خانهاخبار
آنر X60 و X60 پرو رسماً معرفی شدند

آنر X60 و X60 پرو رسماً معرفی شدند

آنر به تازگی از دو میان‌رده جدید رونمایی کرده که به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری‌های حجیم مجهز هستند.

۲۶ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

روز گذشته، آنر از دو مدل جدید سری X60 رونمایی کرد که با تفاوت‌های مهمی در مقایسه با نسل قبلی همراه‌ شده‌اند. این دو گوشی میان‌رده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی بهره می‌برند و به باتری‌های حجیمی مجهز شده‌اند.

آنر X60 پرو از نمایشگر اولد ۶٫۷۸ اینچی با لبه‌های خمیده برخوردار شده که از رزولوشن تصویر 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این پنل ۱۰ بیتی می‌تواند به روشنایی ۳۰۰۰ نیتی دست پیدا کند و همچنین از فناوری تنظیم نور ۳۸۴۰ هرتزی PWM بهره می‌برد. 

نمایشگر آنر X60 پرو

قلب تپنده گوشی غول فناوری چینی تراشه اسنپدراگون ۶ نسل یک است که به نسبت پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک مدل X50 پرو، یک پسرفت عجیب به شمار می‌رود. سال گذشته، دستگاه X50 با تراشه ۶ نسل یک روانه بازار شد. 

هر دو مدل سری X60 از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی برخوردار شده‌اند. سنسور اصلی این محصولات از زوم ۳ برابری و گشودگی دیافراگم f/1.75 بهره می‌برد. به لطف تراشه کارآمد، دوربین اصلی نسخه پرو از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی می‌کند.

سیستم دوربین سری آنر X60

مدل بالارده نسل جدید سری X با ناچ کپسولی‌شکل همراه شده که در خود دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و یک سخت‌افزار ثانویه را جای داده است. به علاوه، این گوشی از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد در حالی که نسخه استاندارد از سنسور اثرانگشت کنار بدنه استفاده می‌کند.

آنر X60 نمایشگر تخت ۶٫۸ اینچی ال‌سی‌دی را به همراه دارد که از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌نمایش قادر است روشنایی ۸۵۰ نیتی را ارائه دهد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد بود که در ناچ حفره نمایشگر جای دارد.

نمایشگر آنر X60

این میان‌رده به تراشه دیمنسیتی ۷۰۲۵ اولترا مجهز شده که از دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد.

مدل‌های استاندارد و پرو سری X60 در دو کانفیگ‌ حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی و سه نسخه حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار خواهند شد. این دو دستگاه همچنین با رابط کاربری MagicOS 8.0 (مبتنی بر اندروید ۱۴) در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. 

قابلیت کار با دست خیس آنر X60 پرو

انرژی موردنیاز گوشی X60 توسط باتری ۵۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۳۵ واتی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، نسخه پرو باتری ۶۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی را به همراه دارد که از شارژ ۶۶ واتی برخوردار است. 

قابلیت اتصال ماهواره‌ای آنر X60 پرو
باتری آنر X60 پرو

هر دو گوشی آنر از شبکه 5G و وای‌فای ۵ بهره می‌برند و از کدک‌های صوتی AAC و LADC پشتیبانی می‌کند. البته ناگفته نماند نسخه پرو از قابلیت ارسال پیام متنی با اتصال ماهواره‌ای برخوردار است که در زمان نبود شبکه تلفن‌همراه به کمک کاربران می‌آید.

آنر X60

مدل X60

آنر X60 پرو

مدل X60 پرو

در نهایت باید اشاره کرد که نسخه استاندارد و پرو سری X در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای عرضه می‌شود. البته مدل پرو در رنگ نارنجی نیز به فروش خواهد رسید. برچسب قیمتی کانفیگ‌های مختلف این دو میان‌رده به قرار زیر است:

آنر X60

  • رم ۸ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی:‌ ۱۲۰۰ یوآن (۱۷۰ دلار)
  • رم ۸ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۴۰۰ یوآن (۱۹۶ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی:‌ ۱۶۰۰ یوآن (۲۲۴ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۸۰۰ یوآن (۲۵۲ دلار)

آنر X60 پرو

  • رم ۸ / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی: ۱۵۰۰ یوآن (۲۱۰ دلار)
  • رم ۸ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۷۰۰ یوآن (۲۳۸ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی:‌۲۰۰۰ یوآن (۲۸۰ دلار)
  • رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی: ۲۳۰۰ یوآن (۳۲۳ دلار)

برچسب‌ها: