای نگاه کردن به نمایشگر استفاده کرده‌اند و هیچ بیماری هم از جراحی خود ناراضی نبوده است. 

مرکز جراحی UCSD در حال آزمایش توانایی ویژن‌پرو برای تصویربرداری رادیولوژی سه‌بعدی است و این نشان می‌دهد که چنین هدست‌هایی در آینده برای چه موقعیت‌های مهمی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.