خانهاخبار
اسنپدراگون ۸ نسل چهار در تست چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ خوش درخشید

اسنپدراگون ۸ نسل چهار در تست چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ خوش درخشید

تراشه‌های اپل و کوالکام به ترتیب در تست‌‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ عملکرد قابل‌توجهی را از خود نشان داده‌اند. 

۲۵ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

ماه گذشته، اپل همراه با سری iPhone 16 از تراشه پرچمدار خود یعنی A18 پرو رونمایی کرد. اخیراً نیز مدیاتک از پردازنده Dimensity 9400 پرده‌برداری کرد که در سری ویوو X200 به کار رفته است. تراشه Snapdragon 8 Gen 4 آخرین سخت‌افزار پرچمدار موبایلی خواهد بود که در سال جاری میلادی معرفی می‌شود.

کوالکام در رویداد Snapdragon Summit که در بازه ۲۱ تا ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی (۳۰ مهر تا ۲ آبان) برگزار می‌شود، از تراشه موردانتظار خود پرده‌برداری خواهد کرد. 

اسنپدراگون ۸ نسل چهار

حالا به تازگی بنچمارکی از هر سه تراشه مطرح بازار فاش شده که عملکرد آن‌ها را در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مقایسه می‌کند. باید اشاره کرد که مدل جدید اسنپدراگون هنوز معرفی نشده، ولی به نحوی در این بنچمارک قرار گرفته است. 

مطابق انتظار، تراشه A18 پرو در تست تک‌هسته‌ای گیک‌بنچ عملکرد درخشانی داشته و امتیاز چشمگیر ۳۴۰۰ را به خود اختصاص داده که خبر از قدرت قابل‌توجه آن می‌دهد. در تست مشابه، تراشه‌های کوالکام و مدیاتک به ترتیب امتیازهای ۳۱۰۰ و ۲۸۰۰ را کسب کرده‌اند.

تست تک هسته ای گیک‌بنچ

در بخش چندهسته‌ای، اسنپدراگون ۸ نسل چهار قدرت خود را به رخ کشیده و امتیاز کلی ۱۰٬۰۵۲ را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، سخت‌افزار سری آیفون ۱۶ در این بخش امتیاز ۸۷۰۰ را ثبت کرده که توان پردازشی پایین‌تر آن را نشان می‌دهد. 

تراشه A18 پرو

در زمینه مصرف بهینه انرژی، تراشه A18 پرو بار دیگر موفق ظاهر شده است. با توجه به امتیاز بالای اسنپدراگون ۸ نسل چهار در تست چندهسته‌ای، به نظر می‌رسد میزان مصرف انرژی این پردازنده به اندازه رقیب اصلی آن بهینه نخواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که وان پلاس ۱۳ و سری شیائومی ۱۵ جزو نخستین گوشی‌های بازار خواهند بود که با سخت‌افزار پرچمدار کوالکام روانه بازار می‌شوند.