خانهاخبار
سامسونگ همچنان در حال بررسی استفاده از تراشه اگزینوس 2500 برای سری گلکسی اس 25 است

سامسونگ همچنان در حال بررسی استفاده از تراشه اگزینوس 2500 برای سری گلکسی اس 25 است

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان تراشه اگزینوس 2500 را کنار نگذاشته و در حال بررسی استفاده از آن برای سری پرچمدار گلکسی اس 25 است
 

۲۶ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا ظرفیت 256GB رم 12GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

به‌گزارش رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ تا پایان سال جاری یا اوایل نوامبر تصمیم نهایی را در مورد استفاده از تراشه اگزینوس در سری گلکسی اس 25 خواهد گرفت. این حدود سه هفته به سامسونگ فرصت می‌دهد تا بازدهی اگزینوس 2500 را برای سری پرچمدار سال آینده ارزیابی کند. 

برای تولید تراشه اگزینوس 2500، از فرآیند 3GAP استفاده می‌شود که یک فرآیند نسبتا پیچیده بوده و متاسفانه بازدهی تولید به روش آن در کارخانه تراشه‌سازی سامسونگ به‌طرز وحشتناکی پایین بوده است. در آخرین کنفرانس مطبوعاتی، سامسونگ اعلام کرد که سخت تلاش می‌کند تا این مشکل را برای تامین پردازنده مورد نیاز برطرف کند و ظاهرا محدودیت‌های تولید خود را برای حل این مشکل تا آخرین لحظه تحت فشار قرار خواهد داد.

Galaxy S25

دلیل اصلی پافشاری سامسونگ برای استفاده از تراشه‌های اگزینوس 2500 در سری گلکسی اس 25، قیمت آن است. هزینه ساخت تراشه برای یک شرکت، بسیار پایین‌تر از خرید یک پردازنده شرکت دیگر مانند اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 است که گفته می‌شود قیمت آن تا 220 دلار یا حدود یک سوم قیمت تولید یک گوشی پیشرفته می‌رسد. 

سامسونگ همچنین مدیاتک را برای استفاده در سری گلکسی اس 25 در نظر گرفته بود، اما چون تراشه جدید دایمنسیتی 9400 ممکن است بازدهی کافی برای پوشش دادن قابلیت‌های مورد نظر سری پرچمدار سامسونگ را نداشته باشد، در نتیجه احتمالا از آن صرف‌نظر کرده است. البته گفته می‌شود که احتمالا دایمنسیتی 9400 در سال آینده، منبع تامین قدرت گلکسی اس 25 FE خواهد بود.

در حال حاضر، سامسونگ از طرفی می‌خواهد برای کاهش قیمت تمام شده سری گلکسی اس 25 از تراشه اگزینوس 2500 استفاده کند، اما به‌خاطر مشکلات مالی به‌وجود آمده در بخش تراشه‌ساز سامسونگ و کاهش شدید سودآوری آن، در نتیجه با قطعیت نمی‌توان گفت تصمیم نهایی سامسونگ در ماه‌های آینده چه خواهد بود.

برچسب‌ها: