خانهاخبار
آپدیت 24H2 ویندوز ۱۱ به همراه پشتیبانی از وای‌‌فای ۷ و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی منتشر شد!

آپدیت 24H2 ویندوز ۱۱ به همراه پشتیبانی از وای‌‌فای ۷ و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی منتشر شد!

شرکت مایکروسافت اخیرا انتشار آپدیت 24H2 برای سیستم عامل ویندوز ۱۱ را آغاز کرده است.

۱۴ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

مایکروسافت به تازگی انتشار آپدیت 24H2 برای سیستم عامل ویندوز ۱۱ را آغاز کرده است. این نسخه در کنار بهبود‌های امنیتی، گزینه‌های جدید اتصال را اضافه کرده و قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را برای کامپیوتر‌های Copilot+ مایکروسافت به ارمغان می‌آورد.

windows 1.jpg

از جمله تغییرات مفید این نسخه، می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی و مرتب‌سازی گزینه‌ها در منوی تنظیمات سریع و اضافه شدن دکمه Refresh به رابط کاربری انتخاب شبکه وای‌فای اشاره کرد. در صورتی که کامپیوتر شما سخت‌افزار لازم را داشته باشد، این به‌روزرسانی پشتیبانی از وای‌فای ۷ را برای سرعت بیشتر در انتقال داده‌ها اضافه می‌کند. همچنین، ویندوز ۱۱ اکنون با سمعک‌هایی که از Bluetooth LE Audio پشتیبانی می‌کنند، سازگار است.

دکمه Power Saver نیز به منوی تنظیمات سریع اضافه شده است. این گزینه که پیش‌تر روی لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شد، اکنون برای دستگاه‌های متصل به برق نیز در دسترس است تا در صورت نیاز به کاهش مصرف انرژی از آن استفاده کنید.

windows 2.jpg

دستگاه‌های مجهز به پردازشگر‌های عصبی سریع مانند کامپیوتر‌های Copilot+، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را دریافت می‌کنند. یکی از این ویژگی‌ها، رفع موانع زبانی است. زیرنویس‌های خودکار برای تمام پخش‌کننده‌های ویدیویی در سیستم در دسترس هستند که صدا را به متن تبدیل کرده و می‌توانند آن را به زبان شما ترجمه کنند. تمام این فرآیند به صورت محلی انجام شده تا میزان تأخیر به حداقل برسد.

windows 3.jpg

افکت‌های Windows Studio نیز در سراسر سیستم قابل دسترس هستند. این ویژگی‌ها با استفاده از وب‌کم شما، پس‌زمینه را محو کرده یا فیلتر‌های مختلفی روی تصویر شما اعمال می‌کنند. همچنین، قابلیت Voice Focus با استفاده از پردازشگر عصبی، صدای پس‌زمینه را حذف و اکوهای محیطی را خنثی می‌کند.

windows 5.jpg

جستجوی ویندوز نیز با هوش مصنوعی بهبود یافته است. به جای به خاطر سپردن نام فایل‌ها، می‌توانید به سادگی آنچه را که به دنبال آن هستید توصیف کنید. ویژگی جدید Super Resolution می‌تواند کیفیت تصاویر قدیمی شما را تا ۸ برابر ارتقا دهد. این قابلیت به صورت محلی اجرا می‌شود و عکس‌های شما را به فضای ابری ارسال نمی‌کند. Paint ویندوز نیز ابزارهای جدید هوش مصنوعی مانند Generative Fill و Generative Erase را اضافه کرده است.

windows 4.jpg

ویژگی جدید Click To Do یک درگاه ساده به تمام ویژگی‌های جدید است. با نگه داشتن کلید ویندوز و کلیک کردن، یک منوی زمینه با اقدامات مرتبط مانند جستجوی بصری در بینگ، محو کردن پس‌زمینه در عکس و خلاصه‌سازی متن ظاهر می‌شود.

از دیگر بهبودها می‌توان به امکان استفاده از تصاویر HDR به عنوان پس‌زمینه دسکتاپ، قابلیت ایجاد و خواندن آرشیوهای RAR و 7z در فایل اکسپلورر و نمایش نوار پیشرفت در بخش پایینی آیکون اپلیکیشن‌های در حال اجرا اشاره کرد.