خانهاخبار
اپل از نسل جدید آیپد مینی رونمایی کرد!

اپل از نسل جدید آیپد مینی رونمایی کرد!

شرکت اپل دقایقی پیش نسل جدید تبلت جمع و جور آیپد مینی با چیپست A17 پرو را معرفی کرد.

۲۴ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

اپل دقایقی پیش و با انتشار بیانیه‌ای ساده، از نسل جدید آیپد مینی رونمایی کرد. این اولین ارتقای کوچک‌ترین تبلت اپل از سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. پیش‌فروش این تبلت، از حالا آغاز شده و تاریخ عرضه رسمی آن نیز معادل با ۲۳ اکتبر (۲ آبان) است. آیپد مینی نسل ۷ با قیمت پایه ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

mini 1.jpeg

این محصول چیپست A17 پرو را به همراه داشته که به گفته اپل، ۳۰ درصد از نسل پیشین سریع‌تر است. همچنین، قدرت پردازنده گرافیکی در آیپد مینی جدید به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته و سرعت پردازشگر عصبی نیز دو برابر شده است. این دستگاه همچنین از اپل پنسل پرو پشتیبانی کرده که گزینه جذابی برای هنرمندان به حساب می‌آید. سرعت شبکه وای فای 6E و پورت USB-C نیز در این نسل از آیپد مینی افزایش یافته‌اند.

mini 3.jpeg

تنها تغییر طراحی واقعی در آیپد مینی جدید، رنگ‌بندی این دستگاه است. اپل امسال به محصولات خود رنگ‌های بیشتری را اضافه کرده و این نسل از آیپد مینی نیز در رنگ‌های جدید بنفش و آبی عرضه می‌شود. البته، باید گفت که این رنگ‌ها در تصاویر حالتی مات دارند و مانند نسخه‌های پایه سری آیفون ۱۶، شاهد استفاده از پوشش براق در قاب پشتی نیستیم.

mini 4.jpeg

نسل قبلی آیپد مینی تغییرات بزرگی را مانند طراحی جدید، اضافه شدن پورت USB-C و ارتقاء‌های سخت‌افزاری مختلف به همراه داشت. بنابراین، عرضه نسخه جدیدی با سخت افزار پیشرفته‌تر چندان دور از انتشار نبود. افزایش قابل ‌توجه مشخصات هم منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که اپل با تمرکز کامل روی هوش مصنوعی و قابلیت‌های اپل اینتلیجنس، به قدرت سخت افزاری بالاتری در تمامی دستگاه‌های خود نیاز دارد. به گفته اپل، این نسل از آیپد مینی عملکرد بهتری در بخش ری‌تریسینگ داشته و بازی‌ها در آن با کیفیت بسیار بالایی اجرا می‌شوند.

آیپد مینی نقش یکی از خاص‌ترین محصولات اپل را داشته و به دلیل اندازه جمع و جور خود، طرفداران بسیاری دارد. البته، استقبال از این سری به اندازه تبلت‌هایی چون آیپد پرو و آیپد ایر نبوده و به همین دلیل، به ندرت شاهد معرفی نسل جدیدی از آیپد مینی با بهبود‌های فراوان هستیم.

mini 2.jpeg

اپل طی رویداد «Let Loose» در اوایل امسال، از آیپد ایر با چیپست M4 و آیپد پرو با نمایشگر اولد دولایه و چیپست M4 رونمایی کرد و قیمت نسخه پایه آیپد را نیز به ۳۴۹ دلار کاهش داد. با این وجود، عدم معرفی نسل جدید آیپد مینی، موجب نگرانی هواداران این تبلت کامپکت شده بود. خوشبختانه، به نظر رسیده که آیپد مینی همچنان در جمع محصولات این شرکت حضور داشته و تنها روند معرفی نسخه‌های جدید آن کمی متفاوت است.