خانهاخبار
آیا وان‌پلاس ۱۳ از شارژ بی‌سیم مغناطیسی پشتیبانی می‌کند؟

آیا وان‌پلاس ۱۳ از شارژ بی‌سیم مغناطیسی پشتیبانی می‌کند؟

پشتیبانی نکردن از شارژ بی‌سیم سال‌ها به عنوان یکی از نقاط ضعف گوشی‌های وان پلاس به‌شمار می‌رفت اما ظاهرا قرار است این روند در وان‌پلاس ۱۳ تغییر کند. 

۱۶ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

وان‌پلاس ۱۳ از قابلیت شارژ بی‌سیم مغناطیسی پشتیبانی خواهد کرد. این موضوع توسط لی جی، رئیس وان‌پلاس چین، تأیید شده اما تأیید این ویژگی به شکلی جالب و غیرمعمول انجام شد.

لی جی در پاسخ به سوالات هواداران در شبکه اجتماعی ویبو، این جزئیات را فاش کرد. یکی از کاربران درباره بازگشت قاب‌های بامبو برای وان‌پلاس ۱۳ سوال کرد، و او در پاسخ گفت که فعلاً برنامه‌ای برای عرضه قاب‌های بامبو برای این مدل وجود ندارد.

وان پلاس ۱۳

او همچنین تأیید کرد که قاب‌های با طرح چوبی به بازار عرضه خواهند شد و قابلیت "اتصال مغناطیسی" نیز در این قاب‌ها گنجانده می‌شود. به این ترتیب، عملاً تایید کرد که گوشی وان‌پلاس ۱۳ از شارژ بی‌سیم مغناطیسی پشتیبانی خواهد کرد.

اما هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت فقط با استفاده از قاب‌های رسمی فعال خواهد بود یا بدون قاب نیز قابل استفاده است. اگر این ویژگی بدون نیاز به قاب فعال باشد، کاربران می‌توانند شارژر مغناطیسی را مستقیماً به گوشی متصل کنند. 

این خبر چندان غیرمنتظره نیست، چرا که شرکت اوپو که با وان‌پلاس در یک هولدینگ مشترک قرار دارد نیز در حال آماده‌سازی لوازم جانبی مغناطیسی برای گوشی‌های جدید اوپو فایند X8 است. به نظر می‌رسد که وان‌پلاس و اوپو هر دو لوازم جانبی مشابه MagSafe اپل را برای شارژ بی‌سیم ارائه خواهند کرد. احتمال دارد که کاربران وان‌پلاس بتوانند از لوازم جانبی اوپو استفاده کنند و بالعکس.

انتظار می‌رود وان‌پلاس ۱۳ در ماه جاری میلادی در چین عرضه شود هرچند که هنوز تأیید رسمی در این زمینه وجود ندارد. نسخه جهانی این گوشی در تاریخی نامشخص بعد از عرضه چین وارد بازار خواهد شد.

گفته می‌شود که وان‌پلاس ۱۳ به تراشه جدید کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ یا اسنپدراگون ۸ الیت مجهز خواهد بود. همچنین یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات، به همراه نمایشگر بزرگ 2K LTPO AMOLED از دیگر ویژگی‌های احتمالی این گوشی خواهد بود.

برچسب‌ها: