خانهاخبار
گوگل انتشار ویژگی‌های ضد سرقت اندروید به شکل گسترده را آغاز کرد

گوگل انتشار ویژگی‌های ضد سرقت اندروید به شکل گسترده را آغاز کرد

شرکت گوگل اخیرا قابلیت‌های کاربردی ضد سرقت سیستم عامل اندروید را در دسترس تمامی کاربران قرار داده است.

۱۴ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

گوگل که در ماه می سه ویژگی جدید برای حفاظت از دستگاه‌های اندرویدی در برابر سرقت را معرفی کرده بود، اکنون در حال گسترش دسترسی به این امکانات در کشورهای مختلف است. این ویژگی‌ها شامل قفل تشخیص سرقت، قفل دستگاه به صورت آفلاین و قفل از راه دور شده که پیش از این برای چندین ماه در برزیل فعال بودند.

android 2.jpg

با این حال، به نظر رسیده که دسترسی به این ویژگی‌ها در کشورهای مختلف و بسته به نوع دستگاه متفاوت است. به عنوان مثال، «میشال رحمان» متوجه شد که دو ویژگی قفل تشخیص سرقت و قفل دستگاه به صورت آفلاین در گوشی شیائومی 14T پرو وی در دسترس است، اما امکان دسترسی به قفل از راه دور برای این خبرنگار تکنولوژی وجود نداشت. در حالی که همکار او «ریتا ال‌خوری» تأیید کرد که هر سه ویژگی در پیکسل ۹ پرو XL او در فرانسه فعال هستند.

گزارش‌های کاربران در ردیت و توییتر نیز نشان می‌دهد که دسترسی به این ویژگی‌ها در آمریکا متفاوت است و برخی کاربران تنها به دو ویژگی و برخی دیگر فقط به قفل از راه دور دسترسی دارند.

android 1.jpg

در هر صورت، این ویژگی‌های حفاظت از سرقت می‌توانند به محافظت از اطلاعات شما در صورت دزدیده شدن یا گم شدن گوشی کمک کنند. قفل تشخیص سرقت با استفاده از سنسورهای گوشی، زمانی که دستگاه دزدیده می‌شود را تشخیص داده و صفحه‌نمایش را به صورت خودکار قفل می‌کند. قفل دستگاه به صورت آفلاین نیز در صورتی که سارق اتصال گوشی شما به اینترنت را قطع کند، آن را قفل خواهد کرد. در نهایت، قفل از راه دور به شما اجازه داده تا از طریق این وب‌سایت، دستگاه خود را از راه دور با استفاده از شماره تلفن قفل کنید.