خانهاخبار
آیا هواوی میت ۷۰ قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل دوگانه را خواهد داشت؟

آیا هواوی میت ۷۰ قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل دوگانه را خواهد داشت؟

هواوی میت 70 قرار است از سیستم‌عامل دوگانه پشتیبانی کند که اگر این حقیقت داشته باشد، می‌تواند مسیر آینده گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد.
 

۲۸ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header
product-image

هوآوی میت XT Ultimate ظرفیت 1TB رم 16GB

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

اخیرا ادعایی در شبکه اجتماعی Weibo (که بزرگ‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی چین است) در رابطه با سیستم‌عامل دوگانه هواوی میت 70 منتشر شده که اگر حقیقت داشته باشد، این گوشی دستگاهی خواهد بود که می‌تواند هم اندروید و هم هارمونی‌اواس را پشتیبانی کند.

امکان نصب دو سیستم‌عامل در گوشی آینده هواوی میت 70 (Huawei Mate 70)

هارمونی‌اواس سیستم‌عاملی است که شرکت هواوی، پس از قرار گرفتن در لیست سیاه تجاری ایالات متحده و محدود شدن دسترس آن به تکنولوژی‌های آمریکایی، آن را به‌عنوان جایگزینی برای اندروید در آگوست 2019 راه‌اندازی کرد. 

امروزه گفته می‌شود که بیش از 900 میلیون دستگاه از سیستم‌عامل هارمونی‌اواس استفاده می‌کنند و هواوی برای گسترش آن حدود 2.5 میلیون نفر توسعه‌دهنده را جذب کرده است. علاوه‌بر آن، هواوی قصد دارد برای تقویت رشد اکوسیستم خود، بیش از 7 میلیارد یوان (حدود 987 میلیون دلار) را در برنامه‌های کاربردی و خدمات فنی بومی سرمایه‌گذاری کند.

Huawei Mate 70

HarmonyOS Next، جدیدترین نسخه هارمونی‌اواس است که برخلاف نسخه‌های قبلی هارمونی، از اپلیکیشن‌های مبتنی‌بر اندروید پشتیبانی نمی‌کند. این پلتفرم جدید کاملا توسط هواوی توسعه داده شده و تماما مستقل و خودکفا تولید شده است. این ویژگی در حالی که ممکن است برای کاربران چینی جذاب باشد، اما از طرفی باعث شده تا کاربران جهانی، به‌دلیل محدودیت‌های نرم‌افزاری آن تمایل چندانی به استفاده از گوشی‌های هواوی را نداشته باشند.

به‌همین دلیل، نسخه جهانی میت 70 می‌تواند با قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیستم‌عامل اندورید و هارمونی‌اواس، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند. 

در حالی که ممکن است HarmonyOS Next، تجربه کلی سریع‌تر و بهتری را برای کاربران چینی فراهم کند، اما کاربران اندروید در سراسر جهان می‌خواهند به سرویس‌های عادی گوگل دسترسی داشته باشند و چون هواوی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد و نمی‌تواند سرویس‌های موبایلی گوگل را از قبل نصب کند، در نتیجه دسترسی کاربران هواوی محدود شده و گوشی میت 70 می‌تواند دوباره این برند را در مسیر جهانی شدن قرار دهد.

استفاده از سیستم‌عامل دوگانه باعث می‌شود تا کاربر در عین رفع کردن نیازهای اساسی خود، قابلیت‌های جدید را بدون نگرانی از آسیب آزمایش کرده و عملکردهای مختلف آن‌ها را برای استفاده روان‌تر به‌کار بگیرند.

البته این خبر فعلا در حد ادعا است، اما چون منابع مختلفی آن را گزارش داده‌اند، در نتیجه انتظار می‌رود در هفته‌های آینده با نزدیک شدن به زمان رونمایی از هواوی میت 70، جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های آن منتشر شود.

برچسب‌ها: