خانهاخبار
دو پرچمدار ویوو در بنچمارک هوش‌مصنوعی درخشان ظاهر شدند

دو پرچمدار ویوو در بنچمارک هوش‌مصنوعی درخشان ظاهر شدند

به لطف تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰، ویوو X200 پرو و X200 پرو مینی امتیازهای قابل‌توجهی را در بنچمارک هوش مصنوعی به خود اختصاص داده‌اند.

۲۰ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

مدیاتک اخیراً از جدیدترین تراشه خود یعنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ (Dimensity 9400) رونمایی کرد که از هسته اصلی Cortex-X925 با فرکانس ۳٫۶۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Immortalis-G925 و نسل هشتم واحد پردازش عصبی NPU 890 بهره می‌برد. این پردازنده پرچمدار قرار است در محصولات پرمیوم زیادی به کار رود.

تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰

انتظار داریم ویوو X200 پرو و X200 پرو مینی به نخستین گوشی‌های بازار بدل شوند که با سخت‌افزار قدرتمند غول تراشه‌سازی تایوانی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. حالا به تازگی این دو دستگاه در یک بنچمارک هوش مصنوعی لیست شده‌اند که خبر از قدرت قابل‌توجه آن‌ها در زمینه پردازش ویژگی‌های AI می‌دهد.

مدل پرو سری X200 موفق شده امتیاز ۱۰٬۱۳۲ را به خود اختصاص دهد و در رتبه نخست این بنچمارک قرار بگیرد. با امتیاز ۱۰٬۰۹۵، نسخه پرو مینی این سری پرچمدار جایگاه دوم لیست را به خود اختصاص داده است. 

بنچمارک هوش مصنوعی X200 پرو مینی

در مقایسه با گوشی‌های X100 و X100 پرو که به تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ مجهز هستند، مدل‌های جدید سری X با جهش بزرگی در زمینه عملکرد هوش مصنوعی همراه خواهند شد.

دیگر گوشی‌های پرچمدار بازار مانند گلکسی S24 Ultra و آیفون ۱۵ پرو که به ترتیب از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل سه و A17 پرو بهره می‌برند، رده‌های نهم و یازدهم لیست بنچمارک هوش مصنوعی را کسب کرده‌اند.

در خبری مشابه، تصاویری واقعی از X200 پرو مینی فاش شده که طراحی پنل جلویی و پشتی این محصول را نشان می‌دهند. در این رابطه، پرچمدار کامپکت ویوو از ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل و نمایشگر با حاشیه‌های فوق‌نازک برخوردار خواهد شد. شایعه شده این دستگاه از صفحه‌نمایش ۶٫۳۱ اینچی بهره خواهد برد. 

تصویر واقعی از پنل جلویی X200 پرو مینی
تصویر واقعی از پنل پشتی X200 پرو مینی

طبق گزارش‌های غیر رسمی، مدل جمع‌وجور گوشی‌های پرمیوم این برند با نمایشگر اولد (فناوری LTPO و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی)، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپی، باتری ۵۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی، شارژ ۹۰ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم همراه خواهد شد. 

برچسب‌ها: