خانهاخبار
گوگل به‌زودی قابلیت هوش مصنوعی Ask Photos را برای همه کاربران فعال می‌کند

گوگل به‌زودی قابلیت هوش مصنوعی Ask Photos را برای همه کاربران فعال می‌کند

قابلیت جدید "Ask Photos" که با استفاده از هوش مصنوعی گوگل از طریق اپلیکیشن Google Photos به سوالات شما پاسخ می‌دهد، در حال انتشار است.

۱۵ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

در ماه می، طی کنفرانس Google I/O، گوگل یک ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با نام "Ask Photos" را معرفی کرد که از مدل‌های هوش مصنوعی جمنای استفاده می‌کند. در طول این ارائه، برای نشان دادن نحوه عملکرد ویژگی، از Gemini خواسته شد تا شماره پلاک خودرو فرد را پیدا کند. Gemini با جستجو در کتابخانه عکس‌های Google Photos، عکسی از خودرو با پلاک به وضوح قابل مشاهده پیدا کرد.

ask photos

با استفاده از "Ask Photos"، می‌توانید از Gemini برای مدیریت بهتر عکس‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از آن بخواهید عکس‌هایی را نشان دهد که پیشرفت فرزند شما در درس‌های تنیس را نمایش می‌دهند یا می‌توانید عکس‌های مربوط به جشن تولد‌های فرزندتان را مشاهده کنید و حتی درباره تم‌های تزئین کیک سوال بپرسید. اگر پاسخ سوال شما در عکس‌های ذخیره شده در اپلیکیشن Google Photos باشد، "Ask Photos" آن را پیدا خواهد کرد.

ask photos

این قابلیت اکنون برای برخی کاربران در آمریکا فعال شده و از طریق یک به‌روزرسانی به اپلیکیشن Google Photos اضافه می‌شود. وقتی این ویژگی فعال شد، در قسمت پایین صفحه به جای تب "Search" ظاهر می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا با Gemini به صورت طبیعی صحبت کنید و عکس‌های مورد نظر خود را بیابید.

گوگل در ماه گذشته لیست انتظار این ویژگی را ایجاد کرد و حالا این قابلیت برای برخی از کاربران ارائه شده است. اگر هنوز در این لیست انتظار ثبت‌نام نکرده‌اید، می‌توانید با کلیک روی لینک مربوطه ثبت‌نام کنید.

اپل نیز قرار است ویژگی مشابهی را با آپدیت iOS 18.1 و Apple Intelligence به اپلیکیشن Photos اضافه کند. با استفاده از این ویژگی، جستجوی هوشمند بر اساس عکس‌های ذخیره شده انجام می‌شود.

برچسب‌ها: