خانهاخبار
بازار موبایل ۵ درصد رشد داشته است؛ تنور داغ رقابت اپل و سامسونگ!

بازار موبایل ۵ درصد رشد داشته است؛ تنور داغ رقابت اپل و سامسونگ!

در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، سامسونگ و اپل بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند.

۲۵ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

موسسه آماری و تحلیلی Canalys در جدیدترین گزارش خود به بررسی بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی پرداخته است. در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، بازار موبایل ۵ درصد رشد داشته که خبر از بهبود نسبی شرایط می‌دهد.

تحلیلگران باور دارند که چرخه جایگزینی فعلی و همچنین عرضه مدل‌های جدید گوشی‌ها نقش پررنگی در رشد بازار موبایل ایفا کرده‌اند. البته باید اشاره کرد که رقابت‌ها بین دو برند سامسونگ و اپل داغ‌تر از گذشته شده و حالا این دو تولیدکننده فاصله بسیار اندکی از یک‌دیگر دارند.

رشد ۵ درصدی بازار موبایل

در بازه ماه‌های ژوئن تا سپتامبر سال ۲۰۲۴ میلادی، سهم سامسونگ و اپل از بازار گوشی تقریباً مشابه بوده و غول فناوری کره با اختلافی ناچیزی در رتبه نخست لیست پرفروش‌ترین برندها قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که میزان فروش محصولات این دو شرکت در یک سطح بوده و تفاوتی چندانی از یک‌دیگر ندارند. 

سامسونگ و اپل در بازه‌ زمانی اشاره‌شده سهمی ۱۸ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در جایگاه سوم لیست برند‌های پرفروش شیائومی قرار دارد که سهمی ۱۴ درصدی را کسب کرده است. 

برندهاسهم بازار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳سهم بازار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴
سامسونگ۲۱ درصد۱۸ درصد
اپل۱۷ درصد۱۸ درصد
شیائومی۱۳ درصد۱۴ درصد
اوپو۱۰ درصد۹ درصد
ویوو۸ درصد۹ درصد
سایر۳۲ درصد۳۲ درصد

طبق گزارش Canalys، کوپرتینونشین‌ها در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ بالاترین حجم فروش تاریخ خود را ثبت کرده‌اند که به عرضه موفق سری آیفون ۱۵ و همچنین دستگاه‌هایی که قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را دریافت می‌کنند، مربوط می‌شود. البته تمایل کاربران به خرید گوشی‌های پرمیوم نیز در موفقیت چشمگیر اپل بی‌تاثیر نبوده است. 

لیست پنج برند پرفروش بازار

عرضه سری آیفون ۱۶ احتمالاً باعث خواهد شد تا اپل به پرفروش‌ترین برند سه‌ماهه چهارم سال میلادی بدل شود و تا نیمه نخست سال آینده میلادی نیز این جایگاه را حفظ کند. قابلیت‌های هوش مصنوعی نقش به‌سزایی در رشد فروش آیفون‌ها خواهند داشت. 

با فرا رسیدن فصل خرید تعطیلات (مانند بلک‌فرایدی در ماه نوامبر و سال نو میلادی در پایان سال)، انتظار می‌رود اوضاع بازار بهبود پیدا کند و محصولات بیشتری روانه بازار شوند.