خانهاخبار
آیا آیفون SE 4 برگ برنده اپل برای تسلط بر سال ۲۰۲۵ خواهد بود؟

آیا آیفون SE 4 برگ برنده اپل برای تسلط بر سال ۲۰۲۵ خواهد بود؟

با توجه به رقابت نزدیک سامسونگ و اپل از نظر سهم تولیدی دستگاه‌های بازار، آیا در این بین دستگاهی میان‌رده و باارزش مانند آیفون SE 4 می‌تواند برگ برنده اپل برای تسلط بر بازار سال آینده باشد؟

۲۸ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

اپل آیفون SE 2022 ظرفیت 64GB رم 4GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

اخیرا تحلیل‌گران خاطر نشان کرده‌اند که اپل از نظر سهم تولیدی بازار در حال نزدیک‌تر شدن به برندهایی مانند سامسونگ است و غول فناوری کوپرتینویی در واقع، طی سه ماه سوم سال به‌شدت نزدیک رقیب کره‌ای قرار دارد. 

بر این اساس، سال آینده اپل ممکن است به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود و اگر این اتفاق بیفتد، این بار دومی است که شرکت اپل پس از سال ۲۰۲۳ توانسته جایگاه برترین تولیدکننده گوشی هوشمند را کسب کند. 

در این میان، آیفون SE 4 می‌تواند محصولی باشد که پیروزی اپل را تضمین می‌کند. دستگاه میان‌رده آینده اپل با توجه به مشخصات منتشر شده از آن، احتمالا یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اپل خواهد بود و اپل با در نظر گرفتن این، تصمیمات خاص خود را برای افزایش تولید آن و کسب جایگاه برتری اتخاذ خواهد کرد. 

به‌طور کلی، اغلب سودآوری شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در سری میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه آن‌ها کسب می‌شود و سامسونگ هم سال‌ها است با اطلاع از همین سیاست اقتصادی، سود ثابت خود را به‌لطف فروش سری گلکسی A حفظ کرده است. همین سال گذشته، گلکسی A14 به‌همراه گلکسی A54 پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ بودند.

TOP 10 Phone 2023

در همان سال، آیفون 14 پرومکس و آیفون 15 پرومکس هم پرفروش‌ترین گوشی‌ در جهان بوده‌اند، اما در این میان هیچ اثری از مدل فعلی آیفون SE (یعنی آیفون SE 2022) دیده نمی‌شود، بنابراین آیفون SE 4 چگونه آن تفاوت قابل‌توجه تولید را برای اپل ایجاد خواهد کرد؟

همان‌طور که گفتیم، با در نظر گرفتن این‌که اغلب سودآوری دیگر برندها از دستگاه‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه آن‌ها به‌دست می‌آید، در نتیجه آیفون SE 4 هم می‌تواند چنین وضعیتی را برای اپل فراهم کند. البته با در نظر گرفتن قیمت پیشنهادی برای آیفون SE 4، همچنان از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ گران‌تر خواهد بود، اما در مقایسه با آیفون‌های گران‌قیمت می‌تواند قیمت مناسبی داشته باشد.

آیا آیفون SE 4 واقعا ارزش خرید خواهد داشت؟

به‌صورت کوتاه پاسخ بدهیم، بله؛ البته اگر همان‌طور که شایعات تاکید می‌کنند، بدون افزایش قیمت و با همان قیمت مدل فعلی به ارزش حدودا ۴۳۰ دلار باقی بماند و همه مشخصات شایعه شده را به‌همراه داشته باشد، آیفون SE 4 قطعا برای هر طرفدار اپل با هر بودجه‌ای ارزش خرید خواهد داشت.

نمایشگر اولد ۶.۱ اینچی، جزو اولین شایعاتی است که در مورد این گوشی منتشر شده است و همان‌طور که گفته می‌شود، طراحی آن شبیه به‌شدت شبیه آیفون 14 خواهد بود.

iPhone SE 4

دوربین پشتی ۴۸ مگاپیکسلی تنها با یک لنز، مورد دیگری است که از آیفون SE 4 به گوش رسیده است و در صورت حقیقت داشتن آن می‌تواند ارتقا قابل‌توجهی نسبت به مدل فعلی باشد. افزایش ظرفیت باتری تا دو برابر نسل قبلی، یکی دیگر از شایعات جذاب آیفون SE 4 است.

اخیرا نیز شایعاتی منتشر شده که ادعا می‌کنند آیفون SE 4 مانند سری آیفون 16، مجهز به تراشه A18 خواهد بود و با داشتن ۸ گیگابایت رم می‌توان گفت که از Apple Intelligence نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین گفته می‌شود اولین گوشی است که از تراشه اختصاصی مودم 5G اپل بهره‌مند خواهد شد و این یک گام بزرگ به‌سوی هدف این شرکت برای دستیابی به استقلال فنی بیشتر در تولید قطعات حساس دستگاه‌ها است.

برچسب‌ها: